Запитання:
Будівельна фірма підписала договір підряду на суму 150 000 грн. Під час виконання робіт отримувала аванси та складала податкові накладні на аванси, зазначаючи десятковий дріб у графі 6 - кількість (наприклад, на 20 000 грн авансу : 0,1333 х 125000,0 = 16666,67 + 20% 3333,33 ; на 50 000 грн авансу: 0,3333*125000,0 = 41666,67 + 20% 8333,33). Тепер роботи виконані: складається акт, але загальна сума перевищує первісну договірну вартість робіт за договором, і це вже не 150 000 грн, а наприклад, 210 000 грн. Як виписати останню податкову накладну за фактом підписання акту виконаних робіт? Яку кількість слід зазначити у графі 6 та яку ціну у графі 7? Чи потрібно робити коригування податкових накладних, виписаних на аванси? З якою причиною?
Відповідь:
Відповідно до п. 23 Порядку №1307 у разі коригування кількісних та/або вартісних показників табличної частини податкової накладної у зв'язку зі зміною суми компенсації вартості послуг, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, розрахунок коригування заповнюється у такому порядку:
- показники рядка ПН, що коригується, зазначаються із знаком «-» окремо в кожній графі;
- додається(ються) новий(і) рядок(ки) з виправленими показниками (за потреби), якому(им) присвоюється новий черговий порядковий номер, що не зазначався в ПН;
- рядку ПН, що коригується, зазначеному із знаком «-», та новому(им) рядку(ам) з виправленими показниками, що його замінює(ють), присвоюється однаковий порядковий номер групи коригування, який зазначається у графі 2.2 табличної частини РК, та наводиться однакова причина коригування.
Кількість груп коригування у розрахунку коригування може бути необмежена. Кожній групі коригування присвоюється окремий наступний порядковий номер.
ДФС щодо особливостей складання РК до ПН повідомляє, що у разі зміни кількості товарів/послуг показники з граф 6 та 7 розділу Б ПН переносяться до граф 7 та 8 та розділу Б РК. При цьому з цієї пари в розділі Б РК зі знаком «-» заповнюється тільки графа 7.
ДФС в ІПК від 22.12.2018 р. №5382/6/99-99-15-03-02-15/ІПК щодо порядку складання РК до ПН, складених на дати попередньої оплати товарів, повідомляє таке: якщо постачальником - платником ПДВ на дату отримання попередньої (авансової) оплати за товари були складені відповідні ПН та надалі внаслідок проведення перерахунку на дату постачання таких товарів їх вартість зменшується, а залишок сум попередньої оплати зараховується в рахунок часткової оплати іншого товару, то на дату здійснення такого перерахунку платник ПДВ повинен скласти РК до ПН, складених на дати отримання попередньої оплати. Такі РК відповідно до п. 192.1 ПКУ підлягають реєстрації в ЄРПН покупцем товарів.
При цьому, якщо товар, в часткову оплату вартості якого зараховується залишок такої попередньої оплати, уже був поставлений та на дату такої поставки («першої події») постачальником було складено та зареєстровано в ЄРПН відповідну ПН, то за фактом зарахування попередньої оплати в рахунок часткової оплати вартості такого товару ПН постачальником не складається.
Якщо на дату зарахування залишку попередньої оплати в рахунок часткової оплати вартості іншого товару такий товар попередньо поставлений не був, то на дату такого зарахування постачальник - платник ПДВ повинен скласти ПН на суму попередньої оплати за такий інший товар («перша подія») і зареєструвати її в ЄРПН у встановлений ПКУ термін.
Отже, в ситуації, що розглядається, кількість послуг за договором будівельного підряду завжди дорівнюватиме «1», сума отриманих підрядником авансів також не змінюватиметься.
Gриклад
Сума договору без ПДВ, грн (гр. 7) |
ПН на суму авансу, грн. (гр. 10)
|
Кількість послуг (гр. 6) |
Сума ПДВ, грн (гр. 11) |
Всього, грн |
125000 |
|
1,0 |
50000 |
150000 |
|
20000 |
0,16 |
4000 |
24000 |
|
50000 |
0,40 |
10000 |
60000 |
У разі збільшення вартості робіт за договором будівельного підряду частки отриманих авансів за таким договором зменшаться з 0,16 до 0,114 та з 0,4 до 0,286 відповідно. Зміна договору потребує складання РК на зменшення кількості у графі із зазначенням коду причини коригування 102 «Зміна кількості». При цьому на залишок кількості (0,6) та збільшену суму договору складається ПН на дату підписання сторонами договору акту виконаних робіт.
Приклад
Збільшена сума договору без ПДВ, грн (гр. 7 ПН та 8 РК) |
РК на суму авансу, грн (гр. 13) |
ПН на суму за актом, грн (гр. 10) |
Кількість послуг (гр. 6 ПН та 7 РК) |
Сума ПДВ, грн. (гр. 11 ПН та 14 РК) |
Всього, грн |
|
175000 |
|
|
1 |
35000 |
210000 |
|
|
20000 |
|
- 0,16* |
0,114 |
4000 |
24000 |
|
50000 |
|
- 0,40* |
0,286 |
10000 |
60000 |
|
|
105000 |
0,6 |
21000 |
126000 |
* До графи 8 РК переноситься значення з графи 7 ПН, до якої складається РК, тобто 125 000 грн.
***
- Докладніше про вплив умов договору підряду на складання податкових накладних читайте тут>>
- Про те, як складаються податкові накладні за договором будівельного підряду, ми писали тут>>
- Як заповнювати графи 6 та 7 ПН при сплаті авансу, якщо виконання будівельних робіт закривається поетапно, ми розглядали тут>>
- Як заповнити графу кількість у податковій накладній, з урахуванням зміни гривневого еквіваленту на кожну дату, читайте тут>>
- Як відкоригувати податкову накладну, якщо сума за актом виконаних робіт менше або більше суми кошторису (договору), ми розглядали тут>>
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити