• Посилання скопійовано

Як складаються ПН за договором будівельного підряду, який триває близько одного року?

Як складаються податкові накладні за договором з будівництва, якщо 25% договірної суми сплачується як передплата, а всі подальші взаєморозрахунки враховують 10% – утримання від загальної суми договору та сплачуватимуться після закінчення будівництва, яке триває близько 1 року?

Запитання:

За договором з будівництва 25% договірної суми сплачується як передплата, а всі подальші взаєморозрахунки враховують 10% – утримання від загальної суми договору буде сплачено після закінчення будівництва, яке триває близько 1 року.  25% за договором сплатили як передплату, постачальник склав податкову накладну. Далі протягом всього року складаються акти та сплачуються кошти. Як складаються податкові накладні, якщо в договорі сказано про взаєморозрахунки за коштами, але нічого не сказано про те, як потрібно складати податкові накладні?

 

Відповідь:

Відповідно до п. 187.1 ПКУ датою виникнення податкових зобов'язань з постачання послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

  • дата зарахування коштів від замовника на банківський рахунок платника ПДВ як оплата послуг, що підлягають постачанню;
  • дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником ПДВ.

Податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс) (п. 201.7 ПКУ).

У п. 16 Порядку №1307 зазначено, що таблична частина ПН складається з двох розділів: А і Б.

До розділу Б ПН вносяться дані у розрізі номенклатури постачання товарів/послуг, а також:

  • до графи 6 – кількість (об'єм, обсяг) постачання товарів/послуг;
  • до графи 7 – ціна постачання одиниці товару/послуги без урахування ПДВ.

Графа 7 заповнюється у гривнях з копійками, якщо інше не передбачено чинним законодавством.

ДФС в ІПК від 30.01.2018 р. №347/6/99-99-15-03-02-15/ІПК повідомляє, що у графі 6 ПН відображаються дані щодо кількості (об'єму, обсягу) постачання товарів/послуг.

У разі складання ПН на повне постачання послуги чи на суму коштів, що надійшла на поточний рахунок як попередня оплата (аванс) у повному обсязі, у цій графі зазначається «1».

У випадку складання ПН на суму попередньої оплати частини вартості товару/послуги в графі 6 зазначається відповідна частка оплаченого товару/послуги у вигляді десяткового дробу.

Тому в разі отримання попередньої оплати (авансу) у розмірі 25% суми договору у графі 6 ПН необхідно вказувати відповідну частку – «0,25», у розмірі 10% – відповідно «0,1».

Про те, як заповнювати графи 6 та 7 ПН при сплаті авансу, якщо виконання будівельних робіт закривається поетапно, ми писали тут. А про те, як заповнити графу кількість у податковій накладній, з урахуванням зміни гривневого еквіваленту на кожну дату, тут>> 

Докладніше про вплив умов договору підряду на складання податкових накладних читайте тут>> 

ДФС в ІПК від 22.12.2018 р. №5382/6/99-99-15-03-02-15/ІПК щодо порядку складання розрахунків коригування до ПН, складених на дати попередньої оплати товарів повідомляє таке.

Якщо постачальником - платником ПДВ на дату отримання попередньої (авансової) оплати за товари були складені відповідні ПН та надалі внаслідок проведення перерахунку на дату постачання таких товарів їх вартість зменшується, а залишок сум попередньої оплати зараховується в рахунок часткової оплати іншого товару, то на дату здійснення такого перерахунку платник ПДВ повинен скласти РК до ПН, складених на дати отримання попередньої оплати. Такі РК відповідно до п. 192.1 ПКУ підлягають реєстрації в ЄРПН покупцем товарів.

При цьому, якщо товар, в часткову оплату вартості якого зараховується залишок такої попередньої оплати, уже був поставлений та на дату такої поставки («першої події») постачальником було складено та зареєстровано в ЄРПН відповідну ПН, то за фактом зарахування попередньої оплати в рахунок часткової оплати вартості такого товару ПН постачальником не складається.

Якщо на дату зарахування залишку попередньої оплати в рахунок часткової оплати вартості іншого товару такий товар попередньо поставлений не був, то на дату такого зарахування постачальник - платник ПДВ повинен скласти ПН на суму попередньої оплати за такий інший товар («перша подія») і зареєструвати її в ЄРПН у встановлений ПКУ термін.

У будь-якому разі порядок зарахування проведених оплат в рахунок подальшого виконання робіт (підписання актів) слід узгодити сторонам договору. Якщо наразі в договорі це не обумовлено, через що виникає неоднозначне трактування умов договору щодо зарахування оплат, потрібно узгодити це у додатковій угоді до договору. На нашу думку, постачальник не вправі самостійно вирішувати це питання без згоди покупця.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Бондаренко Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • ПДВ при вивезенні з митного складу за межі митної території України нерозмитнених товарів
    Підприємство помістило імпортовані товари в режим «митного складу», ПДВ не сплачувалося, ПК не відображалося, та планує їх реекспортувати, що звільнено від ПДВ згідно пп. 206.5 ПКУ. При цьому отримано податковий кредит з ПДВ на послуги зберігання та транспортування цих товарів. Чи потрібно нараховувати компенсуючий ПДВ за п. 198.5 ПКУ на ці послуги? Чи потрібно нараховувати компенсуючі ПДВ за ст. 199 ПКУ?
    21.11.202410
  • Як скласти РК при заміні товару та поверненні коштів постачальнику?
    Покупець повернув товар. Було відвантажено інший товар, а різницю коштів повернено. Як скласти ПН та РК за даною операцією?
    19.11.20246253
  • Як відобразити в декларації з ПДВ відмову у бюджетному відшкодуванні?
    Підприємство отримало акт позапланової документальної невиїзної перевірки, в якому відмовлено у відшкодуванні ПДВ на 170 000 грн і визначено заниження значення рядку 21 декларації з ПДВ за серпень 2024 р. на 170 000 грн. Чи має право підприємство подати УР за серпень 2024 р., в якому буде прибрано вищезазначену суму із заяви на відшкодування і включено до рядка 21? Чи можливо уникнути андміністративної відповідальності посадовим особам підприємства за ст. 163.1КУпАП (помилки в податковому обліку)?
    15.11.202427
  • Надання рекламних послуг нерезиденту: що з ПДВ?
    ТОВ на загальній системі, платник ПДВ, надає нерезиденту рекламні послуги, які не є об’єктом ПДВ за пп. «б» пп.186.3 ПКУ. Чи є рекламними послуги: організація онлайн-виступу представників нерезидента на конференції; медіа-підтримка — розміщення новин про співпрацю; розміщення логотипу нерезидента на рекламних носіях конференції як партнера; розміщення стаціонарного банера в зоні конференції. Чи буде онлайн-участь нерезидента електронною послугою з місцем надання — реєстрацією отримувача?
    14.11.202426
  • Формування податкового кредиту за касовим методом після спливу 365 днів
    Податковий кредит формуємо з сум ПДВ, визначених згідно з коефіцієнтом розподілу, тобто частково за касовим методом та частково за загальними правилами. У липні 2023 р. від постачальника отримані послуги, які були оплачені не в повній сумі. У декларації з ПДВ за липень 2023 року до ПК включено ПДВ за ПН за цей же період відповідно до коефіцієнту розподілу. У серпні 2024 р. оплачується заборгованість за отримані в липні 2023 р. послуги і, відповідно, в декларації за серпень 2024 р. до ПН включається пропорційна до оплати сума ПДВ ПН за липень 2023 року. Тобто включається сума ПДВ ПН, дата складання якої більше 365 днів. Чи правомірне таке формування ПК?
    14.11.2024255