• Посилання скопійовано

Як складаються ПН за договором будівельного підряду, який триває близько одного року?

Як складаються податкові накладні за договором з будівництва, якщо 25% договірної суми сплачується як передплата, а всі подальші взаєморозрахунки враховують 10% – утримання від загальної суми договору та сплачуватимуться після закінчення будівництва, яке триває близько 1 року?

Запитання:

За договором з будівництва 25% договірної суми сплачується як передплата, а всі подальші взаєморозрахунки враховують 10% – утримання від загальної суми договору буде сплачено після закінчення будівництва, яке триває близько 1 року.  25% за договором сплатили як передплату, постачальник склав податкову накладну. Далі протягом всього року складаються акти та сплачуються кошти. Як складаються податкові накладні, якщо в договорі сказано про взаєморозрахунки за коштами, але нічого не сказано про те, як потрібно складати податкові накладні?

 

Відповідь:

Відповідно до п. 187.1 ПКУ датою виникнення податкових зобов'язань з постачання послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

  • дата зарахування коштів від замовника на банківський рахунок платника ПДВ як оплата послуг, що підлягають постачанню;
  • дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником ПДВ.

Податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс) (п. 201.7 ПКУ).

У п. 16 Порядку №1307 зазначено, що таблична частина ПН складається з двох розділів: А і Б.

До розділу Б ПН вносяться дані у розрізі номенклатури постачання товарів/послуг, а також:

  • до графи 6 – кількість (об'єм, обсяг) постачання товарів/послуг;
  • до графи 7 – ціна постачання одиниці товару/послуги без урахування ПДВ.

Графа 7 заповнюється у гривнях з копійками, якщо інше не передбачено чинним законодавством.

ДФС в ІПК від 30.01.2018 р. №347/6/99-99-15-03-02-15/ІПК повідомляє, що у графі 6 ПН відображаються дані щодо кількості (об'єму, обсягу) постачання товарів/послуг.

У разі складання ПН на повне постачання послуги чи на суму коштів, що надійшла на поточний рахунок як попередня оплата (аванс) у повному обсязі, у цій графі зазначається «1».

У випадку складання ПН на суму попередньої оплати частини вартості товару/послуги в графі 6 зазначається відповідна частка оплаченого товару/послуги у вигляді десяткового дробу.

Тому в разі отримання попередньої оплати (авансу) у розмірі 25% суми договору у графі 6 ПН необхідно вказувати відповідну частку – «0,25», у розмірі 10% – відповідно «0,1».

Про те, як заповнювати графи 6 та 7 ПН при сплаті авансу, якщо виконання будівельних робіт закривається поетапно, ми писали тут. А про те, як заповнити графу кількість у податковій накладній, з урахуванням зміни гривневого еквіваленту на кожну дату, тут>> 

Докладніше про вплив умов договору підряду на складання податкових накладних читайте тут>> 

ДФС в ІПК від 22.12.2018 р. №5382/6/99-99-15-03-02-15/ІПК щодо порядку складання розрахунків коригування до ПН, складених на дати попередньої оплати товарів повідомляє таке.

Якщо постачальником - платником ПДВ на дату отримання попередньої (авансової) оплати за товари були складені відповідні ПН та надалі внаслідок проведення перерахунку на дату постачання таких товарів їх вартість зменшується, а залишок сум попередньої оплати зараховується в рахунок часткової оплати іншого товару, то на дату здійснення такого перерахунку платник ПДВ повинен скласти РК до ПН, складених на дати отримання попередньої оплати. Такі РК відповідно до п. 192.1 ПКУ підлягають реєстрації в ЄРПН покупцем товарів.

При цьому, якщо товар, в часткову оплату вартості якого зараховується залишок такої попередньої оплати, уже був поставлений та на дату такої поставки («першої події») постачальником було складено та зареєстровано в ЄРПН відповідну ПН, то за фактом зарахування попередньої оплати в рахунок часткової оплати вартості такого товару ПН постачальником не складається.

Якщо на дату зарахування залишку попередньої оплати в рахунок часткової оплати вартості іншого товару такий товар попередньо поставлений не був, то на дату такого зарахування постачальник - платник ПДВ повинен скласти ПН на суму попередньої оплати за такий інший товар («перша подія») і зареєструвати її в ЄРПН у встановлений ПКУ термін.

У будь-якому разі порядок зарахування проведених оплат в рахунок подальшого виконання робіт (підписання актів) слід узгодити сторонам договору. Якщо наразі в договорі це не обумовлено, через що виникає неоднозначне трактування умов договору щодо зарахування оплат, потрібно узгодити це у додатковій угоді до договору. На нашу думку, постачальник не вправі самостійно вирішувати це питання без згоди покупця.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Бондаренко Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Нарахування орендної плати та ПДВ при зміні власника земельної ділянки
    Підприємство, платник ПДВ, придбало земельну ділянку, яка вже перебуває в оренді. Договір оренди укладено з фізособою на умовах річної оплати 20000 грн до 31 грудня. Як новому власнику, що є платником ПДВ, нарахувати орендну плату орендарю та застосувати ПДВ, враховуючи, що попередній власник не був платником ПДВ? Які є варіанти? Чи необхідно коригувати розмір орендної плати та її періодичність?
    15.09.202517
  • Яка відповідальність за несвоєчасну реєстрацію розрахунку коригування?
    Покупець повернув товар, але постачальник своєчасно не склав розрахунок коригування до податкової накладної. Такий розрахунок коригування постачальник склав пізніше встановлених граничних строків. Після отримання розрахунку коригування покупець цього ж дня його зареєстрував. Чи можуть накласти штраф на покупця, постачальника?
    12.09.202588
  • Чи платити податок на доходи нерезидента та ПДВ з вартості інформаційних послуг, наданих нерезидентом?
    Підприємство уклало договір з нерезидентом (Гонконг) на інформаційно-консультаційні послуги, пов’язані з пошуком постачальника в Китаї, який забезпечить роботи за запитом замовника. Чи виникає тут обов'язок щодо сплати податку на доходи нерезидента? Чи оподатковується така операція ПДВ і якщо так – на яку дату слід скласти ПН?
    12.09.202547
  • ПДВ на транспортно-експедиційні послуги для нерезидента
    Підприємство надавало транспортно-експедиційні послуги нерезиденту з перевезення вантажів з Європи в Україну і нараховувало ПДВ, складало податкову накладну. Чи правильно воно робило? Якщо ні, як виправити помилково нараховані податкові зобов'язання, зокрема, за допомогою РК до ПН та уточнюючих декларацій з ПДВ, та як це вплине на податок на прибуток?
    12.09.202524
  • Обов’язок реєстрації платником ПДВ при здійсненні імпорту, якщо вартість обладнання перевищує 1 млн грн
    Якщо загальна сума від усіх здійснених підприємством операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню протягом останніх 12 календарних місяців перевищує 1 млн гривень, то підприємство зобов’язане буде зареєструватись як платник ПДВ
    11.09.202545