Запитання:
За договором з будівництва 25% договірної суми сплачується як передплата, а всі подальші взаєморозрахунки враховують 10% – утримання від загальної суми договору буде сплачено після закінчення будівництва, яке триває близько 1 року. 25% за договором сплатили як передплату, постачальник склав податкову накладну. Далі протягом всього року складаються акти та сплачуються кошти. Як складаються податкові накладні, якщо в договорі сказано про взаєморозрахунки за коштами, але нічого не сказано про те, як потрібно складати податкові накладні?
Відповідь:
Відповідно до п. 187.1 ПКУ датою виникнення податкових зобов'язань з постачання послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
- дата зарахування коштів від замовника на банківський рахунок платника ПДВ як оплата послуг, що підлягають постачанню;
- дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником ПДВ.
Податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс) (п. 201.7 ПКУ).
У п. 16 Порядку №1307 зазначено, що таблична частина ПН складається з двох розділів: А і Б.
До розділу Б ПН вносяться дані у розрізі номенклатури постачання товарів/послуг, а також:
- до графи 6 – кількість (об'єм, обсяг) постачання товарів/послуг;
- до графи 7 – ціна постачання одиниці товару/послуги без урахування ПДВ.
Графа 7 заповнюється у гривнях з копійками, якщо інше не передбачено чинним законодавством.
ДФС в ІПК від 30.01.2018 р. №347/6/99-99-15-03-02-15/ІПК повідомляє, що у графі 6 ПН відображаються дані щодо кількості (об'єму, обсягу) постачання товарів/послуг.
У разі складання ПН на повне постачання послуги чи на суму коштів, що надійшла на поточний рахунок як попередня оплата (аванс) у повному обсязі, у цій графі зазначається «1».
У випадку складання ПН на суму попередньої оплати частини вартості товару/послуги в графі 6 зазначається відповідна частка оплаченого товару/послуги у вигляді десяткового дробу.
Тому в разі отримання попередньої оплати (авансу) у розмірі 25% суми договору у графі 6 ПН необхідно вказувати відповідну частку – «0,25», у розмірі 10% – відповідно «0,1».
Про те, як заповнювати графи 6 та 7 ПН при сплаті авансу, якщо виконання будівельних робіт закривається поетапно, ми писали тут. А про те, як заповнити графу кількість у податковій накладній, з урахуванням зміни гривневого еквіваленту на кожну дату, тут>>
Докладніше про вплив умов договору підряду на складання податкових накладних читайте тут>>
ДФС в ІПК від 22.12.2018 р. №5382/6/99-99-15-03-02-15/ІПК щодо порядку складання розрахунків коригування до ПН, складених на дати попередньої оплати товарів повідомляє таке.
Якщо постачальником - платником ПДВ на дату отримання попередньої (авансової) оплати за товари були складені відповідні ПН та надалі внаслідок проведення перерахунку на дату постачання таких товарів їх вартість зменшується, а залишок сум попередньої оплати зараховується в рахунок часткової оплати іншого товару, то на дату здійснення такого перерахунку платник ПДВ повинен скласти РК до ПН, складених на дати отримання попередньої оплати. Такі РК відповідно до п. 192.1 ПКУ підлягають реєстрації в ЄРПН покупцем товарів.
При цьому, якщо товар, в часткову оплату вартості якого зараховується залишок такої попередньої оплати, уже був поставлений та на дату такої поставки («першої події») постачальником було складено та зареєстровано в ЄРПН відповідну ПН, то за фактом зарахування попередньої оплати в рахунок часткової оплати вартості такого товару ПН постачальником не складається.
Якщо на дату зарахування залишку попередньої оплати в рахунок часткової оплати вартості іншого товару такий товар попередньо поставлений не був, то на дату такого зарахування постачальник - платник ПДВ повинен скласти ПН на суму попередньої оплати за такий інший товар («перша подія») і зареєструвати її в ЄРПН у встановлений ПКУ термін.
У будь-якому разі порядок зарахування проведених оплат в рахунок подальшого виконання робіт (підписання актів) слід узгодити сторонам договору. Якщо наразі в договорі це не обумовлено, через що виникає неоднозначне трактування умов договору щодо зарахування оплат, потрібно узгодити це у додатковій угоді до договору. На нашу думку, постачальник не вправі самостійно вирішувати це питання без згоди покупця.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити