• Посилання скопійовано

Як заповнити графу «Кількість» у ПН з урахуванням зміни гривневого еквіваленту?

Сума договору з нерезидентом зафіксована в доларах США. Роботи приймаються за актами у гривнях та перераховуються у долари за курсом на дату їх підписання. Чи треба коригувати наступні акти, адже гривневий еквівалент ціни постійно змінюється?

Запитання: 

 

Сума договору з нерезидентом на роботи з реконструкції зафіксована в доларах США за курсом на дату проведення процедури закупівлі. Роботи приймаються за актами №КБ-2 та №КБ-3, які складаються у гривнях, та перераховуються у долари за курсом на дату їх підписання. За умовами договору зміна гривневого еквіваленту договірної ціни відбувається відповідно до зміни курсу валюти договору. У серпні 2018 р. за договором підприємство перерахувало виконавцю 10% попередньої оплати ціни договору. У вересні було прийнято частку робіт. Передбачається часткове прийняття робіт у листопаді та остаточний акт у грудні. Якщо проставити частку обсягу, чи треба робити коригування з кожним наступним актом, адже гривневий еквівалент ціни договору постійно змінюється? На сьогодні при заповненні податкової накладної на сплачену суму авансу та прийняті роботи була проставлена кількість – 1 послуга. Чи є це помилка, яка позбавляє підприємство права на податковий кредит?

 

Відповідь:

Як заповнювати графи 6 та 7 ПН при сплаті авансу, якщо виконання будівельних робіт закривається поетапно, ми розглядали тут>>

 

Проставляння кількості послуг

У п. 16 Порядку №1307 зазначено, що таблична частина податкової накладної складається з двох розділів: А і Б.

До розділу Б ПН вносяться дані у розрізі номенклатури постачання товарів/послуг, а також:

  • до графи 6 - кількість (об'єм, обсяг) постачання товарів/послуг;
  • до графи 7 - ціна постачання одиниці товару/послуги без урахування ПДВ.

Графа 7 заповнюється у гривнях з копійками, якщо інше не передбачено чинним законодавством.

ДФС у листі від 30.01.2018 р. №347/6/99-99-15-03-02-15/ІПК повідомляє, що у графі 6 ПН відображаються дані щодо кількості (об'єму, обсягу) постачання товарів/послуг.

У разі складання ПН на повне постачання послуги чи на суму коштів, що надійшла на поточний рахунок як попередня оплата (аванс) у повному обсязі, у цій графі зазначається «1».

У випадку складання ПН на суму попередньої оплати частини вартості товару/послуги в графі 6 зазначається відповідна частка оплаченого товару/послуги у вигляді десяткового дробу.

Тому у разі перерахування попередньої оплати у розмірі 10% суми договору, у графі 6 ПН необхідно вказувати відповідну частку – «0,1». Припустимо, що сплачений аванс має бути врахований у вересневому акті, а решта актів закриваються на рівні частки суми договору, то кожна частка, яка зазначатиметься у графі 6 кожної накладної, має становити «0,3».

 

 

Визначення суми у гривнях, які перераховуються до долару за курсом на дату підписання актів №КБ-2 та №КБ-3

 

Розглянемо умовний приклад.

Дата

Зміст господарської операції

Частка суми договору

Сума, дол. США

Курс НБУ

Сума, грн

Сума ПДВ, грн

10.07

Укладено договір

1,0

36000

26,249754

944991,14

 

01.08

Перераховано виконавцю 10% попередньої оплати суми договору

0,1

3600

26,866717

96720,18

16120,03

03.09

прийнято частку робіт за актами КБ-2 та КБ-3, в т.ч.

0,4

14400

28,246117

406744,08

67790,68

Враховано аванс

0,1

3600

28,246117

101686,02

16947,67

Перевищення частки виконаних робіт за актами над часткою авансу

0,3

10800

28,246117

305058,06

50843,01

01.11

часткове прийняття робіт за актами КБ-2 та КБ-3

0,3

10800

28,118832

303683,39

50613,90

01.12

остаточний акт КБ-2 та КБ-3 у грудні

0,3

10800

Сума розраховуватиметься залежно від курсу гривні до долару США на дату складання актів КБ-2 та КБ-3

 

Положеннями абз. 3 п. 187.8 ПКУ встановлено, що датою виникнення податкових зобов'язань за операціями з постачання послуг нерезидентами, місцем надання яких є митна територія України, є дата:

  • або списання коштів з банківського рахунка платника податку в оплату послуг;
  • або дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг нерезидентом, залежно від того, яка з подій відбулася раніше.

Враховуючи, що сплата авансу у розмірі 10% суми договору в серпні є «першою подією» для виникнення податкових зобов'язань з ПДВ, то складання актів у вересні відповідно до частки авансу є «другою подією». Перевищення частки виконаних робіт за актами над часткою авансу (40% - 10%) є «першою подією» для виникнення податкових зобов'язань.

Нагадаємо, що постачання послуг у пп. 14.1.185 ПКУ визначено, як будь-яка операція, що не є постачанням товарів, чи інша операція з передачі права на об'єкти права інтелектуальної власності та інші нематеріальні активи чи надання інших майнових прав щодо таких об'єктів права інтелектуальної власності, а також надання послуг, що споживаються в процесі вчинення певної дії або провадження певної діяльності.

Зміна ціни в договорі підряду з метою оподаткування ПДВ не вважається постачанням послуг, тому нульовий РК на аванс не складається.

Таким чином, з кожним наступним актом робити коригування не потрібно. 

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Бондаренко Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Повернення предмета лізингу: бухоблік та ПДВ
    Приватним нотаріусом було проведено вилучення та повернення від лізингоодержувача на користь лізингодавця товар – об'єкт фінлізингу. Лізингодавець зареєстрував податкові зобов'язання на лізингоодержувача в повному обсязі. Лізингоодержувач не складав акт на повернення товару. Які дії та проведення будуть у лізингоодержувача та лізингодавця?
    18.04.202415
  • ПН на реекспорт продукції, виготовленої з давальницької сировини
    Підприємство в митному режимі переробки ввозить на митну територію сировину нерезидента, переробляє і вивозить продукцію переробки в митному режимі реекспорту. Чи потрібно на операцію реекспорту складати податкову накладну?
    18.04.202413
  • Як скласти ПН на аванс, коли вартість робіт достовірно невідома?
    Замовником перераховано аванс за будівництво нежитлового об’єкта. Загальна вартість будівництва достовірно невідома, акти будуть закриватись щомісяця поетапно по формі КБ. На суму передплати виписано ПН на всю суму передплати з кількістю 1, одиниця виміру грн. Як має бути складена ПН за умови авансової оплати? На яку дату здійснюється РК: на дату проміжного акту чи на дату останнього акту за всіма ПН?
    17.04.20242411
  • ПДВ та облік при передачі продукції, якщо оплачує третя сторона
    Підприємство виробляє медичні меблі. За тристороннім договором покупцем (замовником) є лікарня, а оплачує благодійний фонд. Рахунок виставляється фонду, який оплачує 70% рахунку, потім меблі виробляються і передаються лікарні. Після підписання тристороннього акту прийому-передачі, фонд оплачує залишок 30%. Які особливості ПДВ? Як відображати в бухобліку?
    17.04.202418
  • Продаж БПЛА: що з ПДВ?
    Підприємство виготовляє і продає дрони іншим суб’єктам господарювання. Складові запчастини придбаваються у вітчизняних постачальників. Як скористатися пільгою щодо звільнення від оподаткування ПДВ за пп. 5 п. 32 підр. 2 розд. ХХ ПКУ?
    16.04.2024207