Усі консультації рубрики «Облік та звітність»

Консультацій: 5292
  • Форма подорожнього листа для роботи автомобіля
    Яку форму подорожнього листа (самостійно розроблену чи скасовану типову) може використовувати підприємство для обліку роботи автотранспорту та підтвердження витрат пального у бухгалтерському та податковому обліку?
    freeШІ-консультант16.10.202521
  • Чи включається вартість залишків ТМЦ, нереалізованих ФОП, після скасування реєстрації до доходів?
    Залишки ТМЦ, придбаних, але нереалізованих ФОП під час здійснення госпдіяльності, після скасування реєстрації залишаються у власності платника податку, їх вартість не включається до доходів та загального річного оподатковуваного доходу такого платника податку
    free16.10.202515
  • Порядок обліку надмірно утриманих аліментів після закриття виконавчого провадження
    Як правильно відобразити в бухобліку ситуацію, коли у лютому 2022 року з заробітної плати працівника були надмірно утримані та перераховані аліменти виконавцю на 400 грн, а виконавче провадження наразі закрито? Який рахунок слід використовувати для списання заборгованості: Дт 946 Кт 663 чи Дт 441 Кт 663?
    16.10.202532
  • Відшкодування бюджетними коштами допомоги ЗСУ: що в обліку?
    Підприємство протягом 1 півріччя 2025 року надавало благодійну допомогу ЗСУ виготовленою продукцією. Таку допомогу оподатковувало ПДВ у зв'язку з можливістю її відшкодування за рахунок грантів місцевого бюджету. У ІІІ кварталі підприємству було відшкодовано за рахунок бюджетних коштів суму витрат на благодійну допомогу без частини витрат на ПДВ. Як відобразити таку операцію в бухобліку?
    16.10.202515
  • Яка кількість кваліфікованих сертифікатів відкритого ключа формується при отриманні КЕП у КНЕДП ДПС?
    Два сертифікати: з ознакою «ЕЦП, Неспростовність» – для підписання даних та ідентифікації підписувача та гарантування цілісності документа; з ознакою «Протоколи розподілу ключів» – для шифрування даних та забезпечення конфіденційності інформації власника ключа
    free16.10.20259
  • Списання заборгованості перед засновником після зменшення статутного капіталу
    ТОВ на загальній системі, зменшуючи у 2016 році статутний капітал, відобразило заборгованість перед єдиним засновником проведенням: Дт 401 Кт 672 на суму 281 000 грн. Заборгованість не виплачена, а згодом (у 2017 році) статутний капітал було збільшено. Чи є законний та обліковий механізм списання (закриття) субрахунку 672 без фактичної виплати засновнику?
    freeШІ-консультант16.10.202514
  • Подання заяви про зміну статусу кваліфікованого сертифікату відкритого ключа, якщо попередній був блокований
    Власнику блокованого сертифікату необхідно звернутися до відокремленого пункту реєстрації КНЕДП ДПС із заявою про зміну статусу кваліфікованого сертифікату відкритого ключа для його скасування та надати документи, необхідні для отримання нового сертифікату
    free15.10.20256
  • Застосування мінімальних строків амортизації ОЗ «малодохідником»
    Чому малодохідні підприємства (з річним доходом до 40 млн грн), які мають право не застосовувати податкові різниці, при нарахуванні амортизації основних засобів та нематеріальних активів можуть ігнорувати мінімально допустимі строки, встановлені ПКУ, і керуватися виключно строками, визначеними в бухобліку (НП(С)БО/МСФЗ)?
    freeШІ-консультант15.10.202526
  • Повідомлення ДПС про призначення головного бухгалтера
    На підприємство вперше прийнято головного бухгалтера. До цього бухгалтерський та податковий облік вів керівник. Чи виникає обов'язок подання повідомлення про зміну відповідальної особи (головного бухгалтера) до ДПСУ, і якщо так, то в якій формі та у який термін?
    15.10.202551
  • Гарантійний ремонт продукції виробником: як відобразити в обліку?
    Як підприємству-виробнику, що реалізує продукцію юрособам, бухгалтерськи та податково коректно обліковувати витрати на виконання гарантійних ремонтів (створення забезпечення/резерву, списання запчастин, роботи) відповідно до НП(С)БО та ПКУ?
    freeШІ-консультант15.10.202522
  • Чайові сплачено корпоративною карткою: як облікувати?
    Який порядок бухгалтерського та податкового обліку суми чайових, сплачених працівником (підзвітною особою) з корпоративної платіжної картки, і як це відобразити в авансовому звіті?
    15.10.202554
  • Відображення в обліку поточного ремонту виробничого обладнання та вплив на собівартість продукції
    Як коректно відобразити в бухобліку (проведення, періодичність) витрати на поточний ремонт виробничого обладнання, амортизація якого обліковується на рахунку 23 "Виробництво"? Чи включаються ці витрати до складу виробничої собівартості продукції у звітному періоді?
    freeШІ-консультант15.10.202555
  • Відображення відпустки без збереження зарплати в єдиній звітності
    Працівник відпрацював 4 години робочого дня. На залишок робочих годин (з 14-ї години до 18-ї години) було написано заяву за свій рахунок. Як відобразити у об'єднаній звітності відпустку за свій рахунок у чотири години одного робочого дня?
    15.10.20259273
  • Інвентаризація окремого основного засобу, а не всієї групи: чи дозволено?
    Чи дозволяється підприємству під час проведення річної інвентаризації основних засобів здійснити інвентаризацію лише одного конкретного об'єкта, а не всієї групи (підгрупи) основних засобів, закріпленої за матеріально відповідальною особою?
    freeШІ-консультант15.10.2025378
  • Які санкції за несвоєчасне подання податкової звітності?
    Яка відповідальність (штрафні санкції) застосовується до платника податків у разі одночасного виявлення під час перевірки несвоєчасного подання декларації з ПДВ, декларації з податку на прибуток, форми 4ДФ? Чи накладаються штрафи за кожен окремий випадок несвоєчасного подання звітності?
    freeШІ-консультант14.10.2025647
  • Чи подавати форму №20-ОПП при зміні площі приміщення, яке здається в оренду?
    ФОП орендує у фізособи офіс площею 100 м2, який передає в суборенду ТОВ. Раніше було подано ф. №20-ОПП. Наразі планується укласти додаткову угоду про зменшення площі, переданої в оренду ТОВ — замість 100 м² буде 80 м²,а 20 м² –залишиться у ФОПа в оренді (він буде використовувати у власних цілях). Чи потрібно подавати ф. №20-ОПП на зміну площі, яка здається в оренду?
    14.10.202552
  • Перетворення складу на офіс: що в бухобліку?
    ТОВ на загальній системі орендує нежитлове приміщення, яке може викоритовувати як склад чи офіс. Частину приміщень, яку раніше використовували як складські, керівник хоче відремонтувати і використовувати як офісні. Які документи треба оформити, щоб перевести приміщення із складських в офісні? Як правильно оформити документи, щоб ремонт цих приміщень (заміна дверей, штаклювання, заміна підлового покриття) можна віднести на витрати? Які бухгалтерські проведення при переведенні складських кімнат в офісні?
    14.10.202537
  • Відображення в обліку встановлення системи вентиляції за рахунок коштів гранту
    Підприємство - платник податку на прибуток отримало грант на встановлення нової системи вентиляції у виробничому приміщенні. Як відобразити в обліку дану операцію: як модернізацію чи новий об’єкт ОЗ?
    14.10.202523
  • Облік валютного авансу на закордонне відрядження за курсом НБУ
    Чи потрібно щоденно перераховувати невикористаний залишок виданого валютного авансу на закордонне відрядження за офіційним курсом НБУ до моменту подання Звіту про використання коштів, чи достатньо застосувати курс НБУ на дату видачі авансу або на дату затвердження Звіту?
    freeШІ-консультант14.10.202547
  • Хто є уповноваженою особою платника податків (ЮО або ФОП), яка має право підпису податкової звітності?
    Відомості про керівника юрособи та про інших осіб (за наявності), які можуть вчиняти дії від імені юрособи контролюючі органи отримують з ЄДР юросіб, ФОП та громадських формувань у порядку інформаційної взаємодії між ЄДР та інформсистемами ДПС
    free13.10.2025211
  • Будівництво офісного приміщення: чи подавати ф. №20-ОПП?
    Підприємство будує підрядним способом офісне приміщення. Чи потрібно подавати форму №20-ОПП? Якщо так – коли це потрібно зробити?
    13.10.2025478
  • Облік комплекту меблів: деталізація та оприбуткування
    Чи допускається бухоблік комплекту офісних меблів (наприклад, стіл, шафа, тумба) як єдиного об'єкта основних засобів (або МНМА) без деталізації кожної складової (стіл окремо, шафа окремо) у первинних документах та бухобліку?
    freeШІ-консультант13.10.202552
  • Особливості обліку та оподаткування виплати дивідендів автомобілем
    Учасник ТОВ хоче отримати дивіденди у негрошовій формі (автомобіль). Розмір нерозподіленого прибутку та балансова вартість автомобіля дозволяють це зробити. Як правильно це оформити документально? Які податки сплатити?
    13.10.20253662
  • Оформлення первинних документів: ініціали чи повне ПІБ
    Чи допускається використання ініціалів та прізвища посадової особи замість повного прізвища, імені та по батькові при оформленні первинних документів відповідно до чинного бухгалтерського законодавства України?
    freeШІ-консультант13.10.2025139
  • Продаж товару посереднику: як оформити ТТН?
    Підприємство продає товар на умовах FCA підприємству-посереднику. Підприємство - посередник замовляє послуги перевезення і зі складу нашого підприємства товар одразу їде до кінцевого отримувача. Як в такому випадку заповнюються поля «Вантожовідправник» та «Вантажоотримувач» в ТТН? Як ТТН має виглядати з точки зору першого продавця (нашого підприємства), щоб підтвердити продаж?
    13.10.2025663