Пунктом 201.1 ПКУ визначено перелік обов'язкових реквізитів, які зазначаються в окремих рядках податкової накладної, зокрема, одиниця виміру товарів/послуг та кількість (об'єм, обсяг) постачання товарів/послуг.
Відповідно до пп. 3 п. 16 Порядку №1307 до граф 4 та 5 заноситься одиниця виміру товарів/послуг. Графи 4 та 5 заповнюються відповідно до Класифікатора системи позначень одиниць вимірювання та обліку (КСПОВО), чинного на дату складання податкової накладної:
у графі 4 зазначається умовне позначення відповідної назви одиниці вимірювання/обліку (українське), зазначеної у КСПОВО.
У разі, якщо товар/послуга, що постачається, має одиницю обліку, яка відсутня у КСПОВО, у графі 4 зазначається умовне позначення одиниці вимірювання таких товару/послуги, яке використовується для обліку та відображається у первинних документах.
У графі 5 вказується код відповідної одиниці вимірювання/обліку, зазначений у КСПОВО.
Наприклад, у розділі 19 Будівництво КСПОВО передбачено такі коди, як:
- 1901 Квадратний метр житлової площі – м2житл.площ;
- 1925 Приведений ремонт – прив.рем.
З розділу 27 "Одиниці вимірювання та обліку, використовувані в інших видах економічної діяльності" (частина 1 КСПОВО) можуть зацікавити такі коди, як:
- 2701 Погонний сантиметр – пог.см;
- 2702 Погонний метр – пог.м;
- 2703 Десять погонних метрів – 10 пог.м;
- 2728 Метр прокладки – м прокл;
- 2729 Тисяча метрів прокладки – тис.м прокл;
- 2730 Штука на погонний метр – шт/пог.м.
ДПС в ІПК від 30.01.2019 р. №335/6/99-99-15-03-02-15/ІПК повідомляє, що у разі, якщо вартість товару/послуги визначається із застосуванням одиниць обліку, які відображаються у первинних документах, регістрах бухгалтерського обліку, то у графі 4 зазначається умовне позначення відповідної назви одиниці вимірювання/обліку (українське) та у графі 5 – код відповідної одиниці вимірювання/обліку.
Усі останні зміни з ПДВ –
у вашій поштовій скриньці!
Нова тематична розсилка від редакції. Ви точно нічого не пропустите
ПідписатисьХочете подивитись, як це виглядає?
У разі, якщо товар/послуга, що постачається, має одиницю обліку, яка відсутня у КСПОВО, у графі 4 податкової накладної зазначається умовне позначення одиниці вимірювання такого товару/послуги, яке використовується для обліку та відображається у первинних документах, а графа 5 не заповнюється.
Отже, при заповненні граф 4 та/або 5 податкової накладної платником ПДВ зазначення одиниці виміру товарів/послуг здійснюється з урахуванням первинних документів.
Докладніше про заповнення граф ПН на передплату за договором виконання робіт читайте тут.
Щодо заповнення графи 6 податкової накладної
Відповідно до пп. 4 п. 16 Порядку №1307, до графи 6 заноситься показник кількість (об'єм, обсяг) постачання товарів/послуг.
ДПС у Запорізькій області в ІПК від 26.07.2018 р. №3293/ІПК/08-01-12-01-10 повідомляє, що у разі складання податкової накладної на суму попередньої (авансової) оплати частини договірної суми вартості товарів/послуг у графі 6 зазначається відповідна частка наданої (оплаченої) послуги у вигляді десяткового дробу.
Наприклад, у разі постачання частини послуги, яка відповідає 30% обсягу, вказаного у договорі, або у разі отримання суми попередньої оплати у розмірі 30% договірної вартості послуги у графі 6 вказується число «0,3».
Докладніше про це читайте тут, тут, тут, тут та тут.
ДПС у Запорізькій області в ІПК від 26.07.2018 р. №3293/ІПК/08-01-12-01-10 повідомляє, якщо на дату отримання попередньої (авансової) оплати за послуги (дату отримання часткової поставки послуг), що не містить відокремленої вартості, постачальником – платником ПДВ була складена податкова накладна, а потім були внесені зміни до умов договору в частині збільшення ціни послуги та/або обсягів робіт, які зазначені у такій накладній, постачальник за датою першої події (оформлення акту прийому-передачі виконаних обсягів робіт або доплати за такі роботи) повинен скласти розрахунок коригування до такої податкової накладної, складеної на дату отримання передоплати.
Однак в ситуації, що розглядається не збільшується ані ціна робіт, ані обсяг робіт, а просто укладаються додаткові угоди на додаткові роботи за цим договором.
Щодо складання ПН відповідно до додаткових угод на додаткові роботи
На виконання вимог пп. 201.7 ПКУ платник ПДВ повинен скласти податкову накладну на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).
ДПС в ІПК від 31.10.2019 р. №1125/6/99-00-07-03-02-15/ІПК повідомляє, що розрахунки коригування до податкових накладних складаються у разі виникнення обставин, визначених у пп. 192.1 ПКУ, зокрема, у зв'язку із будь-якою зміною суми компенсації вартості товарів/послуг, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг.
Загальні роз'яснення щодо порядку складання розрахунків коригування до податкових накладних надано у листах ДПС від 27.11.2018 р. №36942/7/99-99-15-03-02-17 і від 22.06.2018 р. №18983/7/99-99-15-03-02-17, які платник податку може використовувати у своїй діяльності.
ДПС в ІПК від 21.11.2019 р. №1469/6/99-00-07-03-02-15/ІПК повідомляє, що у разі часткової попередньої оплати товарів різної номенклатури платники податку (контрагенти за операцією) самостійно на підставі договорів та первинних (бухгалтерських) документів визначають, за який товар в межах договору здійснюється така попередня оплата. Врегулювання питань господарських правовідносин між суб'єктами господарювання не належить до сфери компетенції ДПС.
Отже, в ситуації, яка розглядається, на дату отримання попередньої (авансової) оплати підрядник зобов'язаний скласти податкову накладну на всю суму отриманих коштів, в якій визначити номенклатуру робіт відповідно до умов договору. Надалі на дату фактичного постачання робіт підрядник повинен скласти податкову накладну на різницю між фактичною вартістю таких виконаних робіт та вартістю робіт, які відображені у податкових накладних, складених на дату отримання попередньої оплати за виконані роботи.
Про те, що в графі 2 податкової накладної відображається номенклатура товарів/послуг, яка має відповідати формулюванню у первинних документах, якими супроводжується їх постачання, та не повинна містити інших даних, повідомляє ДПС у Житомирській області від 11.06.2019 р. №2666/ІПК/06-30-12-01-19.
Тому в ситуації, яка розглядається, після виконання робіт за основним договором в повному обсязі та складання податкових накладних/розрахунків коригування на виконання вимог пп. 201.7 ПКУ на кожні додаткові роботи за кожною додатковою угодою складаються окремі податкові накладні на кожне часткове чи повне постачання робіт або отримання авансу.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити