• Посилання скопійовано

Який може бути період для складання актів та ПН при орендних операціях?

Згідно з договором оренди від 01.07.2018 р. та акту прийому-передачі ТОВ «Б» надає ТОВ «А» в оренду обладнання з 01.07.2018 р. Нарахування орендної плати починається з дати підписання акту щоквартально за кожні 3 місяці користування в строки: 30.09.18 р. - за ІІІ квартал 2018; 31.12.18 р. - за IV квартал 2018 р. Але 31.07.2018 р. згідно з актом-повернення ТОВ «А» повертає обладнання ТОВ «Б». Якою датою ТОВ «Б» повинно виписати акт, ПН і на як

Відповідно до п. 187.1 ПКУ датою виникнення податкових зобов'язань з постачання послуг (до яких відносяться орендні операції  - див. пп. 14.1.185 ПКУ) вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

  • дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню;
  • дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Тобто у випадку оренди, якщо оплата не є першою подією,  необхідно нарахувати зобов’язання з ПДВ на дату документа, що засвідчує факт надання послуг, а саме - факт оренди обладнання у звітному періоді.

Зверніть увагу! ПКУ не вимагає, щоб таким документом був саме акт, проте це найпоширеніший документ, який оформлюється в даному випадку.

Але навряд чи податківці не будуть мати зауважень до таких актів, якщо вони складаються щоквартально, якщо сторони договору застосовують місячний звітний період при справлянні  ПДВ. Ймовірно, що вони стануть наполягати на  нарахуванні ПДВ щомісячно  відповідно до звітних періодів сторін, враховуючи те, що оренда є безперервною «послугою». Далі можливі посилання на п. 201.4 ПКУ, згідно з яким вони можуть вимагати нарахування ПДВ хоча б раз на місяць (зокрема, не пізніше останнього дня місяця).

І якщо сторони цього договору не мають бажання сперечатися з податківцями, то потрібно нараховувати ПДВ щомісячно. Відповідно, для підтвердження щомісячних постачань (події для ПДВ) доведеться щомісячно оформляти і відповідний первинний документ (зокрема, акт).

Отже, якщо 31.07.2018 р. згідно з актом-повернення ТОВ «А» повертає обладнання ТОВ «Б», то в цьому випадку акт надання послуг з оренди складається 31.07.2018 р. за період з 01.07.2018 р. по 31.07.2018 р., тобто за липень 2018 р. Вартісні показники розраховуються за один місяць, шляхом ділення квартальної орендної плати на три місяці. Відповідно, податкова накладна складається на дату 31.07.2018 р. в розмірі місячної плати за оренду обладнання.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Оплата корпоративною карткою послуг Google Workspace та Office 365: ПДВ та документальне оформлення
    ТОВ на загальній системі оподаткування - платник ПДВ. Директор раніше сплачував нерезиденту (Google Workspace, Office 365) щомісячно за послуги доступу з власної картки без компенсації. Зараз планується перевести оплати на корпоративну картку. Чи правомірні такі щомісячні оплати з корпоративної карти? Чи може квитанція бути на ім'я директора? Чи потрібно сплачувати ПДВ за імпорт таких послуг?
    Сьогодні 14:1231
  • Придбання обладнання у неплатника ПДВ та його подальший продаж: оподаткування ПДВ
    Платник ПДВ придбаває сонячні панелі, акумулятори, інвертори та комплектуючі у постачальника-неплатника ПДВ, який самостійно імпортував це обладнання та сплатив ПДВ при митному оформленні. Потрібно з'ясувати порядок формування податкового зобов'язання при подальшому продажу, наявність права на податковий кредит, вплив факту імпорту неплатником ПДВ та вимоги до документального оформлення
    Сьогодні 13:0348
  • Оподаткування ПДВ міжнародних та внутрішніх перевезень для "єдинника" ІІІ групи ЄП
    ФОП на ІІІ групі ЄП зі ставкою 5% (неплатник ПДВ) займається міжнародними перевезеннями вантажів за основним КВЕД 49.41. Чи застосовується ставка ПДВ 0% при міжнародних перевезеннях за наявності ЦМР? Як оподатковуються ПДВ внутрішні перевезення? Чи потрібна звітність з ПДВ?
    Сьогодні 10:5713
  • Оподаткування компенсації за рішенням суду щодо знищеного авто
    Підприємство отримало на рахунок компенсацію за рішенням суду у сумі 1 млн грн за вантажний автомобіль, який був виведений з експлуатації після ДТП. Чи слід нараховувати податкові зобов’язання з ПДВ при отриманні цієї суми та на яку базу їх визначати? Чи потрібно включати зазначену суму компенсації до складу доходу підприємства? Автомобіль придбано за 600 тис. грн (в т.ч. ПДВ 100 тис. грн), залишкова вартість на дату ДТП і виведення з експлуатації 400 тис. грн
    03.11.202519
  • Передача брендованих термокружок дилерам: що з оподаткуванням?
    Підприємство, при проведенні конференції для 35 дилерів (не працівників), передало їм безкоштовно брендовані термокружки ринковою вартістю 10 500,00 грн за одиницю, які використовувались як елемент представницьких витрат і втратили товарний вигляд. Чи вважається безоплатна передача таких термокружок додатковим благом фізичних осіб (дилерів) з відповідним оподаткуванням ПДФО та ВЗ? Чи виникає у підприємства зобов'язання щодо нарахування компенсуючого ПДВ (за пп. 198.5 ПКУ) на вартість цих термокружок?
    03.11.202529