• Посилання скопійовано

Продаж запчастин за безготівковим рахунком: які документи потрібно видавати клієнту?

Підприємство (платник податку на прибуток на загальних підставах та платник ПДВ) іноді реалізовує продаж запчастин за безготівковим розрахунком фізособам та фізособам-підприємцям. Які документи потрібно видати клієнту та чи потрібно брати його особисті дані?

Ідентифікація потрібна тільки для ведення аналітичного обліку дебіторської заборгованості. Зокрема, у виписці банку буде зазначена необхідна інформація про платника:

  • якщо покупці робили банківський переказ – то буде вказано іхнє ПІБ та ІПН,
  • якщо вони платили через касу банку, там буде вказано хоча б ПІБ.

Цього достатньо, щоб ідентифікувати платника.

Крім цього, слід обов’язково ідентифікувати особу, яка отримує запчастини зі складу. Тож на складі потрібно буде перевірити паспорт покупця – для того, щоб пересвідчитися, що товар забирає саме він. Якщо товар забирає інша особа, то має бути довіреність на їх отримання. Ця довіреність нотаріально не засвідчується.  

Звісно підприємство має виписувати видаткові накладні при відвантаженні товарів фізособам та ФОП. В цьому первинному документі буде вказуватися їх ПІБ.

А от при розрахунках з покупцями-фізособами готівкою слід застосовувати РРО, якщо продається раніше придбаний товар, а не власна продукція. Якщо продається власна продукція, то пам’ятайте про особливості заповнення прибуткових касових ордерів.

Детально про це тут>>>

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Русанова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Готівковий обіг та каса

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Готівковий обіг та каса»

  • Чи можна компенсувати витрати за копією фіскального чека?
    ТОВ – неплатник ПДВ компенсує працівнику витрати, понесені у відряджені. Працівник надав копію фіскального чека. Чи може підприємство використати таку копію або витяг з електронного кабінету платника податків для компенсації витрат?
    21.11.2024540
  • Чи можна відмовитися від застосування касового методу?
    ТОВ працює з покупцями, що здійснюють оплату з казначейського рахунку. Інколи один і той же покупець проводить оплату з різних рахунків. Через це виникає багато помилок. Чи може підприємство орієнтуватися лише на першу подію? Які наслідки незастосування касового методу при оплаті з казначейського рахунку?
    15.10.2024683
  • Що робити, якщо «заглючив» РРО?
    Стався збій в роботі РРО, внаслідок чого виторг ФОПа за 30.09.2024 р. був включений у Z-звіт за 01.10.2024 р. Як правильно задокументувати цю операцію? Як заповнити книгу доходів?
    14.10.20247632
  • Як виправляти помилки в чеках РРО?
    Покупцю видали чек, у якому помилково зазначили форму оплати, наприклад, замість готівкової форми зазначили оплату карткою або навпаки. Чи можна провести повернення чека для зміни форми оплати без повернення товару? Чи можна зробити повернення чека, якщо вже пройшов місяць від дати видачі помилкового?
    27.09.2024572
  • Порушено порядок внесення виручки на рахунок підприємства: як виправити?
    Касир отримав кошти з каси для подальшої здачі на поточний рахунок підприємства. Проте він вніс кошти на особисту платіжку картку та перерахував на рахунок підприємства з призначенням платежу - «Власні кошти». Як виправити помилку?
    19.09.2024705