• Посилання скопійовано

Як виправляти помилки в чеках РРО?

Покупцю видали чек, у якому помилково зазначили форму оплати, наприклад, замість готівкової форми зазначили оплату карткою або навпаки. Чи можна провести повернення чека для зміни форми оплати без повернення товару? Чи можна зробити повернення чека, якщо вже пройшов місяць від дати видачі помилкового?

Відповідно до абз. 2 та абз. 3 ч. 11 ст. 8 Закону про захист прав споживачів під час продажу товару продавець зобов'язаний видати споживачеві розрахунковий документ встановленої форми, що засвідчує факт купівлі, з позначкою про дату продажу або відтворити на дисплеї програмного реєстратора розрахункових операцій (дисплеї пристрою, на якому встановлений програмний реєстратор розрахункових операцій) QR-код, що дає змогу особі здійснювати його зчитування та ідентифікацію з розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому містяться, або надіслати електронний розрахунковий документ на наданий споживачем абонентський номер чи адресу електронної пошти. Розрахунковий документ має бути виданий або створений в електронній формі не пізніше моменту передачі товару (послуги).

Це означає, що виправлення такої помилки має сенс лише в тому разі, коли вона виявлена до надання чека покупцю. Як виправити помилку у формі оплати в такому випадку, податківці пишуть тут:  при помилково проведеній сумі через РРО або ПРРО за відділом «безготівка та/або картка» складається акт про скасування помилково проведеної суми та, після отримання готівки від покупця за проданий товар (надану послугу), проводиться розрахункова операція на повну суму покупки через РРО або ПРРО з обов’язковою видачею розрахункового документа, створеного в паперовій або електронній формі. При цьому скасування помилково проведеної через РРО суми розрахунку здійснюється шляхом реєстрації від’ємної суми - п. 7 глави III Порядку реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2016 №547.

Під час скасування помилково проведеної через РРО або ПРРО суми розрахунку або помилково вибраної форми оплати (готівка, картка, кредит тощо) складається акт, в якому вказуються дані про помилкову суму та реквізити розрахункового документа.

Тут контролери звертають увагу на те, що чинним законодавством не передбачено механізму виправлення помилково проведеної через РРО операції «службове внесення» на наступний день. Те ж саме можна сказати і про будь-яку іншу помилку при застосуванні РРО – що її вже не можна виправити після формування Z-звіту, до якого увійшов помилковий чек.

Форма оплати (рядок 19) належить до обов’язкових реквізитів фіскального касового чека згідно з п. 2 розділу ІІ Положення №13, а у разі відсутності в чеку хоча б одного з обов’язкових реквізитів, такий документ не прийматиметься як розрахунковий (п. 3 розділу І Положення №13). В цьому випадку цей реквізит присутній, хоча він і помилковий. На нашу думку, можна використати цей аргумент для того, щоб не виправляти помилку у формі оплати, якщо покупець/клієнт вже пішов і йому вже не можна негайно видати виправлений чек. 

Але виключно для щоденного контролю продавця за сумою готівки та сумою безготівкових оплат можна провести повернення помилкового чека і формування правильного чека до формування Z-звіту за зміну, в якій сталася помилка, якщо її не виправили одразу у присутності покупця/клієнта. В цьому випадку теж варто скласти акт, в якому вказуються дані про помилкову суму та реквізити розрахункового документа.

Для своєчасного виправлення помилок рекомендуємо перевіряти суму готівки та даних РРО перед кожним формуванням Z-звіту за зміну.

Виправлення будь-яких помилок, що сталися протягом зміни, після формування Z-звіту за цю зміну (наступного дня, через місяць і т.д.), вже не має жодної практичної цінності, оскільки цей Z-звіт вже сформований з помилковими даними. Z-звіт за ту зміну, в якій виправляли помилки, також не буде відповідати дійсності. Хіба що в сумі ці два Z-звіти дадуть правильну інформацію, але законодавством не передбачено зіставлення цієї інформації з даними обліку або ще з якимись іншими даними. В цьому випадку теж варто скласти акт про помилку, щоб пояснити розбіжності між сумою готівки, карткових оплат та даними Z-звіту.

Висновки:

  • Виправити помилки в чеку можна тільки до завершення розрахункової операції і до видачі чека покупцю.
  • Помилка у реквізиті рядка 19 щодо форми оплати не робить чек недійсним, оскільки цей реквізит присутній. Навіть якщо покупець отримав чек з помилковою формою оплати, це не можна розцінювати як невидачу чека покупцю.
  • Як виключення, для відповідності суми готівки та карткових оплат даним Z-звіту, можна виправити помилки у рядках 19 чеків до формування Z-звіту.
  • Після формування Z-звіту виправляти помилки в чеках закритої зміни вже не можна.
  • У будь-якому разі потрібно скласти акт про цю помилку, щоб ним пояснити розбіжності між даними Z-звіту про суми готівкових і безготівкових розрахунків та сумою готівки і еквайрингових сум, отриманих на рахунок.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Готівковий обіг та каса

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Готівковий обіг та каса»