• Посилання скопійовано

Коли можна не коригувати середній заробіток?

На підприємстві відбувалось підвищення зарплати штатним працівникам на підставі наказу директора. Колективний договір відсутній. Чи потрібно застосовувати коефіцієнт коригування при розрахунку відпускних, якщо підвищення окладів відбувалось лише частині працівників?

Згідно з п. 10 Порядку №100 середній заробіток коригується на коефіцієнт, якщо у розрахунковому періоді (або періоді збереження середнього заробітку) відбувається підвищення тарифних ставок і посадових окладів відповідно до актів законодавства або за рішеннями, передбаченими в колективних договорах (угодах).

Тобто порядком передбачено, що коригування проводиться тільки, якщо оклад було підвищено або на підставі законодавчого акту (зростання мінімальної зарплати), або на підставі колективного договору.

Крім цього, у листі від 04.04.2006 р. №260/13/84-06 Мінсоцполітики наголошує: «у випадку підвищення посадових окладів працівників на підприємстві, в установі, організації, що не відповідає актам законодавства або рішенням, передбаченим у колективних договорах (угодах), коригування середньої заробітної плати як у розрахунковому періоді, так і в періоді, протягом якого за працівником зберігається середній заробіток, не провадиться».

При цьому, Порядок №100 не містить такої норми про проведення чи не проведення коригування, якщо заробітна плата підвищувалась всім чи лише частині працівників. То ж такі листи Мінсоцполітики є лише рекомендаційними.

Отже, на нашу думку, якщо на підприємстві немає колективного договору, або у ньому не передбачено обов’язкове зростання окладів за певних умов, та/або якщо підвищення окладів працівників не пов’язано із вимогою законодавства (наприклад, збільшенням мінімального розміру посадового окладу), а здійснюється за самостійним рішенням керівника підприємства, коригувати середній заробіток не вимагається.

***

Про коригування середнього заробітку читайте у наших матеріалах:

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Горбовцов Станіслав

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Добровільне страхування при відрядженні: що з оподаткуванням?
    Працівник під час закордонного відрядження оплатив добровільне страхування подорожуючих. Чи підпадає такий вид страхування під поняття "обов'язкового страхування" згідно з пп. 170.9.3 ПКУ? Як уникнути оподаткування ПДФО та ВЗ при відшкодуванні цих витрат?
    29.09.202541
  • Компенсація витрат директора через авансовий звіт
    Директор ТОВ оплатив юридичні послуги з власної банківської картки. Як коректно оформити компенсацію цих витрат через авансовий звіт? Які документи (договір, акт) та на яку особу (директора чи ТОВ) мають бути оформлені для підтвердження цих витрат і включення їх до складу витрат підприємства?
    26.09.2025677
  • Робота за сумісництвом у 5-ти роботодавців одночасно: як це оформити?
    Як правильно з точки зору трудового законодавства оформити трудові відносини та табель обліку робочого часу, якщо головний бухгалтер працює за основним місцем і водночас веде бухгалтерію ще на кількох підприємствах за сумісництвом, виконуючи частину роботи дистанційно у вільний від основної роботи час?
    25.09.20251 402
  • Оплата праці та оформлення робіт при ліквідації наслідків надзвичайної ситуації
    Як правильно нарахувати заробітну плату та оформити роботу працівників, які ліквідовують наслідки руйнувань від ворожої ракети (17.06.2025 р.) та відновлюють виробництво?
    25.09.202519
  • Переведення з сумісника на основне місце роботи
    Чи обов’язково директору мати основне місце роботи та які наслідки можливі, якщо він працює лише за сумісництвом на кількох ТОВ, у тому числі при наявності бронювання на іншому підприємстві?
    24.09.20252 045