• Посилання скопійовано

Надання працівнику копій наказів на вимогу

Працівник звернувся із заявою про надання йому завірених копій наказів за весь період трудової діяльності в ТОВ. Чи вправі робото надавати йому таку інформацію?

Раніше в Україні діяв Указ Президії Верховної Ради СРСР "Про порядок видачі і засвідчення підприємствами, установами і організаціями копій документів щодо прав громадян", який покладає обов'язок видавати громадянам за їх заявами копії документів, що виходять з цих підприємств, якщо такі копії необхідні для вирішення питань, які стосуються законних прав і інтересів громадян. Указ зобов'язував підприємства навіть видавати копії документів, що знаходяться у них, але вийшли з інших підприємств, установ, організацій, якщо копії таких документів важко чи неможливо одержати від тих підприємств, що їх приймали чи оформляли.

Але цей Указ не діє на території України з 07.05.2022 р. у зв'язку із набранням чинності Закону «Про дерадянізацію законодавства України» №2215-IX. Отже, обов’язок надання копій кадрових наказів може виникнути лише в тих випадках, які встановлені КЗпП та іншими нормативними актами діючого трудового законодавства. 

Нагадаємо, у ст. 47 КЗпП зазначається, що роботодавець зобов’язаний в день звільнення видати працівникові копію наказу (розпорядження) про звільнення, провести з ним розрахунок у строки, зазначені у ст. 116 КЗпП, а також на вимогу працівника внести належні записи про звільнення до трудової книжки, що зберігається у працівника. Такі зміни відбулися з 10 червня 2021 року. Докладно про цю зміну ми писали тут

Згідно з Правилами №1000/5, копія документа — це документ, що містить точне знакове відтворення змісту чи документної інформації іншого документа і в окремих випадках — деяких його зовнішніх ознак.

Порядок виготовлення, засвідчення та видавання копій документів визначається інструкцією з діловодства установи.

Копія документа повинна відповідати оригіналу, тобто повністю відтворювати інформацію оригіналу і всі його зовнішні ознаки або їх частину. Копія набуває юридичної сили лише в разі її засвідчення в установленому порядку. Напис про засвідчення копії складається зі слів «Згідно з оригіналом», назви посади, особистого підпису особи, яка засвідчує копію, її власного імені  та прізвища, дати засвідчення копії. Напис про засвідчення копії скріплюється відбитком печатки підприємства або відповідного структурного підрозділу підприємства.

Достовірність копій документів, що видаються підприємствами, засвідчується підписом керівника чи уповноваженої на те посадової особи і печаткою. На копії зазначається дата видачі і робиться відмітка про те, що оригінал документа знаходиться на даному підприємстві.

На підприємства покладається обов'язок засвідчувати копії документів, які подаються на ці підприємства, якщо чинне законодавство не передбачає обов'язкового нотаріального засвідчення таких копій. Не допускається засвідчення копій паспорта чи замінюючого його документа, депутатського чи службового посвідчення, а також інших документів, щодо яких встановлено заборона на засвідчення підприємствами їх копій.

Отже, враховуючи зазначене, роботодавець зобов’язаний надати працівникові копію наказу про його звільнення (і це треба було зробити у день звільнення, не чекаючи вимоги працівника). Чи надавати копії решта кадрових наказів щодо такого працівника за його письмовою заявою, підприємство вирішує самостійно. 

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Оформлення працівника - сумісника на час декретної відпустки бухгалтера
    Бухгалтер (єдиний) з 18.11.2024 р. йде у відпустку по вагітності та пологах на 126 днів. Далі вона планує вийти на роботу після закінчення лікарняного. На цей період (126 днів) підприємство планує прийняти сумісника на виконання обов'язків бухгалтера. Як оформити такого сумісника? Які потрібні накази, повідомлення до ДПС тощо?
    22.11.202496
  • Чи може сумісник працювати у суботу?
    Є необхідність взяти на роботу працівника, але він може працювати тільки за сумісництвом і тільки по суботах. Підприємству такий графік роботи підходить. Чи має підприємство в такому разі нараховувати працівнику подвійну ставку, тому що це робота у вихідний? Як правильно скласти графік роботи?
    21.11.202451
  • Виправлення скороченої назви підприємства у трудовій книжці
    При заповненні трудової книжки вказано скорочену назву роботодавця: ТОВ "Квіточка" замість "Товариство з обмеженою відповідальністю "Квіточка". Чи стане це перешкодою при передаванні відомостей про трудову діяльність працівника в електронному вигляді до ПФУ? Якщо так, то як це виправити, якщо деякі підприємства вже ліквідовані?
    21.11.202436
  • Витрати у відрядженні на оплату користування платними дорогами
    Працівник повернувся з закордонного відрядження та надав нефіскальні чеки з платіжного терміналу за проїзд платними дорогами. Оплата проведена банківською картою та відображена у виписці, яку надав працівник. Чи підлягають такі витрати оподаткуванню ПДФО та ВЗ?
    20.11.2024401
  • Які наслідки, якщо оплатили ДМС для працівника в сумі більше 30% його зарплати?
    У працівника зарплата 39 тис. грн. В липні 2024 оплатили медичне страхування на рік 21000,00 грн. Чи є це додатковим благом та чи треба сплатити ПДФО 18 % та ВЗ 1,5%? Оскільки минув час, які штрафи має сплатити підприємство, якщо зараз оплатимо податки за рахунок працівника? Та чи дійсна зараз пільга 30% по договорам страхування?
    19.11.202426