Податківці у підкатегорії 102.04 ЗІР відповіли, що відповідно до пп. 12 - 1 Порядку №440 неприбуткові підприємства, установи та організації (далі – неприбуткова організація) можуть звернутися до контролюючого органу із Запитом про отримання витягу з Реєстру неприбуткових установ та організацій.
Запит про отримання витягу з Реєстру за формою згідно з додатком 3 подається особисто представником неприбуткової організації чи уповноваженою на це особою або надсилається поштою контролюючому органу за основним місцем обліку неприбуткової організації. Усі розділи запиту підлягають заповненню.
У запиті зазначається код згідно з ЄДРПОУ неприбуткової організації, який є критерієм пошуку відомостей у Реєстрі.
Запит обов’язково повинен бути підписаний керівником або особою, що має право підпису документів неприбуткової організації, із зазначенням дати.
Неприбуткові організації можуть подати до контролюючого органу запит про отримання витягу з Реєстру засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог Законів №851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» та №2155-VIII «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги».
За запитом неприбуткової організації контролюючий орган надає їй безоплатно протягом трьох робочих днів, що настають за днем отримання такого запиту, витяг з Реєстру (далі – Витяг) за формою згідно з додатком 4, який містить відомості про неприбуткову організацію, визначені п. 11 Порядку №440, або повідомлення про відсутність відомостей у Реєстрі за формою згідно з додатком 5. Витяг містить відомості з Реєстру, актуальні на дату та час його формування, та є чинним до внесення змін до Реєстру в частині відомостей, що стосуються зазначеної неприбуткової організації.
У разі подання в електронному вигляді запиту на отримання витягу з Реєстру контролюючий орган у строк, визначений в абз. 6 пп. 12 - 1 Порядку №440, надсилає витяг із Реєстру на адресу електронної пошти, з якої надійшов запит, з накладенням електронної печатки контролюючого органу.
Для обрання способу отримання Витягу заповнюється поле «Спосіб отримання витягу». При цьому в залежності від способу подання Запиту проставляється позначка «х» або «+».
На веб-порталі ДПС у рубриці Електронна звітність/Платникам податків про електронну звітність/Інформаційно-аналітичне забезпечення/Реєстр електронних форм податкових документів/Реєстр електронних форм податкових документів (перелік сервісних запитів) для юридичних осіб розміщені електронні форми Запиту та Витягу за ідентифікаторами:
- J1305001 – Запит;
- J1405001 – Витяг.
У разі подання Запиту в електронній формі з дотриманням вимог законів №851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» та №2155-VIII «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» у полі «Спосіб отримання витягу» проставляється позначка «електронною поштою (у разі подання Запиту засобами електронного зв’язку)».
Відповідь на Запит (Витяг або повідомлення про відсутність відомостей у Реєстрі) представник неприбуткової організації чи уповноважена на це особа отримує на адресу електронної пошти з якої надійшов Запит.
У разі подання Запиту в паперовому вигляді безпосередньо до контролюючого органу або при надсиланні поштою проставляється позначка «безпосередньо у контролюючому органі (у разі подання Запиту іншими способами)».
При цьому відповідь (Витяг або повідомлення про відсутність відомостей у Реєстрі) на Запит вручається представнику неприбуткової організації чи уповноваженій на це особі в контролюючому органі до якого подано Запит.
Отже, представник неприбуткової організації чи уповноважена на це особа не може отримати Витяг у паперовому вигляді, якщо запит надіслано через Електронний кабінет, оскільки положенням п. 12 - 1 Порядку №440 передбачено надсилання Витягу на адресу електронної пошти з якої надійшов Запит.