• Посилання скопійовано

Оплата добових з 1 квітня 2023 року

Як бути з добовими з 1 квітня? Працівники, які направляються у відрядження можуть повертатися або зупинятися на ніч у знайомих, рахунку з готелю не буде, але є ВН з ОККО про заправку авто. А якщо немає рахунку з готелю, то не має права виплачувати добові. Який вихід? Чи можна застосувати роз'їзний характер роботи, якщо поїздки не щодня? Чи не буде проблемою списання палива?

З 1 квітня 2023 року набуває чинності Закон №2888, який викладає в новій редакції пп. 170.9 ПКУ, який визначає порядок оподаткування суми надміру витрачених коштів/електронних грошей, отриманих на відрядження або під звіт, не повернутої у встановлений строк.

Так, фактична кількість днів перебування у відрядженні визначається згідно з наказом про відрядження за наявності одного чи декількох документальних доказів перебування особи у відрядженні (відміток прикордонних служб про перетин кордону, проїзних документів, рахунків на проживання та/або будь-яких інших документів, що підтверджують фактичне перебування особи у відрядженні).

Раніше таких доказів вимагало лише відрядження за кордон (відрядження по Україні підтверджували наказ та невизначені «первинні документи»). Тепер одного наказу про відрядження для цього недостатньо. Не допоможе вже в такому випадку і звіт про відрядження по Україні в довільній формі. Можливо, стане у пригоді посвідчення про відрядження із відмітками про вибуття та прибуття. Воно зараз не є обов’язковим, але ним можна підтвердити факт перебування працівника за місцем відрядження, якщо немає проїзних документів та документів про проживання. 

Отже, якщо менеджери, які відряджаються по Україні та зупиняються у знайомих на ніч, а не в готелі, можна застосувати посвідчення про відрядження із відмітками про вибуття та прибуття, та на його підставі нараховувати та виплачувати добові працівникам. Звісно, що такі відмітки повинно поставити підприємство або ФОП, до якого відряджені працівники.

Про отримані працівниками добові, навіть якщо і не буде інших понесених витрат, потрібно буде скласти авансовий звіт.

Щодо списання пального проблем не виникає, є накладна від ОККО, шляховий лист, є наказ на відрядження, де зазначено, що працівники відбувають у відрядження на службовому автомобілі та звісно ж посвідчення з відмітками.

До речі, перебування у відрядженні можна буде підтвердити документами, що підтверджують виконання операції з використанням платіжних інструментів або іншими документами, що засвідчують вартість витрат. На нашу думку, це можуть бути в тому числі документи про придбання пального в дорозі, харчування у закладах громадського харчування тощо. Проте наразі зміни ще не набрали чинності, отже, немає й практики їх застосування та роз’яснень податківців.

Про те, як правильно впровадити роз’їзний характер роботи для менеджерів ми писали тут.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Оклад працівниці після виходу з відпустки для догляду за дитиною
    Працівниця, яка повертається з відпустки для догляду за дитиною, має письмовий трудовий договір зі старим розміром окладу. На її посаді за строковим договором працювала інша особа з вищим окладом, який зафіксовано у чинному штатному розписі. Який оклад необхідно встановити працівниці, яка повертається? Чи є порушенням розбіжність між окладом у договорі та штатному розписі, і які наслідки це може мати для роботодавця?
    Сьогодні 14:5423
  • Внесення запису в трудову книжку про роботу за сумісництвом
    Як правильно внести запис працівнику в трудову книжку, який працює за сумісництвом?
    12.09.202570
  • Анулювання бронювання у разі звільнення/прийняття працівника
    Працівник оформлений за сумісництвом у ТОВ та має бронювання. Плануємо оформити його на основне місце роботи. Чи потрібно в такому випадку спочатку зняти його з бронювання при звільненні із сумісництва, а вже після прийняття на основне місце роботи подавати документи на нове бронювання?
    12.09.20252001
  • Отримання критичного статусу для підприємства
    Як отримати статус критично важливого для підприємства (виробництво дронів) ? Які зараз є критерії щодо вимог, аби отримати критичність?
    11.09.2025589
  • Застосування ПСП до зарплати після відпустки
    ФОП має працівників, які з 01.08 по 24.08 пішли у відпустку. Відпускні виплачені 31.07. У серпні закриває лише 5 робочих днів, зарплата в працівників не за ці 5 днів - 2964,29 грн, 2119,05 грн, 2047,62 грн в залежності від окладу. При розрахунку зарплати ФОП має право застосувати соцпільгу до цих сум, оскільки вони не перевищують 4250 грн - 18% (261,05 грн; 108,91 грн; 96,05 грн). У нього виходить прибутковий. Чи має він право застосувати соцпільгу в такому випадку?
    10.09.202584