• Посилання скопійовано

Чи може працювати директор без зарплати на новоствореному підприємстві?

ТОВ зареєстровано 14.05.2018 р., призначено директора. Чи зобов’язано ТОВ платити зарплату директору в травні, червні у випадку відсутності діяльності. Як звітувати?

Трудовий договір – це  угода між працівником і власником підприємства, за якою працівник зобов’язується виконувати роботу, визначену цією угодою, з дотриманням правил внутрішнього трудового розпорядку, а власник підприємства – виплачувати йому заробітну плату й забезпечувати умови праці, необхідні для виконання роботи, передбачені законодавством про працю, колективним договором і угодою сторін (ч. 1 ст. 21 КЗпП).

Заробітна плата – це винагорода, обчислена, як правило, у грошовому виразі, яку за трудовим договором власник або уповноважений ним орган виплачує працівнику за виконану ним роботу (ст. 1 Закону про оплату праці).

Відповідно до ст. 95 КЗпП та ст. 3 Закону про оплату праці найманому працівнику не можуть виплачувати зарплату нижче за мінімальний розмір. 

Отже, директору підприємства мають виплачувати зарплату не менше розміру мінімальної зарплати, встановленого законодавством.

Відмову від отримання зарплати директор оформити не має права. Зменшити витрати на зарплату директора можна встановивши директору режим неповного робочого часу. Таким чином, зарплата буде виплачуватися за фактично відпрацьований час і може бути меншою за мінімальну.

ПДФО і військовий збір утримуються з фактично нарахованої зарплати працівника, а ЄСВ слід нарахувати не менше ніж на розмір мінімальної зарплати (ч. 5 ст. 8 Закону про ЄСВ).

За недотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праці підприємству доведеться сплатити штраф у 10-кратному розмірі мінімальної зарплати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення (абз. 4 ч. 2 ст. 265 КЗпП). У випадку, зазначеному у запитанні, працівник один — директор, тож розмір штрафних санкцій становитиме 32 тис. грн. Законодавство не встановлює строків давності для застосування штрафних санкцій за ст. 265 КЗпП.

Усе про зарплату і кадри
у вашій поштовій скриньці!

Нова тематична розсилка від редакції. Ви точно нічого не пропустите

Підписатись

Хочете подивитись, як це виглядає?

Отже, у разі укладення трудового договору з працівником (у тому числі директором), власник або уповноважений ним орган виплачує такому працівнику зарплату за виконану ним роботу.

Таким чином, директору слід виплатити зарплату за травень і в подальшому слід щомісяця нараховувати та виплачувати належну зарплату за виконану роботу.

Отже, директор не може працювати без зарплати.

Із заробітної плати утримуються такі податки:

  • Військовий збір;
  • ПДФО.

На заробітну плату нараховується ЄСВ.

Докладно тут>>

Зменшити витрати на зарплату директора можна встановивши директору режим неповного робочого часу. Таким чином, зарплата буде виплачуватися за фактично відпрацьований час і може бути меншою за мінімальну.

Зверніть увагу! ПДФО і військовий збір утримуються з фактично нарахованої зарплати працівника, а ЄСВ слід  нарахувати не менше ніж на розмір мінімальної зарплати (ч. 5 ст. 8 Закону про ЄСВ).

 

Звіт за ф. №1ДФ

Відповідно до пп. «б» п. 176.2 ПКУ роботодавець, зобов’язаний подавати протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу податковий розрахунок суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, а також суми утриманого з них податку до контролюючого органу за місцем свого обліку за ф. №1ДФ.

 

Звіт з ЄСВ 

Роботодавці (страхувальники), які використовують працю фізосіб на умовах трудового договору (контракту) а у частині подання звіту про суми нарахованої зарплати застрахованих осіб та суми нарахованого ЄСВ до фіскальних органів (далі – Звіт) зобов’язані формувати та подавати Звіт протягом 20 календарних днів, що настають за останнім днем звітного періоду, незалежно від того, чи нараховувався дохід найманим працівникам (застрахованим особам). 

Звітним періодом є календарний місяць. 

Звіт подається згідно з додатком 4 до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, який затверджено наказом Мінфіну від 14.04.2015 р. №435. 

Таким чином, перший звіт з ЄСВ за травень 2018 р. слід подати до 20 червня 2018 р.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Галина Казначей

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Оформлення працівника - сумісника на час декретної відпустки бухгалтера
    Бухгалтер (єдиний) з 18.11.2024 р. йде у відпустку по вагітності та пологах на 126 днів. Далі вона планує вийти на роботу після закінчення лікарняного. На цей період (126 днів) підприємство планує прийняти сумісника на виконання обов'язків бухгалтера. Як оформити такого сумісника? Які потрібні накази, повідомлення до ДПС тощо?
    Сьогодні 11:0316
  • Чи може сумісник працювати у суботу?
    Є необхідність взяти на роботу працівника, але він може працювати тільки за сумісництвом і тільки по суботах. Підприємству такий графік роботи підходить. Чи має підприємство в такому разі нараховувати працівнику подвійну ставку, тому що це робота у вихідний? Як правильно скласти графік роботи?
    21.11.202448
  • Виправлення скороченої назви підприємства у трудовій книжці
    При заповненні трудової книжки вказано скорочену назву роботодавця: ТОВ "Квіточка" замість "Товариство з обмеженою відповідальністю "Квіточка". Чи стане це перешкодою при передаванні відомостей про трудову діяльність працівника в електронному вигляді до ПФУ? Якщо так, то як це виправити, якщо деякі підприємства вже ліквідовані?
    21.11.202428
  • Витрати у відрядженні на оплату користування платними дорогами
    Працівник повернувся з закордонного відрядження та надав нефіскальні чеки з платіжного терміналу за проїзд платними дорогами. Оплата проведена банківською картою та відображена у виписці, яку надав працівник. Чи підлягають такі витрати оподаткуванню ПДФО та ВЗ?
    20.11.2024353
  • Які наслідки, якщо оплатили ДМС для працівника в сумі більше 30% його зарплати?
    У працівника зарплата 39 тис. грн. В липні 2024 оплатили медичне страхування на рік 21000,00 грн. Чи є це додатковим благом та чи треба сплатити ПДФО 18 % та ВЗ 1,5%? Оскільки минув час, які штрафи має сплатити підприємство, якщо зараз оплатимо податки за рахунок працівника? Та чи дійсна зараз пільга 30% по договорам страхування?
    19.11.202426