• Посилання скопійовано

Ненарахували орендну плату за землю за минулий період: як це виправити?

Через помилку орендна плата за землю за грудень 2017 р. не була нарахована в бухобліку. Як виправити таку помилку в бухобліку та звітності?

Бухоблік

Згідно з п. 4 П(С)БО 6 виправлення помилок, допущених при складанні фінзвітів у попередніх роках, здійснюється шляхом коригування сальдо нерозподіленого прибутку на початок звітного року, якщо такі помилки впливають на величину нерозподіленого прибутку (непокритого збитку).

Тож відобразити таку суму можна і першого січня 2018 року, однак не за рахунок поточних витрат, а за рахунок зменшення сальдо нерозподіленого прибутку (або збільшення сальдо по непокритому збитку).

 

Декларація з податку на прибуток

Підприємство, яке виявило помилки у раніше поданій декларації за 2017 рік, зобов’язане їх виправити, як того вимагають норми ст. 50 ПКУ. Зробити це можна двома способами:

 1) Шляхом подання уточнюючої декларації за 2017 рік;

Уточнююча декларація подається тоді, коли фактично було виявлено помилку – тобто у будь-який момент незалежно від термінів подання звітності за період, у якому було виявлено помилку.

2) У декларації за податковий період, протягом якого такі помилки були самостійно виявлені (у даному випадку - це буде декларація за 2018 рік).

 

Фінансова звітність

Оскільки фінзвітність, що складається та подається відповідно до п. 46.2 ПКУ платниками податку на прибуток є додатком до податкової декларації з податку на прибуток підприємств та її невід’ємною частиною, то при подані уточнюючої декларації необхідно подати виправлену фінзвітність. При цьому у примітках до такої фінзвітності необхідно зазначити причини, що призвели до змін.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Горбовцов Станіслав

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Інвентаризація окремого основного засобу, а не всієї групи: чи дозволено?
    Чи дозволяється підприємству під час проведення річної інвентаризації основних засобів здійснити інвентаризацію лише одного конкретного об'єкта, а не всієї групи (підгрупи) основних засобів, закріпленої за матеріально відповідальною особою?
    Сьогодні 08:028
  • Перетворення складу на офіс: що в бухобліку?
    ТОВ на загальній системі орендує нежитлове приміщення, яке може викоритовувати як склад чи офіс. Частину приміщень, яку раніше використовували як складські, керівник хоче відремонтувати і використовувати як офісні. Які документи треба оформити, щоб перевести приміщення із складських в офісні? Як правильно оформити документи, щоб ремонт цих приміщень (заміна дверей, штаклювання, заміна підлового покриття) можна віднести на витрати? Які бухгалтерські проведення при переведенні складських кімнат в офісні?
    14.10.202531
  • Відображення в обліку встановлення системи вентиляції за рахунок коштів гранту
    Підприємство - платник податку на прибуток отримало грант на встановлення нової системи вентиляції у виробничому приміщенні. Як відобразити в обліку дану операцію: як модернізацію чи новий об’єкт ОЗ?
    14.10.202520
  • Облік валютного авансу на закордонне відрядження за курсом НБУ
    Чи потрібно щоденно перераховувати невикористаний залишок виданого валютного авансу на закордонне відрядження за офіційним курсом НБУ до моменту подання Звіту про використання коштів, чи достатньо застосувати курс НБУ на дату видачі авансу або на дату затвердження Звіту?
    14.10.202539
  • Облік комплекту меблів: деталізація та оприбуткування
    Чи допускається бухоблік комплекту офісних меблів (наприклад, стіл, шафа, тумба) як єдиного об'єкта основних засобів (або МНМА) без деталізації кожної складової (стіл окремо, шафа окремо) у первинних документах та бухобліку?
    13.10.202546