• Посилання скопійовано

Відображення в обліку встановлення системи вентиляції за рахунок коштів гранту

Підприємство - платник податку на прибуток отримало грант на встановлення нової системи вентиляції у виробничому приміщенні. Як відобразити в обліку дану операцію: як модернізацію чи новий об’єкт ОЗ?

Однозначної відповіді, що підходить для всіх, не існує, оскільки рішення залежить від конкретних обставин.

Встановлення нової, більш сучасної та ефективної системи вентиляції, безперечно, є поліпшенням, що збільшує економічні вигоди (наприклад, через покращення умов праці, збереження обладнання, відповідність санітарним нормам). Рішення про те, чи є вентиляційна система невід'ємною частиною будівлі або окремим активом, приймається керівництвом підприємства з урахуванням технічних характеристик системи, її функціонального призначення та можливості її демонтажу та використання окремо від приміщення. Розглянемо кожен варіант окремо.

 

Варіант 1. Поліпшення будівлі

Цей варіант обирають, коли система вентиляції стає невід'ємною частиною будівлі. Уявіть, що її неможливо демонтувати без значних пошкоджень самої споруди, тобто вона не призначена для перевстановлення в іншому місці.

Коли доцільно застосувати:

  • система структурно інтегрована в будівлю;
  • очікується, що встановлення системи підвищить корисність та економічну вигоду від використання будівлі;
  • термін служби системи приблизно збігається із залишком терміну експлуатації самої будівлі. Тобто, ви не плануєте міняти цю систему до кінця життя споруди.

Важливо! Мінімальний строк корисного використання  в межах ПКУ групи 3 «Будівлі» - 20 років.

Відображення в обліку:  

  • Дт 311 Кт 48 – отримано грант;
  • Дт 15 Кт 20 – списано матеріали;
  • Дт 15 Кт 63 – послуги з встановлення;
  • Дт 103 Кт 15 – збільшено первісну вартість будівлі;
  • Дт 63 Кт 31 – сплачено за матеріали та послуги за рахунок коштів гранту;
  • Дт 48 Кт 69 – відображено кошти гранту в складі доходів майбутніх періодів;
  • Дт 23,91 Кт 13 – нараховано амортизацію ОЗ за місяць;
  • Дт 69 Кт 745 – визнано дохід від отриманого цільового фінансування в розмірі пропорційно нарахованій амортизації. 

Щодо врахування ПДВ дивіться консультацію: Коли визнавати дохід за отриманим цільовим фінансуванням капітальних інвестицій?.

 

Варіант 2.Окремий об'єкт основних засобів (ОЗ)

Систему розглядають як самостійний актив, незалежний від будівлі.

Коли доцільно застосувати:

  • термін служби системи вентиляції значно коротший за термін експлуатації будівлі;
  • передбачається, що протягом усього періоду використання будівлі систему доведеться замінювати декілька разів.

Важливо:

1. Щодо класифікації кондиціонерів як ОЗ є досить давній лист ДПА у Дніпропетровській області від 29.09.2011 р. №28676/10/15-124: «Кондиціонери та спліт-системи можуть обліковуватися за групою 4 «Машини та обладнання». На нього і будемо орієнтуватися;

2. Мінімальний строк корисного використання в межах ПКУ групи 5 «Машини та обладнання» - 5 років.

Відображення в обліку:

  • Дт 311 Кт 48 – отримано грант;
  • Дт 15 Кт 20 – списано матеріали;
  • Дт15 Кт 63 – послуги з встановлення;
  • Дт 104 Кт 15 – збільшено первісну вартість будівлі;
  • Дт 63 Кт 31 – сплачено за матеріали та послуги за рахунок коштів гранту;
  • Дт 48 Кт 69 – відображено кошти гранту в складі доходів майбутніх періодів;
  • Дт 23,91 Кт 13 – нараховано амортизацію ОЗ за місяць;
  • Дт 69 Кт 745 – визнано дохід від отриманого цільового фінансування в розмірі пропорційно нарахованій амортизації.

Висновки:

  • Визначення типу активу залежить від обставин: Встановлення системи вентиляції може бути класифіковано як поліпшення будівлі або як окремий об’єкт ОЗ залежно від її інтеграції, терміну служби та можливості демонтажу. 
  • Облік як поліпшення будівлі: Якщо система є невід’ємною частиною будівлі, її вартість додається до первісної вартості будівлі (в податковому обліку група 3, мінімальний строк амортизації 20 років), грант відображається через рахунки 48, 69, а дохід визнається пропорційно амортизації. 
  • Облік як окремий ОЗ: Якщо система має коротший термін служби і може замінюватися, вона обліковується як окремий актив (в податковому обліку група 4, мінімальний строк амортизації 5 років) з аналогічним відображенням гранту та доходу в обліку. 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Пантюхова Анна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Відображення пільг із плати за землю на територіях активних бойових дій у бухобліку
    Яким чином середньому підприємству, що веде облік за НП(С)БО, відобразити податкові пільги з плати за земельні ділянки на територіях активних бойових дій, якщо пільга виникла після проведення нарахування та оплати або до цих операцій? Чи може підприємство самостійно передбачити облік пільг, якщо облік таких операцій не регламентовано нормативними документами?
    05.12.202513
  • Визначення собівартості при продажу вирощених курей
    Як визначити собівартість при продажу 15.11 частини живих курей, що вирощуються, якщо витрати обліковуються на рахунках 231 (витрати тваринництва) та 91 (загальновиробничі витрати)?
    05.12.202529
  • Відображення дозаправки палива в каністру в маршрутному листі
    Як правильно оформити та відобразити в маршрутному листі додаткову заправку дизельного палива водієм у каністру, щоб забезпечити коректне документальне підтвердження для списання ПММ?
    05.12.202559
  • Списання повністю замортизованого ноутбука ТОВ на ЄП
    ТОВ на ЄП з ПДВ потребує списати з балансу повністю замортизований ноутбук (первісна вартість - 4483 грн, знос - 4483 грн, залишкова вартість - 0 грн, введений у експлуатацію 2015 року), який не підлягає ремонту, але фізично не утилізується. Які документи необхідно оформити для списання, які бухгалтерські проведення здійснити та які податкові наслідки (зокрема, щодо ПДВ) виникають при такому списанні?
    05.12.2025413
  • Оформлення наказу та акту введення МНМА групою
    Підприємство придбало 10 одиниць МНМА однієї номенклатури. Чи можна оформити один наказ про введення в експлуатацію та один акт введення в експлуатацію на всі 10 одиниць, чи необхідно складати окремі наказ і акт на кожну одиницю МНМА?
    05.12.202550