• Посилання скопійовано

Чи може фізособа - власник приміщення виставляти рахунки за оренду та комунальні послуги ТОВ?

Чи може фізособа - власник приміщення здавати в оренду приміщення і виставляти рахунки за оренду та комунальні послуги ТОВ – платнику ПДВ? Якими документами супроводжуються ці дії? Який облік веде ТОВ?

Положеннями ч. 1 ст. 762 ЦКУ передбачено, що за користування майном з наймача справляється плата, розмір якої встановлюється договором найму.

Якщо розмір плати не встановлений договором, він визначається з урахуванням споживчої якості речі та інших обставин, які мають істотне значення.

Відповідно до пп. «б» пп. 176.1  ПКУ платники ПДФО зобов'язані отримувати документи первинного обліку та зберігати їх протягом строку давності, встановленого ПКУ (1095 к.д.).

Первинний документ в ст. 1 Закону про бухоблік визначено як документ, який містить відомості про господарську операцію.

При цьому  перелік обов'язкових реквізитів, які повинні міститися у первинному документі, визначено в ч. 2 ст. 9 Закону про бухоблік. 

Крім того, форми розрахункових документів передбачено Інструкцією №22Положенням №148 та іншими нормативно-правовими актами. 

ДПС в ІПК від 05.04.2018 р. №1464/К/99-99-13-02-03-14/ІПК повідомляє, що кошти, отримані фізичною особою – орендодавцем від фізичної особи – орендаря мають бути підтверджені первинними документами, до яких відносяться, зокрема, але не виключно: договір оренди, платіжне доручення, виписка з карткового рахунку, акт прийому-передачі, інший документ у довільній формі, що свідчить про здійснення розрахунків.

Виходячи з того, що типової форми акту користування орендованим приміщенням протягом певного періоду та відшкодування комунальних послуг немає, підприємство має право розробити форму такого акту самостійно. Акт, складений на нараховані суми орендного платежу, є тим первинним документом, на підставі якого підприємство відображає витрати з оренди приміщення.

Залежно від призначення приміщення орендну плату відображають на відповідних рахунках обліку витрат (ДТ 91, 92, 93 чи 94).

Отже, чинним законодавством не передбачено виставляння рахунків за оренду та комунальні послуги фізичною особою – власником приміщення, який не є суб'єктом підприємництва. 

***

Також читайте:

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Бондаренко Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Як обліковувати витрати на оренду земельної ділянки та електроенергію при будівництві об’єкта нерухомості?
    У підприємства був магазин і на земельну ділянку під ним був договір оренди земельної ділянки. Було прийнято рішення про знесення старого магазину і будівництво на цьому у місця невеличкого торговельного центру. Як облікувати: строк будівництва оренду землі, сплату за використану електроенергію та воду відносити на витрати або калькувати в складі витрат на будівництво і потім віднести на рахунок 10 з амортизацією?
    Сьогодні 14:4325
  • Постачальник - головне підприємство, а оплата - філії: як облікувати?
    Як правильно покупцеві вести облік взаєморозрахунків з постачальником, якщо постачальник - ТОВ "Літо", вантажовідправник - Філія ТОВ "Літо", для розрахунків - Філія ТОВ "Літо", податкові накладні реєструє ТОВ "Літо"?
    Сьогодні 09:5527
  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.2025222
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202552
  • Відображення в обліку відшкодування збитків працівником після ДТП
    Підприємство заплатило кошти по виконавчому провадженню (було ДТП). Винний працівник (водій) відшкодовує підприємству кошти за виконавчим провадженням. Як в обліку провести дану операцію?
    18.08.2025219