• Посилання скопійовано

Чи може фізособа - власник приміщення виставляти рахунки за оренду та комунальні послуги ТОВ?

Чи може фізособа - власник приміщення здавати в оренду приміщення і виставляти рахунки за оренду та комунальні послуги ТОВ – платнику ПДВ? Якими документами супроводжуються ці дії? Який облік веде ТОВ?

Положеннями ч. 1 ст. 762 ЦКУ передбачено, що за користування майном з наймача справляється плата, розмір якої встановлюється договором найму.

Якщо розмір плати не встановлений договором, він визначається з урахуванням споживчої якості речі та інших обставин, які мають істотне значення.

Відповідно до пп. «б» пп. 176.1  ПКУ платники ПДФО зобов'язані отримувати документи первинного обліку та зберігати їх протягом строку давності, встановленого ПКУ (1095 к.д.).

Первинний документ в ст. 1 Закону про бухоблік визначено як документ, який містить відомості про господарську операцію.

При цьому  перелік обов'язкових реквізитів, які повинні міститися у первинному документі, визначено в ч. 2 ст. 9 Закону про бухоблік. 

Крім того, форми розрахункових документів передбачено Інструкцією №22Положенням №148 та іншими нормативно-правовими актами. 

ДПС в ІПК від 05.04.2018 р. №1464/К/99-99-13-02-03-14/ІПК повідомляє, що кошти, отримані фізичною особою – орендодавцем від фізичної особи – орендаря мають бути підтверджені первинними документами, до яких відносяться, зокрема, але не виключно: договір оренди, платіжне доручення, виписка з карткового рахунку, акт прийому-передачі, інший документ у довільній формі, що свідчить про здійснення розрахунків.

Виходячи з того, що типової форми акту користування орендованим приміщенням протягом певного періоду та відшкодування комунальних послуг немає, підприємство має право розробити форму такого акту самостійно. Акт, складений на нараховані суми орендного платежу, є тим первинним документом, на підставі якого підприємство відображає витрати з оренди приміщення.

Залежно від призначення приміщення орендну плату відображають на відповідних рахунках обліку витрат (ДТ 91, 92, 93 чи 94).

Отже, чинним законодавством не передбачено виставляння рахунків за оренду та комунальні послуги фізичною особою – власником приміщення, який не є суб'єктом підприємництва. 

***

Також читайте:

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Бондаренко Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Облік та ПДВ при передачі матеріалів для маскувальних сіток
    ТОВ - платник податку на прибуток за листом – проханням від ОТГ планує надати безкоштовно матеріали для виготовлення маскувальних сіток. Частину матеріалів куплено у ФОПа без ПДВ, частина з ПДВ. Як документально оформити передачу матеріалів? Чи потрібно нараховувати компенсуюче ПДВ?
    Сьогодні 09:1117
  • Облік витрат благодійного фонду за відсутності цільових надходжень
    Благодійний фонд отримав послуги з електроенергії у грудні з актом виконаних робіт, які було віднесено до витрат (Дт 949 Кт 685) з одночасним проведенням (Дт 48 Кт 718). Оплата за послуги не здійснювалася, що призвело до кредиторської заборгованості. Після закриття місяця виникло дебетове сальдо за рахунком 48 через відсутність цільових надходжень. Які госпоперації потрібно було провести у випадку, коли витрати понесені в одному році, а кошти від благодійників для їх оплати не надходили?
    01.04.202552
  • Чи може підприємець-"загальносистемник" використати експертну оцінку для нарахування амортизації ОЗ?
    Підприємець-платник ЄП перейшов на загальну систему оподаткування. Документи на основні засоби (вантажні автомобілі), які безпосередньо використовуються у госпдіяльності, не збереглися. Чи правомірно використовувати оціночну вартість незалежного експерта для нарахування амортизації?
    01.04.202527
  • Облік придбання державного підприємства на аукціоні
    ТОВ на загальній системі придбало держпідприємство через аукціон з умовою погашення всіх боргів ДП. Підприємство отримало майно та зобов'язання ДП за передавальними актами з балансовими сумами. Як ТОВ має відобразити в бухобліку отримані активи та зобов'язання ДП? Яку кореспонденцію рахунків слід застосувати при оприбуткуванні майна та зобов'язань? Як відобразити в обліку погашення частини боргів, що вже сплачені, та непогашені зобов'язання?
    31.03.202517
  • Прискорена амортизація автомобіля, отриманого у фінлізинг
    Підприємство, платник податку на прибуток, що коригує фінрезультат до оподаткування на податкові різниці з розділу ІІІ ПКУ, отримало у фінансовий лізинг на 5 років автомобіль (за програмою кредитування 5-7-9). Чи можна застосувати до такого автомобіля прискорену амортизацію, як в податковому обліку, так і в бухгалтерському (2 роки)?
    31.03.2025125