• Посилання скопійовано

Номенклатура послуг у податковій накладній експедитора

Чи повинна номенклатура у ПН за операцією з надання експедитором послуг співпадати з номенклатурою, зазначеною у податковій накладній перевізника, який надає послуги експедитору?

Згідно із п. 44.1 ПКУ для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухобліку, фінзвітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Тобто при складанні податкової накладної (яка пов’язана з визначенням податкових зобов’язань) експедитор повинен зазначати ту номенклатуру, яка зазначена у первинних документах, якими супроводжується постачання послуги безпосередньо від нього до отримувача послуг його послуг.

Зокрема, податківці неодноразово наголошували (наприклад, у ІПК від 13.06.2017 р. №604/ІПК/10/26-15-12-01-18), що реквізит «Номенклатура товарів/послуг продавця», який віднесено до складу обов'язкових (пп. «є» п. 201.1 ПКУ), має відповідати формулюванню у первинних документах, якими супроводжується постачання таких товарів/послуг, та не повинен містити інших даних.

Тобто відповідати номенклатури мають обов’язково лише між ПН та первинним документом на конкретну операцію. Тобто при виписуванні ПН отримувачу послуг експедитор керується первинними документами, складеними на постачання таких послуг, при цьому номенклатура послуг може відрізнятися від тієї номенклатури, яку він придбав у перевізника (звичайно, що суть наданої послуги повинна співпадати).

Тут варто зазначити ще й те, що експедитор фактично не надає послуги з перевезення, а залучає сторонню особу, тому в цілому зазначати в номенклатурі саме послуги з транспортування буде не правильним, адже він фактичної надає не транспортні, а експедиторські послуги.

Про те, яку номенклатуру зазначати при наданні експедиторських послуг, ми писали тут, тут  та тут>>

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Повернення предмета лізингу: бухоблік та ПДВ
    Приватним нотаріусом було проведено вилучення та повернення від лізингоодержувача на користь лізингодавця товар – об'єкт фінлізингу. Лізингодавець зареєстрував податкові зобов'язання на лізингоодержувача в повному обсязі. Лізингоодержувач не складав акт на повернення товару. Які дії та проведення будуть у лізингоодержувача та лізингодавця?
    18.04.202416
  • ПН на реекспорт продукції, виготовленої з давальницької сировини
    Підприємство в митному режимі переробки ввозить на митну територію сировину нерезидента, переробляє і вивозить продукцію переробки в митному режимі реекспорту. Чи потрібно на операцію реекспорту складати податкову накладну?
    18.04.202414
  • Як скласти ПН на аванс, коли вартість робіт достовірно невідома?
    Замовником перераховано аванс за будівництво нежитлового об’єкта. Загальна вартість будівництва достовірно невідома, акти будуть закриватись щомісяця поетапно по формі КБ. На суму передплати виписано ПН на всю суму передплати з кількістю 1, одиниця виміру грн. Як має бути складена ПН за умови авансової оплати? На яку дату здійснюється РК: на дату проміжного акту чи на дату останнього акту за всіма ПН?
    17.04.20242891
  • ПДВ та облік при передачі продукції, якщо оплачує третя сторона
    Підприємство виробляє медичні меблі. За тристороннім договором покупцем (замовником) є лікарня, а оплачує благодійний фонд. Рахунок виставляється фонду, який оплачує 70% рахунку, потім меблі виробляються і передаються лікарні. Після підписання тристороннього акту прийому-передачі, фонд оплачує залишок 30%. Які особливості ПДВ? Як відображати в бухобліку?
    17.04.202419
  • Продаж БПЛА: що з ПДВ?
    Підприємство виготовляє і продає дрони іншим суб’єктам господарювання. Складові запчастини придбаваються у вітчизняних постачальників. Як скористатися пільгою щодо звільнення від оподаткування ПДВ за пп. 5 п. 32 підр. 2 розд. ХХ ПКУ?
    16.04.2024211