• Посилання скопійовано

Списання зіпсованих оборотних активів: які податкові наслідки?

Підприємство здає в оренду придбані оборотні активи. До вартості оренди закладено ризики з псування активів. Після повернення товару з оренди, проводиться його лабораторне дослідження та визначається придатність активу до подальшої оренди. У випадку, якщо товар не відповідає такі оборотні активи списуються з балансу підприємства. Які податкові наслідки такого списання?

Бухоблік

Згідно з умовами запитання оборотні активи, яке підприємство надає в оренду, має строк корисного використання менше року, таким чином доцільно віднести такі активи до МШП.

Відповідно до п. 23 П(С)БО 9 «Запаси» вартість малоцінних та швидкозношуваних предметів, що передані в експлуатацію, виключається зі складу активів (списується з балансу) з подальшою організацією оперативного кількісного обліку таких предметів за місцями експлуатації і відповідними особами протягом строку їх фактичного використання.

При цьому, списання з позабалансового рахунку відбувається лише в тому випадку, якщо виявлено, що такі МШП в подальшому не можуть використовуватися.

 

ПДВ

Таким чином, при введені МШП в єксплуатацію, такі активи використовуються у господарській діяльності підприємства (оренда), відповідно, наслідків з нарахування ПДВ не виникає. Окрім цього, необхідно зважати, що до вартості оренди включаються ризики із псування таких активів, тобто фактично частину їх вартості закладено у вартість оренди. Таким чином, можна прийти до висновку, що у випадку, якщо вартість списання таких оборотних активів покривається сумою, що враховується до вартості оренди, то в такому випадку при виявлені неможливості подальшого використання таких оборотних активів ПЗ за п. 198.5 ПКУ не потрібно.

Однак, зверніть увагу, що включення вартості оборотних активів до вартості оренди повинно бути задокументовано відповідним чином. Наприклад, може бути видано наказ керівника про встановлення норми списання таких оборотних активів. Окрім цього може бути складена калькуляція вартості такої оренди, до якої включено витрати на списання зіпсованих МШП – у межах прийнятих норм. У подальшому за результатами місяця (або року) підприємство повинно проводити порівняння фактичних та нормативних показників списання таких необоротних активів. І у випадку, якщо фактичні показники перевищують нормативні, слід проводити донарахування ПДВ на суму перевищення за п. 198.5 ПКУ.

 

Податок на прибуток

Відповідно до пп. 134.1.1 ПКУ об’єкт оподаткування податком на прибуток визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до НП(С)БО або МСФЗ, на різниці, які виникають відповідно до положень ПКУ.

Податкових різниць щодо списання оборотних активів в ПКУ не передбачено. При цьому, в бухобліку вартість списаних оборотних активів потрапить до собівартості послуг з оренди таких оборотних активів.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Відшкодування комунальних послуг орендарем: що з ПДВ?
    ТОВ-орендодавець, платник ПДВ, виставляє орендарю окремий рахунок на відшкодування комунальних послуг (за воду та електроенергію). Надавач комунальних послуг ОСББ, неплатник ПДВ. Як визначити базу оподаткування ПДВ даної операції?
    22.04.2024936
  • Повернення предмета лізингу: бухоблік та ПДВ
    Приватним нотаріусом було проведено вилучення та повернення від лізингоодержувача на користь лізингодавця товар – об'єкт фінлізингу. Лізингодавець зареєстрував податкові зобов'язання на лізингоодержувача в повному обсязі. Лізингоодержувач не складав акт на повернення товару. Які дії та проведення будуть у лізингоодержувача та лізингодавця?
    18.04.202429
  • ПН на реекспорт продукції, виготовленої з давальницької сировини
    Підприємство в митному режимі переробки ввозить на митну територію сировину нерезидента, переробляє і вивозить продукцію переробки в митному режимі реекспорту. Чи потрібно на операцію реекспорту складати податкову накладну?
    18.04.202429
  • Як скласти ПН на аванс, коли вартість робіт достовірно невідома?
    Замовником перераховано аванс за будівництво нежитлового об’єкта. Загальна вартість будівництва достовірно невідома, акти будуть закриватись щомісяця поетапно по формі КБ. На суму передплати виписано ПН на всю суму передплати з кількістю 1, одиниця виміру грн. Як має бути складена ПН за умови авансової оплати? На яку дату здійснюється РК: на дату проміжного акту чи на дату останнього акту за всіма ПН?
    17.04.20249115
  • ПДВ та облік при передачі продукції, якщо оплачує третя сторона
    Підприємство виробляє медичні меблі. За тристороннім договором покупцем (замовником) є лікарня, а оплачує благодійний фонд. Рахунок виставляється фонду, який оплачує 70% рахунку, потім меблі виробляються і передаються лікарні. Після підписання тристороннього акту прийому-передачі, фонд оплачує залишок 30%. Які особливості ПДВ? Як відображати в бухобліку?
    17.04.202435