• Посилання скопійовано

Звільнення від податків та нарахування амортизації на час карантину

ТОВ на загальній системі оподаткування (до 20 млн грн) є власником нерухомого майна (ТЦ), яке надає в оренду. На час карантину багато орендарів не працює і їм не нараховується орендна плата. Підприємство несе витрати на обслуговування будівлі. Чи звільняється ТОВ від плати за землю та нерухомість? Чи нараховується амортизація?

Звільнення від податку на нерухомість та плати за землю

Це питання ми детально розглядали у цій консультації.

Зокрема, від податку на нерухомість за березень звільнення надається незалежно від того, чи використовується така нерухомість, чи ні. Головне, щоб вона мала статус нежитлової.

Щож до плати за землю (як у вигляді податку, так і у вигляді орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності), то тут встановлено умову щодо використання такої ділянки у господарській діяльності.

Своєю чергою, ЦКУ передбачено неподільність надання в оренду нерухомості і земельної ділянки, що розміщена під такою нерухомістю (а також прилеглої території, що забезпечує мету найму). Відповідно до цього, оскільки передання нерухомості в оренду призводить до отримання підприємством доходу, то вважаємо, що й земельна ділянка під такою нерухомістю також використовується з метою отримання доходу, а отже, є такою, що використовується у господарській діяльності платника податку.

Тому, на нашу думку, така земельна ділянка, як і нежитлова нерухомість, що розміщена на ній, звільняються від оподаткування (земельної плати та податку на нерухомість) за березень 2020 року.

 

Чи нараховується амортизація ОЗ?

У п. 23, 29 П(С)БО 7 та п. 27 Методрекомендацій №561 зазначено, що амортизація нараховується протягом строку корисного використання (експлуатації) об'єкта нарахування амортизації, припиняється, починаючи з місяця, наступного за місяцем вибуття об'єкта основних засобів, переведення його на реконструкцію, модернізацію, добудову, дообладнання, консервацію.

Нарахування амортизації поновлюється, починаючи з місяця, наступного за місяцем введення об'єкта в експлуатацію після реконструкції, модернізації, добудови, дообладнання, консервації.

При цьому, консервація основних фондів підприємств в п. 2 Положення №1183 визначена як комплекс заходів, спрямованих на довгострокове (але не більш як 3 роки) зберігання основних фондів підприємств у разі припинення виробничої та іншої господарської діяльності з можливістю подальшого відновлення їх функціонування.

В бухобліку «довгостроковість» передбачає період, який триває понад 12 місяців. Так відповідно до п. 4 П(С)БО 11 довгостроковими зобов'язаннями є всі зобов'язання, які не є поточними. Поточними зобов'язаннями є зобов'язання, які будуть погашені протягом операційного циклу підприємства або повинні бути погашені протягом 12 місяців, починаючи з дати балансу.

Таким чином, оскільки підприємство продовжує використовувати основні фонди (зокрема, будівлю для надання в оренду), хоч і в меншому обсязі, та не проводило консервацію об’єкту, то відповідно продовжується і нарахування амортизації в бухобліку у повному обсязі.

Крім того, за описаних умов запитання, не вбачається необхідності консервації такого приміщення зважаючи на те, що:

  • продовжується (хоч і частково) його використання;
  • карантин триває менше 12 місяців, тому не підпадає під «довгострокове» не використання об’єкту.

Більш детально про нарахування амортизації на час карантину ми писали тут.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/Інші податки

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Інші податки»

  • Чи є пільга з податку на нерухомість при виготовленні продукції з давальницької сировини?
    ТОВ має основний вид діяльності за кодом 23.70 «Різання, оброблення та оздоблення декоративного та будівельного каменю». Уклало договір на переробку давальницької сировини, за яким отримує від замовника блоки з каменю і використовуючи власні приміщення, станки, електроенергію, робочу силу тощо виготовляє пам’ятники, плитку тощо. Чи має ТОВ пільгу з податку на нерухомість при виготовленні продукції з давальницької сировини?
    16.04.202417
  • Коли сплачувати орендну плату за земельні ділянки комунальної та державної власності?
    Підприємство уклало з міською радою договір оренди земельної ділянки. Додаткову угоду до цього договору щодо застосування нової НГО земельної ділянки укладено та зареєстровано 29.02.2024 р. Розмір орендної плати було зменшено з 12000 грн до 10000 грн за місяць. Договором та додатковою угодою не визначено, з якого періоду застосовувати нову НГО. Який розмір орендної плати зазначити в декларації з плати за землю після зміни НГО?
    15.04.2024298
  • Чи нараховується пеня внаслідок зменшення плати за землю?
    ФОП має договір оренди землі комунальної власності на території активних бойових дій. Згідно з пп. 69.14 підр. 10 розд. ХХ ПКУ 14.03.2024 р. подано уточнюючий розрахунок за 2022 рік на зменшення орендної плати. До цього був податковий борг за 2022 р. Але датою подання уточнюючого розрахунку в ІКПП нарахована пеня. Чи правомірне нарахування пені?
    27.03.202429
  • Зміна цільового призначення земельної ділянки: що з земельним податком?
    Релігійна організація придбала земельну ділянку з кодом цільового призначення 02.07 (для іншої житлової забудови). В майбутньому планується на цій ділянці будувати храм. Якщо код цільового призначення буде змінено на 03.04 (для будівництва та обслуговування будівель громадських та релігійних організацій), чи може релігійна організація застосувати пільгу відповідно до пп. 283.1.8 ПКУ?
    14.03.202460
  • Залучення платних фахівців для проєкту благодійного фонду: оплата та оподаткування
    Благодійний фонд планує запустити проєкт для навчання дітей (творчу студію). Для проведення зайнять планується запрошувати фахівців на оплатній основі. Як оформити таку оплату?
    13.03.202430