• Посилання скопійовано

Звільнення від податків та нарахування амортизації на час карантину

ТОВ на загальній системі оподаткування (до 20 млн грн) є власником нерухомого майна (ТЦ), яке надає в оренду. На час карантину багато орендарів не працює і їм не нараховується орендна плата. Підприємство несе витрати на обслуговування будівлі. Чи звільняється ТОВ від плати за землю та нерухомість? Чи нараховується амортизація?

Звільнення від податку на нерухомість та плати за землю

Це питання ми детально розглядали у цій консультації.

Зокрема, від податку на нерухомість за березень звільнення надається незалежно від того, чи використовується така нерухомість, чи ні. Головне, щоб вона мала статус нежитлової.

Щож до плати за землю (як у вигляді податку, так і у вигляді орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності), то тут встановлено умову щодо використання такої ділянки у господарській діяльності.

Своєю чергою, ЦКУ передбачено неподільність надання в оренду нерухомості і земельної ділянки, що розміщена під такою нерухомістю (а також прилеглої території, що забезпечує мету найму). Відповідно до цього, оскільки передання нерухомості в оренду призводить до отримання підприємством доходу, то вважаємо, що й земельна ділянка під такою нерухомістю також використовується з метою отримання доходу, а отже, є такою, що використовується у господарській діяльності платника податку.

Тому, на нашу думку, така земельна ділянка, як і нежитлова нерухомість, що розміщена на ній, звільняються від оподаткування (земельної плати та податку на нерухомість) за березень 2020 року.

 

Чи нараховується амортизація ОЗ?

У п. 23, 29 П(С)БО 7 та п. 27 Методрекомендацій №561 зазначено, що амортизація нараховується протягом строку корисного використання (експлуатації) об'єкта нарахування амортизації, припиняється, починаючи з місяця, наступного за місяцем вибуття об'єкта основних засобів, переведення його на реконструкцію, модернізацію, добудову, дообладнання, консервацію.

Нарахування амортизації поновлюється, починаючи з місяця, наступного за місяцем введення об'єкта в експлуатацію після реконструкції, модернізації, добудови, дообладнання, консервації.

При цьому, консервація основних фондів підприємств в п. 2 Положення №1183 визначена як комплекс заходів, спрямованих на довгострокове (але не більш як 3 роки) зберігання основних фондів підприємств у разі припинення виробничої та іншої господарської діяльності з можливістю подальшого відновлення їх функціонування.

В бухобліку «довгостроковість» передбачає період, який триває понад 12 місяців. Так відповідно до п. 4 П(С)БО 11 довгостроковими зобов'язаннями є всі зобов'язання, які не є поточними. Поточними зобов'язаннями є зобов'язання, які будуть погашені протягом операційного циклу підприємства або повинні бути погашені протягом 12 місяців, починаючи з дати балансу.

Таким чином, оскільки підприємство продовжує використовувати основні фонди (зокрема, будівлю для надання в оренду), хоч і в меншому обсязі, та не проводило консервацію об’єкту, то відповідно продовжується і нарахування амортизації в бухобліку у повному обсязі.

Крім того, за описаних умов запитання, не вбачається необхідності консервації такого приміщення зважаючи на те, що:

  • продовжується (хоч і частково) його використання;
  • карантин триває менше 12 місяців, тому не підпадає під «довгострокове» не використання об’єкту.

Більш детально про нарахування амортизації на час карантину ми писали тут.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/Інші податки

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Інші податки»

  • Податок на землю при зміні цільового призначення землі
    Підприємство змінило цільове призначення 3-х земельних ділянок (2 об'єднали, 1 окремо) з сільськогосподарського (для ведення особистого селянського господарства) на колективне житлове будівництво 24.09.2024 р. Чи потрібно подавати уточнюючу податкову декларацію? Як її правильно заповнити та чи передбачені штрафні санкції?
    19.11.202418
  • Чи потрібна ліцензія на оптову торгівлю пальним при зміні розпорядника акцизного складу?
    Буде проведена зміна розпорядника акцизного складу, на якому наявні залишки пального. Підприємство отримає оплату за передані залишки від нового розпорядника. Чи потрібна ліцензія на право оптової чи роздрібної торгівлі пальним при зміні власника акцизного складу?
    18.11.202481
  • Чи можна оплатити ліки для фізособи без оподаткування?
    Підприємство отримало запит на допомогу від особи, яка перебуває на лікуванні у військовому шпиталі. Придбали та передали цій особі ліки, які призначив лікар. Особа не є працівником підприємства та не є родичем працівника підприємства. Чи можно провести передачу ліків як благодійну неоподатковувану допомогу? Як відобразити це у звітності?
    15.11.202437
  • Подвійне оподаткування доходів фізособи у Великобританії та в Україні
    Українка тимчасово проживає як біженець у Великобританії. В Україні зареєстрована ФОПом на ІІ групі ЄП, надає онлайн-консультації в Україні, послуги психолога (інші медичні послуги), отримуючи оплату на підприємницький рахунок. Планує зареєструватися ФОПом у Великобританії. Чи можна уникнути подвійного оподаткування доходів?
    14.11.202437
  • Чи сплачувати екологічний податок за зберігання макулатури?
    Підприємство закуповує відходи (макулатуру), обліковує на рахунку 281, оброблює ці відходи і перепродає. Має дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів. Чи потрібно сплачувати екологічний податок?
    14.11.202423