• Посилання скопійовано

Відображаємо неповну зайнятість у штатному розписі

Як зазначати у штатному розписі та у табелі обліку робочого часу працівника, який працює за сумісництвом та отримує фіксовану суму зарплати відповідно до умов трудового контракту?

Законодавством не передбачено єдиних стандартів штатного розпису, тому він може мати довільну форму (окрім бюджетних установ та організацій, які складають документ за формою відповідно до Наказу Мінфіну від 28.01.2002 р. №57).

Одним із законодавчих документів, в якому згадується штатний розпис є Господарський кодекс України. Зокрема ч. 3 ст. 64 ГКУ передбачено, що підприємство самостійно визначає свою організаційну структуру, встановлює чисельність працівників і штатний розпис.

Тобто підприємства та інші суб’єкти господарювання недержавної форми власності, та ті, у яких наявність штатного розпису не врегульовано чинним законодавством, вправі самостійно вирішувати питання щодо того, які посади займатимуть майбутні працівники, скільки необхідно працівників і яким буде розмір їхньої заробітної плати.

Держпраці зауважує, що з 01.01.2017 р., відповідно до Закону «Про державний бюджет на 2017 рік» та ст. 96 КЗпП, визначено, що мінімальна тарифна ставка (посадовий оклад) встановлюється на рівні прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб на 1 січня календарного року. Тому при проведенні перевірок слід звертати увагу на дотримання суб’єктами господарювання цієї норми.

Мінпраці у своєму листі від 27.06.2007 р. №162/06/187-07 зазначає, що всі підприємства в Україні зобов’язані мати штатний розпис, оформлений відповідним чином.

Отже, зазначений документ є обов’язковим, навіть якщо на підприємстві працює одна людина, наприклад керівник.

Щодо відображення в штатному розписі неповної зайнятості. Вважаємо, що у штатному розписі слід зазначати цілу штатну одиницю та оклад. А вже в наказі про прийняття працівника зазначити інформацію про неповну зайнятість, та відповідно оплату праці.

Так, часто пишуть про зазначення в штатному розписі 0,5 ставки, 0,75 ставки та ін., але у чинному законодавстві такого не передбачено, а йдеться лише про неповну зайнятість та оплату пропорційно до відпрацьованого часу.

Отже, відповідно у штатному розписі рекомендуємо зазначати цілу одиницю та оклад, відповідно до повної зайнятості, а у наказі про прийняття  вказувати, що працівник працює неповний робочий час (неповний робочий день, неповний робочий тиждень чи неповний робочий день з неповним робочим тижнем) та його заробітну плату відповідно до зайнятості.

В Табелі обліку робочого часу зазначають фактично відпрацьовані таким працівнком години. 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Казначей Галина

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Добровільне страхування при відрядженні: що з оподаткуванням?
    Працівник під час закордонного відрядження оплатив добровільне страхування подорожуючих. Чи підпадає такий вид страхування під поняття "обов'язкового страхування" згідно з пп. 170.9.3 ПКУ? Як уникнути оподаткування ПДФО та ВЗ при відшкодуванні цих витрат?
    29.09.202541
  • Компенсація витрат директора через авансовий звіт
    Директор ТОВ оплатив юридичні послуги з власної банківської картки. Як коректно оформити компенсацію цих витрат через авансовий звіт? Які документи (договір, акт) та на яку особу (директора чи ТОВ) мають бути оформлені для підтвердження цих витрат і включення їх до складу витрат підприємства?
    26.09.2025677
  • Робота за сумісництвом у 5-ти роботодавців одночасно: як це оформити?
    Як правильно з точки зору трудового законодавства оформити трудові відносини та табель обліку робочого часу, якщо головний бухгалтер працює за основним місцем і водночас веде бухгалтерію ще на кількох підприємствах за сумісництвом, виконуючи частину роботи дистанційно у вільний від основної роботи час?
    25.09.20251 402
  • Оплата праці та оформлення робіт при ліквідації наслідків надзвичайної ситуації
    Як правильно нарахувати заробітну плату та оформити роботу працівників, які ліквідовують наслідки руйнувань від ворожої ракети (17.06.2025 р.) та відновлюють виробництво?
    25.09.202519
  • Переведення з сумісника на основне місце роботи
    Чи обов’язково директору мати основне місце роботи та які наслідки можливі, якщо він працює лише за сумісництвом на кількох ТОВ, у тому числі при наявності бронювання на іншому підприємстві?
    24.09.20252 045