• Посилання скопійовано

Визначаємо плановий річний фонд відпускних при нарахуванні резерву відпускних

Як порахувати плановий річний фонд відпускних при нарахуванні резерву відпускних?

Порядок розрахунку резерву відпусток міститься в Інструкції про застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку активів капіталу, зобов'язань і господарських операцій підприємств і організацій, затвердженій наказом Мінфіну від 30.11.1999 р. №291 (далі — Інструкція №291). Так, сума забезпечення визначається щомісячно як добуток фактично нарахованої заробітної плати працівникам і відсотку, обчисленого як відношення річної планової суми на оплату відпусток до загального планового фонду оплати праці. Плановий фонд оплати праці (далі - ФОП) визначають з урахуванням фактичної кількості працівників на підставі їх зарплати, встановленої штатним розписом, норм виробітки й запланованого зростання (зниження) цих показників.

Планові суми відпускних розраховуються виходячи із середньої тривалості відпусток для розрахункової групи працівників і планової середньоденної зарплати. В свою чергу планову середньоденну зарплату обчислюють шляхом ділення планового ФОП на кількість календарних днів у календарному році за мінусом святкових і неробочих днів. Оскільки при розрахунку відпусток ці дні виключаються.

Тобто, сам відсоток резервування визначають раз на рік на підставі планових показників оплати праці. А потім визнається сума забезпечення щомісячно як добуток фактично нарахованої заробітної плати працівникам і відсотку резервування. 

При розрахунку величини резерву відпусток слід урахувати також суму нарахованого ЄСВ на ФОП. Це встановлено п. 14 П(С)БО 11 та  Інструкцією №291.

Нагадаємо, у 2016 році ставка для нарахування ЄСВ на зарплату інвалідів (8,41%) нижче за загальну (22%), це треба врахувати при визначенні планової суми резерву на оплату відпусток. 

__________

Див. також:

Методи визначення резерву відпусток

Нараховуємо резерв відпускних, якщо працівники не були у відпустках

- Визначення резерву відпусток: який коефіцієнт ЄСВ?

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Русанова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Як розрахувати добові для працівника у день виїзду за кордон?
    Як правильно розрахувати добові для працівника у день виїзду за кордон? Чи вважається цей день закордонним (80 євро) чи українським (500 грн) відрядженням? Чи потрібно перераховувати суму добових після відрядження, якщо вони були виплачені авансом за курсом НБУ, та як діяти у випадку недоплати чи переплати? Якщо працівник їде потягом з Києва до Будапешта, чи вважається це як закордоне відрядження, чи частково закордонне та українське?
    Сьогодні 07:543
  • Добровільне страхування при відрядженні: що з оподаткуванням?
    Працівник під час закордонного відрядження оплатив добровільне страхування подорожуючих. Чи підпадає такий вид страхування під поняття "обов'язкового страхування" згідно з пп. 170.9.3 ПКУ? Як уникнути оподаткування ПДФО та ВЗ при відшкодуванні цих витрат?
    29.09.202541
  • Компенсація витрат директора через авансовий звіт
    Директор ТОВ оплатив юридичні послуги з власної банківської картки. Як коректно оформити компенсацію цих витрат через авансовий звіт? Які документи (договір, акт) та на яку особу (директора чи ТОВ) мають бути оформлені для підтвердження цих витрат і включення їх до складу витрат підприємства?
    26.09.2025677
  • Робота за сумісництвом у 5-ти роботодавців одночасно: як це оформити?
    Як правильно з точки зору трудового законодавства оформити трудові відносини та табель обліку робочого часу, якщо головний бухгалтер працює за основним місцем і водночас веде бухгалтерію ще на кількох підприємствах за сумісництвом, виконуючи частину роботи дистанційно у вільний від основної роботи час?
    25.09.20251 402
  • Оплата праці та оформлення робіт при ліквідації наслідків надзвичайної ситуації
    Як правильно нарахувати заробітну плату та оформити роботу працівників, які ліквідовують наслідки руйнувань від ворожої ракети (17.06.2025 р.) та відновлюють виробництво?
    25.09.202519