• Посилання скопійовано

Оплата роботи у відрядженні у вихідні дні

На підприємстві працює монтажник-сумісник за відрядною формою оплати праці, якого систематично направляють у відрядження до заводу партнера для виконання монтажних робіт, які закриваються актами виконаних робіт. Як нараховувати зарплату працівнику за роботу у вихідні дні у відрядженні: по середньоденній чи в подвійному розмірі?

Гарантії працівнику, який направляється у відрядження, встановлені ст. 121 КЗпП.

Згідно з п. 8 Інструкції №59, на працівника, який перебуває у відрядженні, поширюється режим робочого часу того підприємства, до якого він відряджений. Замість днів відпочинку, не використаних за час відрядження, інші дні відпочинку після повернення з відрядження не надаються. Проте ця Інструкція №59 не обов’язкова до виконання роботодавцями, які не фінансуються з бюджету.

Свого часу, Мінсоцполітики в листі від 26.04.2013 р. №478/13/84-13 повідомляла, оскільки положення Інструкції №59 поширюється лише на органи державної влади, підприємства, установи та організації, що повністю або частково утримуються (фінансуються) за рахунок бюджетних коштів, то госпрозрахункові підприємства питання стосовно відряджень, в т. ч. щодо порядку направлення працівників у відрядження та компенсації за роботу у вихідні дні, мають врегулювати в колективному договорі.

У п. 9 розд. І Інструкції №59 зазначено, що якщо працівник спеціально відряджений для роботи у вихідні або святкові й неробочі дні, то компенсація за роботу в ці дні виплачується відповідно до чинного законодавства.

Про те, що працівник спеціально відряджається для роботи у вихідні дні має бути зазначено в наказі. Також має бути зазначено, як працівнику (за згодою сторін) компенсуватимуть роботу в ці дні: наданням інших днів відпочинку чи оплатою в подвійному розмірі (ст. 72 та ст. 107 КЗпП).

Тобто працівнику, який працює за відрядною формою, оплата за роботу у вихідний день обчислюється за подвійними відрядними розцінками.

Отже, якщо вибір зупиняється на наданні інших днів відпочинку, – то вони не оплачуються, працівник відпочиває, а відпрацьовані години у відрядженні оплачують як звичайний робочий день. Якщо вибір зупиниться на оплаті роботи у відрядженні у подвійному розмірі, то додатково дні відпочинку не надаються і працівник після відрядження продовжує виходити на роботу.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Оформлення працівника - сумісника на час декретної відпустки бухгалтера
    Бухгалтер (єдиний) з 18.11.2024 р. йде у відпустку по вагітності та пологах на 126 днів. Далі вона планує вийти на роботу після закінчення лікарняного. На цей період (126 днів) підприємство планує прийняти сумісника на виконання обов'язків бухгалтера. Як оформити такого сумісника? Які потрібні накази, повідомлення до ДПС тощо?
    22.11.202498
  • Чи може сумісник працювати у суботу?
    Є необхідність взяти на роботу працівника, але він може працювати тільки за сумісництвом і тільки по суботах. Підприємству такий графік роботи підходить. Чи має підприємство в такому разі нараховувати працівнику подвійну ставку, тому що це робота у вихідний? Як правильно скласти графік роботи?
    21.11.202451
  • Виправлення скороченої назви підприємства у трудовій книжці
    При заповненні трудової книжки вказано скорочену назву роботодавця: ТОВ "Квіточка" замість "Товариство з обмеженою відповідальністю "Квіточка". Чи стане це перешкодою при передаванні відомостей про трудову діяльність працівника в електронному вигляді до ПФУ? Якщо так, то як це виправити, якщо деякі підприємства вже ліквідовані?
    21.11.202436
  • Витрати у відрядженні на оплату користування платними дорогами
    Працівник повернувся з закордонного відрядження та надав нефіскальні чеки з платіжного терміналу за проїзд платними дорогами. Оплата проведена банківською картою та відображена у виписці, яку надав працівник. Чи підлягають такі витрати оподаткуванню ПДФО та ВЗ?
    20.11.2024410
  • Які наслідки, якщо оплатили ДМС для працівника в сумі більше 30% його зарплати?
    У працівника зарплата 39 тис. грн. В липні 2024 оплатили медичне страхування на рік 21000,00 грн. Чи є це додатковим благом та чи треба сплатити ПДФО 18 % та ВЗ 1,5%? Оскільки минув час, які штрафи має сплатити підприємство, якщо зараз оплатимо податки за рахунок працівника? Та чи дійсна зараз пільга 30% по договорам страхування?
    19.11.202427