• Посилання скопійовано

Бронювання військовозобов’язаних в умовах правового режиму воєнного стану

Який термін узгодження та схвалення щодо бронювання військовозобов’язаних в умовах правового режиму воєнного стану (роботодавець подав 2 тижні тому заяву, дотримуючись всіх правових аспектів, в обласну військову адміністрацію, але й досі немає від них відповіді)?

Статтями 12 та 25 Закону «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» передбачено таке поняття, як бронювання військовозобов'язаних працівників в умовах воєнного стану. 

Постановою №194 визначено порядок бронювання військовозобов'язаних за органами держвлади, іншими державними органами, а також підприємствами, установами, організаціями, які задовольняють потреби ЗСУ, інших військових формувань і населення в умовах правового режиму воєнного стану.

Тобто працівники певних органів, підприємств, організацій, установ можуть продовжувати виконувати свої посадові обов’язки у разі включення в списки, що складаються та затверджуються у передбаченому Постановою №194 порядку, отримуючи відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації та на воєнний час строком до 6 місяців (абз. 2 п. 3 Постанови №194).

Наприклад, Мінагрополітики у своєму роз’ясненні від 05.08.2022 р. зазначає, що пропозиції надсилаються підприємством до органу державної влади, іншого державного органу за відповідною сферою управління та за галузевою ознакою або у разі, якщо підприємство виконує завдання в інтересах такого органу (наприклад, укладений договір (контракт), або до обласної військової адміністрації за територіальним принципом. 

Одночасне подання пропозицій до обласної військової адміністрації та Міністерства аграрної політики та продовольства України не допускається.

Крім того, зазначено, що для перевірки договорів на виконання мобілізаційних завдань (замовлень), підприємства, яким вони доведені розпорядженнями обласних (районних) державних адміністрацій чи органами місцевого самоврядування, разом з Пропозиціями повинні подати копію листа обласної військової адміністрації або Київської міської військової адміністрації про підтвердження у підприємства мобілізаційних замовлень (завдань). 

Мінаргополітики звертає увагу, якщо пропозиції були подані до оновлення процедури і не містять належного обґрунтування і підтвердження виконання підприємством мобілізаційних завдань (замовлень), документи необхідно подати повторно відповідно до оновленої процедури.

Також, Мінекономіки у листі від 29.07.2022 р. №2714-20/53722-01 зазначила, що підприємства, які задовольняють потреби Збройних Сил, інших військових формувань, населення в умовах правового режиму воєнного стану повинні надсилати пропозиції до органу державної влади, іншого державного органу за відповідною сферою управління та за галузевою ознакою або у разі, якщо підприємство виконує завдання в інтересах такого органу (наприклад, укладений договір (контракт), або до обласної військової адміністрації за територіальним принципом. 

Отже, узгодження пропозицій здійснюється певними державними органами. Першою виступає обласна військова адміністрація. Далі підприємства подають пропозиції з відповідними документами (які саме документи потрібні, ми писали тут та тут) безпосередньо до відповідного органу (Мінагрополітики, Мінцифра тощо).

Наступна частина процедури залишається без змін. Орган державної влади, який встановив мобілізаційне завдання (компетентний орган), розглядає Пропозиції, узгоджує їх з Міноборони та направляє їх до Мінекономіки.

Мінекономіки розглядає пропозиції і протягом 1 робочого дня приймає рішення щодо бронювання. Про прийняте рішення Мінекономіки повідомляє Міноборони та компетентний орган. Міноборони через Генеральний штаб ЗСУ організовує доведення до територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки витягів з наказів Мінекономіки протягом 1 дня.

Підтвердженням бронювання працівника буде витяг з наказу Мінекономіки (п. 6 Постанови №194).

Враховуючи вищезазначене, зрозуміло, що строк, протягом якого обласна військова адміністрація має розглядати пропозиції не передбачено Постановою №194, незважаючи, що процедуру змінено. Також цей строк не визначено в жодному з розглянутих роз’яснень держорганів. Тому в зазначеному випадку радимо звернутися безпосередньо до обласної військової адміністрації для уточнення інформації (можливо, не було зазначено в листі номера мобільного телефону контактної особи чи адреси електронної поштової скриньки для зворотного зв’язку).

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Оформлення працівника - сумісника на час декретної відпустки бухгалтера
    Бухгалтер (єдиний) з 18.11.2024 р. йде у відпустку по вагітності та пологах на 126 днів. Далі вона планує вийти на роботу після закінчення лікарняного. На цей період (126 днів) підприємство планує прийняти сумісника на виконання обов'язків бухгалтера. Як оформити такого сумісника? Які потрібні накази, повідомлення до ДПС тощо?
    22.11.2024109
  • Чи може сумісник працювати у суботу?
    Є необхідність взяти на роботу працівника, але він може працювати тільки за сумісництвом і тільки по суботах. Підприємству такий графік роботи підходить. Чи має підприємство в такому разі нараховувати працівнику подвійну ставку, тому що це робота у вихідний? Як правильно скласти графік роботи?
    21.11.202453
  • Виправлення скороченої назви підприємства у трудовій книжці
    При заповненні трудової книжки вказано скорочену назву роботодавця: ТОВ "Квіточка" замість "Товариство з обмеженою відповідальністю "Квіточка". Чи стане це перешкодою при передаванні відомостей про трудову діяльність працівника в електронному вигляді до ПФУ? Якщо так, то як це виправити, якщо деякі підприємства вже ліквідовані?
    21.11.202437
  • Витрати у відрядженні на оплату користування платними дорогами
    Працівник повернувся з закордонного відрядження та надав нефіскальні чеки з платіжного терміналу за проїзд платними дорогами. Оплата проведена банківською картою та відображена у виписці, яку надав працівник. Чи підлягають такі витрати оподаткуванню ПДФО та ВЗ?
    20.11.2024432
  • Які наслідки, якщо оплатили ДМС для працівника в сумі більше 30% його зарплати?
    У працівника зарплата 39 тис. грн. В липні 2024 оплатили медичне страхування на рік 21000,00 грн. Чи є це додатковим благом та чи треба сплатити ПДФО 18 % та ВЗ 1,5%? Оскільки минув час, які штрафи має сплатити підприємство, якщо зараз оплатимо податки за рахунок працівника? Та чи дійсна зараз пільга 30% по договорам страхування?
    19.11.202427