• Посилання скопійовано

Зміна директора: що з оформленням?

На приватному підприємстві звільняється директор – найманий працівник. На посаду директора стає засновник (частка 100%). Також щасновник є ФОПом на III групi ЄП. Як правильно звільнити директора – найманого працівника та прийняти на посаду директора – засновника? Які органи потрібно повідомити про зміну директора? Чи потрібно повідомляти ДПС? Що з ЄСВ?

Звільнити директора – найманого працівника

На директора – найманого працівника, як і на інших працівників поширюється трудове законодавство. Тому щоб звільнитися найманому працівнику з посади директора, потрібно написати заяву, наприклад, за власним бажання за два тижні (ст. 38 КЗпП) або за угодою сторін, п. 1 ст. 36 КЗпП. І вже на підставі заяви засновник видає рішення про його звільнення, яке буде підставою для оформлення наказу про звільнення, наприклад: «Складаю повноваження директора підприємства та припиняю трудові відносини за угодою сторін за п. 1 ст. 36 КЗпП з 14.02.2022 р. Підстава: рішення засновника від 11.02.2022 р.». 

Крім того, у день звільнення директору-найманому працівнику проводяться всі належні виплати та видається трудова книжка (ст. 116 КЗпП), якщо вона зберігалася на підприємстві. Запис у трудовій книжці має відповідати запису в наказі про звільнення (п. 2.4 Інструкції №58), наприклад: «Звільнений за угодою сторін, п. 1 ст. 36 КЗпП України» (графа 3), а у графі 4 зазначається підстава - Наказ №… від….».

 

Прийняти на посаду директора – засновника

Призначення засновника на посаду директора підприємства також оформлюється рішенням. Таке призначення можна прописати іншим пунктом у тому ж рішенні де і звільнення попереднього директора.

На підставі рішення видається наказ про те, що він приступає до виконання обов’язків директора, наприклад: «Я, ІВАНОВ Іван, засновник ПРИВАТНОГО ПІДПРИЄМСТВА «ВЕСЕЛКА», приступаю до роботи за посадою директора з 15.02.2022 р. із посадовим окладом 25000,00 грн. Підстава: рішення засновника від 11.02.2022 р.». 

Також, якщо засновник хоче працювати директором на своєму підприємстві як найманий працівник, потрібно укладати трудовий договір.

 

Повідомлення органів про зміну директора

І. При прийнятті нового директора на роботу подавати до податкової повідомлення про прийняття на роботу не потрібно. Цю інформацію вона візьме з  Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань. Тож, дублювати її вже з 05.03.2020 р. не потрібно.

ІІ. Про зміну директора слід повідомити держреєстратора. Для державної реєстрації в ЄДР відомостей щодо зміни керівника юридичної особи подаються такі документи (ч. 4 ст. 17 Закону №755):

  • заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі;
  • примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміну керівника;
  • 0,3 прожиткового мінімуму для працездатних осіб - за державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу (крім громадських об’єднань та благодійних організацій), що містяться в Єдиному державному реєстрі, крім внесення змін до інформації про здійснення зв’язку з юридичною особою (ст. 36 Закону №755). 

ІІІ. Потрібно оформити нові сертифікати електронного підпису і оформити новий договір про обмін електронними документами з податковою інспекцією.

ІV. Новому директору потрібно подати інформацію в банк, де обслуговується підприємство, та оформити нові картки зразків підписів в банку, оскільки директор є особою, яка має право розпоряджатися грошовими коштами підприємства. 

 

Директор є ФОП: ЄСВ

Сплачувати ЄСВ із зарплати за директора-найманого працівника роботодавець зобов’язаний з дотриманням норм абз. 5 ст. 8 Закону про ЄСВ, тобто у розмірі не менше мінімального страхового розміру.

Крім того, з 1 січня 2021 р. ФОПи, які мають основне місце роботи, звільняються від сплати за себе ЄСВ за місяці звітного періоду, за які роботодавцем було сплачено страховий внесок за таких осіб у розмірі не менше мінімального страхового внеску (ст. 4 Закону про ЄСВ).

Такі особи можуть бути платниками ЄСВ за умови самостійного визначення за місяці звітного періоду, за які роботодавцем було сплачено страховий внесок за таких осіб у розмірі менше мінімального страхового внеску, бази нарахування, але не більше максимальної величини бази нарахування. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску.

Таким чином, якщо ФОП є одночасно найманими працівниками, обчислення і сплату ЄСВ за них здійснюють роботодавці. ФОП-найманий працівник має можливість самостійно провести сплату ЄСВ лише у разі, якщо роботодавцем було сплачено страховий внесок за таких осіб у розмірі менше мінімального страхового внеску. Добровільна сплата ЄСВ фізичними особами – підприємцями чинним законодавством не передбачена.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Бухгалтер у Громадській організації
    Бухгалтер працює на 2/3 ставки у ФОП. Як оформити роботу цього бухгалтера в громадській організації, яка фінансується за рахунок грантів: на 0,5 ставки чи на повну ставку?
    03.05.20246
  • Прийняття 16-річного підлітка на роботу та перерахунок зарплати іншій особі
    Чи можна прийняти на роботу на неповний робочий день підлітка 16 років, у якого є свідоцтво про народження та ІПН, але немає паспорта. ЄСВ доплачувати до МЗП? Чи можна написати заяву, щоб заробітну плату перераховували іншому працівнику?
    03.05.202414
  • Не проведено інвентаризацію резерву відпусток у 2023 році: які наслідки?
    У І кварталі 2024 року було використано відпусток за 2023 рік більше, ніж нараховано резерву в 2023 р., тобто на кінець 2023 року не проведена інвентаризація резерву відпусток, не визначено кількість днів невикористаних днів відпустки, відповідно немає залишку резерву в балансі. Фактично це проведено і нараховано в І кварталі 2024 р. Як виправити помилку, щоб витрати по резерву відпусток 2023 р. зарахувати в 2024 р.?
    29.04.202455
  • Звільнення та прийняття на роботу в одному місяці: складаємо додаток 1 єдиної звітності?
    Працівник в одному місяці був звільнений (з ознакою наявності трудової книжки) , а наступного дня знову прийнятий на неповний робочий час за сумісництвом без наявності трудової книжки. Як показати такі зміни в графі 14 додатку 1 – кількість днів перебування у трудових відносинах?
    26.04.2024107
  • Як при звільненні працівника утримати відпускні, що були виплачені йому наперед?
    Внаслідок помилки в підрахунку кількості днів відпустки, на які має право працівник, в 2024 він «відпочив наперед» на 16 календарних днів. Тепер раптово написав заяву на звільнення день в день, і на роботу більше не виходить. Чи відноситься така помилка до лічильної і яким чином можна утримати/повернути законним шляхом з працівника кошти за незароблені дні щорічної основної відпустки?
    26.04.2024489