• Посилання скопійовано

Заява на відпустку в електронному вигляді: чи можна надсилати?

Чи можна заяви про відпустку надсилати в електронному вигляді?

Порядок роботи з електронними документами у діловодстві та їх підготовки до передавання на архівне зберігання, затверджений наказом Мін'юсту №1886/5.

Також, основні організаційно-правові засади електронного документообігу та використання електронних документів в Україні встановлює Закон «Про електронні документи та електронний документообіг» №851-IV. 

За п. 5 Порядку №1886/5, якщо підприємство планує вводити електронний документообіг, потрібно в такому випадку розробити власну Інструкцію з діловодства, яка буде містити порядок електронного документообігу на підприємстві, у тому числі вимоги щодо найменування та зберігання електронних документів. Норми такої інструкції повинні відповідати нормам законодавства,  зокрема, Порядку №1886/5. 

Як зазначається в ч. І розділу ІІІ Інструкції №1886/5, порядок організації електронного документообігу визначається  інструкцією з діловодства установи з урахуванням вимог нормативно-правових актів у сфері діловодства, а також технічних і програмних засобів, що функціонують в установі.

В установах номенклатурою справ передбачається конкретний комплекс документів, що за правовим статусом установи, компетенцією посадової особи можуть створюватись як оригінали у формі електронних документів відповідно до законодавства.

Електронний документ має бути оформлений за загальними правилами документування і мати реквізити, що встановлені для аналогічного документа з паперовим носієм інформації.

Оформлення реквізитів організаційно-розпорядчих електронних документів здійснюється електронними засобами документування інформації з урахуванням вимог Національного стандарту України «Державна уніфікована система документації. Уніфікована система організаційно-розпорядчої документації. Вимоги до оформлювання документів. ДСТУ 4163-2003», затвердженого наказом Держкомітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 07.04.2003 р. №55.

 

Щодо особових справ працівників та кадрової документації

Тут слід звернути увагу на п. 4 розділу І Інструкції №1886/5, установи зобов’язані створювати документи постійного та тривалого (понад 10 років) зберігання у двох формах: паперовій, електронній.

Створення документів з кадрових питань (особового складу) в електронній формі погоджується з відповідною державною архівною установою, архівним відділом міської ради.

Відповідно до статей 493-в, 495, 499 Переліку №578/5, особові справи та особові картки мають зберігатися в архіві організації протягом 75 років після звільнення працівників, а отже, — належать до документів тривалого строку зберігання, на які поширюється вимога п. 4 розділу 1 Порядку №1886/5. 

Отже, особові справи та інша кадрова документація, строк зберігання якої понад 10 років, слід зберігати у двох формах - паперовій та електронній - у випадку переходу організації на електронний документообіг.

 

Щодо заяв працівників

Кваліфікований електронний підпис має таку саму юридичну силу, як і власноручний підпис, та має презумпцію його відповідності власноручному підпису (п. 4 ст. 18 Закону «Про електронні довірчі послуги»).

Законодавство не містить обмежень щодо використання власноручного підпису на рівні з кваліфікованим електронним підписом (КЕП). Передбачте таку особливість в інструкції з діловодства підприємства.

Оригіналом електронного документа вважається електронний примірник документа з обов’язковими реквізитами, зокрема з електронним підписом працівника (ч. 1 ст. 7 Закону №851-IV). Без них він не може бути підставою для обліку і не має юридичної сили.

Заява працівника, передана у вигляді електронного документа з кваліфікованим електронним підписом (КЕП) на електронну адресу підприємства, вважається документом, який має юридичну силу.

Перевірити підпис працівника можна тут>>

Та якщо працівники не будуть отримувати КЕП для підписування заяв, а будуть просто надсилати відскановані копії заяв на електронну адресу, вони повинні будуть також обов’язково передавати оригінали заяв у відділ кадрів.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Галина Казначей

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Право на ПСП працівників, призваних на військову службу, які отримують зарплату та грошове забезпечення
    Якщо працівник, призваний на військову службу отримує зарплату та одночасно забезпечення військовослужбовця, що виплачуються з бюджету то роботодавець під час нарахування зарплати такому працівнику не має право на застосування ПСП
    25.07.202513
  • Звільнення працівника з інвалідністю, з яким втрачено зв'язок
    Як правильно звільнити працівника (основне місце роботи), з яким призупинено дію трудового договору з 24.02.2022 р. та який знаходиться на окупованиій території (з 2022 року не виходить на зв'язок)? Працівник є особою з інвалідністю ІІІ групи з дитинства. Які документи треба оформити і як саме, щоб уникнути будь-яких проблем зі сторони працівника та контролюючих органів?
    25.07.202522
  • Підписання документів директором у відпустці
    Чи може директор перебуваючи у відпустці здавати звіти, робити платежі (діяльність на підприємстві відсутня)? Чи потрібен додатковий наказ на право підпису під час відпустки?
    24.07.2025691
  • Коригування недоплати за лікарняним після отримання коштів з ПФУ
    Якщо в заявці-розрахунку первинного лікарняного вказано меншу суму для оплати з фонду на 2,51 грн, ніж би мало бути, а кошти поступили на рахунок 10.07.2025 р., то як слід вчинити: виплатити ці кошти працівнику, а в подальшому відкоригувати, бо працівник продовжує хворіти, чи повернути кошти до Фонду, а потім створити нову заявку?
    24.07.2025201
  • Відрядження за кордон за рахунок приймаючої сторони: добові та документи
    Чи потрібно виплачувати добові співробітнику, який їде у закордонне відрядження, якщо всі витрати покриває приймаюча сторона? Чи достатньо для оформлення такого відрядження лише наказу і чи потрібні підприємству додаткові документи, якщо у запрошенні вказано повне покриття витрат?
    24.07.202549