• Посилання скопійовано

Розраховуємо відпускні у випадку, якщо працівник працює неповний робочий тиждень

Працівник прийнятий на роботу з 01.01.2018 р. З 2 до 16 травня працівник перебуватиме у відпустці. З квітня 2018 р. він працює на умовах неповного робочого тижня за власним бажанням. Як розрахувати зарплату за травень 2018 р., у якому відпрацьовано 8 днів?

Відповідно до п. 2 Порядку №100 з розрахункового періоду виключається час, протягом якого працівники, згідно із чинним законодавством або через інші поважні причини, не працювали та за ними не зберігався заробіток або зберігався частково.

До таких поважних причин належать:

  • перебування у відпустках без збереження заробітної плати відповідно до ст. 25, 26 КЗпП (див. лист Мінсоцполітики від 26.11.2012 р. №1203/13/84-12);
  • час простою не з вини працівника;
  •  робота з незалежних від працівників причин у режимі неповного робочого тижня, зокрема, коли наказом за підприємством працівників відділу, цеху тощо було переведено на роботу на умовах неповного робочого тижня у зв’язку з неможливістю забезпечити їх роботою впродовж нормальної тривалості робочого тижня (див. лист Мінпраці від 25.05.2009 р. №294/13/84-09);
  • період відпустки для догляду за дитиною до 3-х років або за наявності медичного висновку — до 6-ти років.

Отже, якщо працівник працює в режимі неповного робочого тижня за власною ініціативою, то дні, які він не працював у зв’язку з режимом неповного робочого тижня, виключати з розрахункового періоду не потрібно.

У цьому випадку розрахунковий період береться з січня  2018 р. до квітня 2018 р. Це означає, що у період включаються всі календарні дні без урахуванням святкових, а ті дні, що не відпрацьовані у зв’язку з неповним робочим тижнем, з розрахунку не виключаються.

 

Щодо заробітної плати за травень

Відповідно до ст. 56 КЗпП за угодою між працівником і власником або уповноваженим ним органом може встановлюватись як при прийнятті на роботу, так і згодом неповний робочий день або неповний робочий тиждень.

Оплата праці в цих випадках провадиться пропорціонально відпрацьованому часу або залежно від виробітку.

Робота на умовах неповного робочого часу не тягне за собою будь-яких обмежень обсягу трудових прав працівників.

Отже, оплату праці слід проводити пропорційно до відпрацьованого часу. Тобто в травні працівнику слід оплатити 8 відпрацьованих днів. Якщо оклад у працівника складає 8000,00 грн, то за фактично відпрацьовані дні працівник має отримати 3200,00 грн (8000,00 грн/20 р.д. *8 р.д.), а також належну йому суму відпускних за час перебування у відпустці.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Казначей Галина

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Добровільне страхування при відрядженні: що з оподаткуванням?
    Працівник під час закордонного відрядження оплатив добровільне страхування подорожуючих. Чи підпадає такий вид страхування під поняття "обов'язкового страхування" згідно з пп. 170.9.3 ПКУ? Як уникнути оподаткування ПДФО та ВЗ при відшкодуванні цих витрат?
    29.09.202541
  • Компенсація витрат директора через авансовий звіт
    Директор ТОВ оплатив юридичні послуги з власної банківської картки. Як коректно оформити компенсацію цих витрат через авансовий звіт? Які документи (договір, акт) та на яку особу (директора чи ТОВ) мають бути оформлені для підтвердження цих витрат і включення їх до складу витрат підприємства?
    26.09.2025677
  • Робота за сумісництвом у 5-ти роботодавців одночасно: як це оформити?
    Як правильно з точки зору трудового законодавства оформити трудові відносини та табель обліку робочого часу, якщо головний бухгалтер працює за основним місцем і водночас веде бухгалтерію ще на кількох підприємствах за сумісництвом, виконуючи частину роботи дистанційно у вільний від основної роботи час?
    25.09.20251 402
  • Оплата праці та оформлення робіт при ліквідації наслідків надзвичайної ситуації
    Як правильно нарахувати заробітну плату та оформити роботу працівників, які ліквідовують наслідки руйнувань від ворожої ракети (17.06.2025 р.) та відновлюють виробництво?
    25.09.202519
  • Переведення з сумісника на основне місце роботи
    Чи обов’язково директору мати основне місце роботи та які наслідки можливі, якщо він працює лише за сумісництвом на кількох ТОВ, у тому числі при наявності бронювання на іншому підприємстві?
    24.09.20252 045