Статтею 19 Закону №875 для роботодавців установлено норматив щодо працевлаштування інвалідів, який становить:
- 4% від середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, якщо працює 25 та більше працівників;
- одне робоче місце, у разі якщо працює від 8 до 25 осіб.
Про порядок визначення нормативу також читайте у матеріалах тут та тут>>
Зверніть увагу! Незабаром Держпраці перевірятиме роботодавців щодо дотримання нормативу працевлаштування інвалідів.
Правила працевлаштування інваліда:
1) До квоти зараховуються тільки інваліди, для яких це місце роботи є основним. Інваліди, які є зовнішніми сумісниками у розрахунок квот не входять;
2) Документом, що підтверджує інвалідність, є висновок МСЕК про групу інвалідності. У ньому визначено види робіт, рекомендовані чи заборонені конкретному співробітнику. Тому не можна працевлаштувати інваліда на роботу, умови якої йому протипоказані;
3) У працівника-інваліда є право пред'явити його індивідуальну програму реабілітації. Це встановлено ст. 39 Закону №875. Ця програма зобов'язує роботодавця виділити інваліду спеціально облаштоване робоче місце. За наявності програми та невиконання її умов при перевірках Держпраці на роботодавця чекатиме штраф;
4) Інваліду можна відмовити в прийнятті на роботу, якщо його професійні якості не відповідають посаді;
5) Коли інваліда направлено на роботу за рекомендаціями МСЕК, то випробувальний строк при прийнятті на роботу йому не встановлюється (ч. 3 ст. 26 КЗпП). А якщо такий працівник самостійно працевлаштується, то роботодавець може встановити йому випробувальний строк.
Докладно про це ми писали тут>>
Реєстрація у Фонді соцзахисту інвалідів
Роботодавці, у яких кількість працюючих за основним місцем становить 8 і більше осіб, зобов’язані зареєструватися у відділенні Фонду за місцем державної реєстрації до 1 лютого, що настає за роком створення чи збільшення кількості працюючих (п. 3 Порядку реєстрації у фонді). На сьогодні це можна зробити особисто у відділенні Фонду або поштою. Реєстрація провадиться безоплатно.
Для цього роботодавцям слід подати такі документи:
- заяву за формою, затверджену Наказом №98;
- виписку або витяг із ЄДР;
- копію довідки про включення в реєстр неприбуткових установ, виданої податковим органом (для бюджетних установ).
Роботодавці, які мають відокремлені підрозділи, разом із заявою і копією довідки подають (надсилають) відомості про такі підрозділи за формою, затвердженою Наказом №98.
Оригінали документів надають під час подання заяви. Якщо відбувається подача заяви поштою, копії документів слід завірити нотаріально.
Дата реєстрації у відділенні Фонду - це дата подання документів, у разі надсилання поштою – дата на поштовому штемпелі.
Подання та заповнення звіту за формою №10-ПІ
Звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів роботодавці складають та подають щороку до 1 березня, наступного після звітного періоду, у відділення Фонду за місцем реєстрації, за формою №-10ПІ. У формі звіту зазначено - «не пізніше 1 березня».
Датою надходження звіту вважають:
- дату подання його роботодавцем до відділення Фонду;
- у разі надсилання поштою – дату на поштовому штемпелі.
У електронному вигляді звіт не подають.
Порядок заповнення цього звіту зазначено в Інструкції щодо заповнення форми №10-ПІ (річна) «Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів», затверджений Наказом №42.
Більше про правила заповнення та подання цього Звіту читайте тут>>
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити