• Посилання скопійовано

Чи потрібно інформувати Фонд соцзахисту інвалідів про працевлаштування особи з інвалідністю?

Підприємство прийняло на роботу інваліда. У Фонді соцзахисту інвалідів особа не реєструвалася, за минулий рік звіт не подавався. Чи потрібно інформувати Фонд соціального захисту інвалідів про працевлаштування інваліда?

Статтею 19 Закону №875 для роботодавців установлено норматив щодо працевлаштування інвалідів, який становить:

  • 4% від середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, якщо працює 25 та більше працівників;
  • одне робоче місце, у разі якщо працює від 8 до 25 осіб.

Про порядок визначення нормативу  також читайте у матеріалах тут та тут>>

Зверніть увагу! Незабаром Держпраці перевірятиме роботодавців щодо дотримання нормативу працевлаштування інвалідів.

Правила працевлаштування інваліда:

1) До квоти зараховуються тільки інваліди, для яких це місце роботи є основним. Інваліди, які є  зовнішніми  сумісниками у розрахунок квот не входять;

2) Документом, що підтверджує інвалідність, є висновок МСЕК про групу інвалідності. У ньому визначено види робіт, рекомендовані чи заборонені конкретному співробітнику. Тому не можна працевлаштувати інваліда на роботу, умови якої йому протипоказані;

3) У працівника-інваліда є право пред'явити його індивідуальну програму реабілітації. Це встановлено ст. 39 Закону №875. Ця програма зобов'язує роботодавця виділити інваліду спеціально облаштоване робоче місце. За наявності програми та невиконання її умов при перевірках Держпраці на роботодавця чекатиме штраф;

4) Інваліду можна відмовити в прийнятті на роботу, якщо його професійні якості не відповідають посаді;

5) Коли інваліда направлено на роботу за рекомендаціями МСЕК, то випробувальний строк при прийнятті на роботу йому не встановлюється (ч. 3 ст. 26 КЗпП). А якщо такий працівник самостійно працевлаштується, то роботодавець може встановити йому випробувальний строк. 

Докладно про це ми писали тут>> 

 

Реєстрація у Фонді соцзахисту інвалідів

Роботодавці, у яких кількість працюючих за основним місцем становить 8 і більше осіб, зобов’язані зареєструватися у відділенні Фонду за місцем державної реєстрації до 1 лютого, що настає за роком створення  чи збільшення кількості працюючих (п. 3 Порядку реєстрації у фонді). На сьогодні це можна зробити особисто у відділенні Фонду або поштою. Реєстрація провадиться безоплатно.

Для цього роботодавцям слід подати такі документи:

  • заяву за формою, затверджену Наказом №98;
  • виписку або витяг із ЄДР;
  • копію довідки про включення в реєстр неприбуткових установ, виданої податковим органом (для бюджетних установ).

Роботодавці, які мають відокремлені підрозділи, разом із заявою і копією довідки подають (надсилають) відомості про такі підрозділи за формою, затвердженою Наказом №98.

Оригінали документів надають під час подання заяви. Якщо відбувається подача заяви поштою, копії документів слід завірити нотаріально.

Дата реєстрації у відділенні Фонду - це дата подання документів, у разі надсилання поштою – дата на поштовому штемпелі.

Докладно тут>>> 

 

Подання та заповнення звіту за формою №10-ПІ

Звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів роботодавці складають та подають щороку до 1 березня, наступного після звітного періоду, у відділення Фонду за місцем реєстрації, за формою №-10ПІ. У формі звіту зазначено -  «не пізніше 1 березня».

Датою надходження звіту вважають:

  • дату подання його роботодавцем до відділення Фонду;
  • у разі надсилання поштою – дату на поштовому штемпелі.

У електронному вигляді звіт не подають.

Порядок заповнення цього звіту зазначено в Інструкції щодо заповнення форми №10-ПІ (річна) «Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів», затверджений Наказом №42.

Більше про правила заповнення та подання цього Звіту читайте тут>>

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Галина Казначей

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Трудові відносини»

  • Переогляд інвалідності (ЕКОПФО) у 2025 році: відповіді на питання
    Працівник має інвалідність, встановлену з 10.10.2024 по 10.10.2026 рр. Чи потрібно йому проходити переогляд (ЕКОПФО) до 01.07.2025 року? Чи стосується вимога повторного проходження ЕКОПФО осіб з довічною інвалідністю?
    10.07.202540
  • Стипендії за рахунок підприємства: що з оподаткуванням?
    Підприємство виплачує стипендію своїм працівникам, які навчаються у ВУЗі. Між підприємством, навчальним закладом і студентом підписаний тристоронній договір пожертви. Сума пожертви (стипендії) становить 5250,00 грн кожен місяць. Неоподатковувана сума 4250,00 грн врахувується тільки один раз за навчальний рік чи застосовується кожного місяця до стипендії?
    10.07.202514
  • Утримання аліментів з допомоги при виході на пенсію
    Працівник звільняється за власним бажанням з виходом на пенсію. Йому нараховано одноразову грошову допомогу при виході на пенсію. Чи потрібно утримувати з даної виплати аліменти на утримання дитини? Чи можна вважати цю виплату як вихідну допомогу при звільненні?
    10.07.202520
  • Доплата за ведення військового обліку при врегулюванні посадовою інструкцією
    Чи потрібно доплачувати Інспектору з кадрів за ведення військового обліку, в інструкції прописані її обовязки, щодо ведення військового обліку?
    10.07.2025450
  • Простій 2/3 годинної тарифної ставки
    На підприємстві оголошено простій не з вини працівника на 19 днів з 12.05.2025 по 30.05.2025 р. (згідно з наказом). Оплату простою здійснювати за календарні дні чи робочі, що припадають на цей період?
    09.07.202538