• Посилання скопійовано

Нюанси оплати праці членам правління у неприбутковій організації

У неприбутковій організації декілька разів на рік збирається правління. Засідання тривають 2-3 години. Члени правління планують отримувати оплату за свою роботу. Як це оформити: щоразу заключати строковий трудовий договір на декілька годин чи оформлювати цивільно-правовий договір? На яких підставах відбувається оплата членам правління?

У рамках пп. 133.4.2 ПКУ обов’язковою умовою для неприбуткових організацій є використання своїх доходів (прибутків) виключно для фінансування видатків на своє утримання, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених установчими документами. Це означає, що доходи (прибутки), отримані неприбутковою організацією від будь-якої діяльності, мають використовуватись виключно на реалізацію своєї статутної діяльності без розподілу таких доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування ЄСВ), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб. Тобто розподіляти дохід (прибуток) категорично не можна аби не втратити статус неприбуткової організації. Але це зовсім не означає, що члени правління мають брати участь у засіданнях безкоштовно.

Для того, щоб податківці виплату членам правління не кваліфікували як розподіл доходу (прибутку), на нашу думку, достатнім буде визначення сталого рівня оплати, наприклад, за 1 год робочого засідання правління – у такому випадку оплата зовсім не залежить від наявності чи розміру прибутку неприбуткової організації і важко буде її кваліфікувати розподілом прибутку. 

Податківці у своєму листі від 15.12.2017 р. №3018/6/99-99-15-02-02-15 пояснюють, що виплати працівникам, які включаються до фонду заробітної плати, не є розподілом прибутку організації і можуть здійснюватися нею в статусі неприбуткової. Опосередковано вони натякають і на трудові стосунки між неприбутковою організацією та членами правління: допоки такі стосунки не набудуть статусу трудових, такі виплати є все таки ризикованими.

У рамках п. 1.3 Інструкції  №5, до фонду оплати праці включаються нарахування найманим працівникам у грошовій та натуральній формі за відпрацьований та невідпрацьований час, який підлягає оплаті, або за виконану роботу незалежно від джерела фінансування цих виплат, та складається з фонду основної заробітної плати, фонду додаткової заробітної плати та інших заохочувальних та компенсаційних виплат. Норми п. 2.3.2 Інструкції передбачено, що до складу фонду заробітної плати, а саме до інших заохочувальних та компенсаційних виплат, включаються зокрема винагороди та заохочення, що здійснюються раз на рік або мають одноразовий характер. Зокрема: одноразові заохочення, не пов'язані з конкретними результатами праці – саме так можна кваліфікувати виплати членам правління.

У даному випадку можна укладати строкові трудові угоди (можна усні) на підставі заяви члена правління, повідомляти податковий орган про нові трудові відносини, табелювати його необхідну кількість годин роботи (скільки тривало робоче засідання) і оплачувати цей час як робочий, виходячи зі ставки роботи члена правління. Уникнути повідомлень в податкову і укласти цивільно-правові договори із підписанням за підсумками їх виконання актів виконаних робіт, наданих послуг, не вдасться. Як видно із вищезазначеного листа без ризику кваліфікації таких виплат як таких, що не є фінансуванням видатків, визначених пп. 133.4.2 ПКУ, податківці воліють бачити тільки виплати по трудовим договорам.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Кловская Юлия

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Оплата праці

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Оплата праці»

  • Оплата відрядження працівнику, який суміщає посади
    Працівник працює прибиральником території та згідно з наказом по підприємству має суміщення за посадою водія з доплатою 50% від окладу водія. Іноді його відправляють у відрядження, виплачуються добові. Чи потрібно відрядження відображати у табелі обліку робочого часу? Чи потрібно платити середньоденну зарплату за дні відрядження ,чи це буде лише оклад плюс суміщення?
    29.04.202439
  • Приклади нарахування зарплати при неповному робочому дні
    Як розраховувати заробітну плату, якщо у наказі про прийняття зазначено такий графік роботи: понеділок по 1 (одній) годині на тиждень з 09:00 до 10:00. Посадовий оклад відповідно до штатного розпису 8 000 гривень на місяць?
    26.04.202467
  • Доплата за шкідливі умови праці: коли проводити?
    Підприємство вперше виконало атестацію робочих місць. Відповідно має бути доплата за шкідливі умови праці. Цю доплату здійснювати з якого часу: з дати актів, з першого числа наступного місяця після проведення атестації чи з початку створення вакансії? Які є нормативні джерела щодо оплати та строків доплати за шкідливі умови праці?
    13.03.20245711
  • Зарплата раз на місяць на прохання працівників
    Працівники підприємства наполягають, щоб заробітну плату їм виплачували раз на місяць у повному обсязі. Чи можна задовольнити це прохання?
    26.02.20243 6484
  • Доплати водію асенізаційної машини під час ремонту
    Водію асенізаційної машини встановлена доплата до посадового окладу за інтенсивність праці - 12% та доплата за шкідливі умови праці - 4% (за результатами атестації робочого місця). Чи нараховувати вказані доплати за дні, коли автомобіль перебуває на ремонті?
    25.01.202445