Все залежить від офіційності зміни головного бухгалтера. Тобто, якщо підприємство на період відпустки з вагітності та пологів, а потім й на період знаходження головного бухгалтера у відпустці для догляду за дитиною до 3-х років, бере на роботу нового головного бухгалтера, то потрібно:
1) подати повідомлення про прийняття на роботу нового головного бухгалтера до початку його роботи до податкового органу у порядку, встановленому постановою КМУ від 17.06.2015 р. №413;
2) подати ф. №1-ПДВ або №1-ОПП. Підприємство має повідомити про нового бухгалтера за формою №1-ПДВ, якщо підприємство є платником ПДВ. У такому випадку таке підприємство звільняється від подання до контролюючого органу заяви за формою №1-ОПП (у зв’язку із зміною відомостей про головного бухгалтера). Це передбачено п. 9.3 розділу IX Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Мінфіну від 09.12.2011 р. №1588. Саме таким чином відомості стосовно осіб, відповідальних за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку юрособи будуть оновлені контролюючими органами у Єдиному банку даних юросіб. Така реєстраційна заява має бути подана в один із способів, визначених п. 183.9 ПКУ, та задоволена відповідним контролюючим органом. В іншому випадку, коли форму №1-ПДВ не подають, платники податків – юрособи подають до контролюючого органу реєстраційну заяву за формою №1-ОПП з позначкою «Зміни» з відомостями стосовно осіб, відповідальних за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку юридичної особи. Строк подання такої форми - 10 днів з дня виникнення змін у облікових даних;
3) повідомити банк про зміну підпису у банківських документах. Якщо головний бухгалтер мав право на підпис банківських документів, то при його зміні потрібно зробити наступне. В обслуговуючий банк слід подати нову Картку із зразками підписів і відбитка печатки. Ця картка має містити оновлені зразки підпису всіх осіб, які мають право першого чи другого підписів. Це встановлено п. 18.13 Інструкції про порядок відкриття, використання і закриття рахунків у національній та іноземних валютах, затвердженої Постановою Правління НБУ від 12.11.2003 р. №492. Картка засвідчується нотаріально чи підписом керівника підприємства (його заступника) і печаткою підприємства (за її наявності).
4) змінити електронний цифровий підпис (ЕЦП). Так, п. 7 р. ІІ Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку, затвердженої Наказом ДПАУ від 10.04.08 р. №233, встановлено наступне. Підставою для прийняття податкового документа в електронному вигляді зокрема є підтвердження ЕЦП платника податків та його посадових осіб, підписи яких обов’язкові для звітів в паперовій формі за умов встановлених ст. 3 Закону України «Про електронний цифровий підпис» від 22.05.2003 р. №852-IV;
Тож, до моменту подання наступної електронної податкової звітності, потрібно отримати новий посилений сертифікат відкритого ключа на нового головного бухгалтера та переукласти договір «Про визнання електронних документів». Таке переукладення потрібно провести в незалежності від форми укладання договору (письмової чи електронної).
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити