• Посилання скопійовано

Послідовність дій бухгалтера перед декретом

Бухгалтер підприємства йде у декретну відпустку. Що робити з електронним підписом? Чи потрібно повідомляти податкову?

Все залежить від офіційності зміни головного бухгалтера. Тобто, якщо підприємство на період відпустки з вагітності та пологів, а потім й на період знаходження головного бухгалтера у відпустці для догляду за дитиною до 3-х років, бере на роботу нового головного бухгалтера, то потрібно:

1) подати повідомлення про прийняття на роботу нового головного бухгалтера до початку його роботи  до податкового органу у порядку, встановленому постановою КМУ від 17.06.2015 р. №413;

2) подати ф. №1-ПДВ або №1-ОПП. Підприємство має повідомити про нового бухгалтера за формою №1-ПДВ, якщо підприємство є платником ПДВ. У такому випадку таке підприємство звільняється від подання до контролюючого органу заяви за формою №1-ОПП (у зв’язку із зміною відомостей про головного бухгалтера). Це передбачено п. 9.3 розділу IX Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Мінфіну від 09.12.2011 р. №1588.  Саме таким чином відомості стосовно осіб, відповідальних за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку юрособи будуть оновлені контролюючими органами у Єдиному банку даних юросіб. Така реєстраційна заява має бути подана в один із способів, визначених п. 183.9 ПКУ, та задоволена відповідним контролюючим органом. В іншому випадку, коли форму №1-ПДВ не подають, платники податків – юрособи подають до контролюючого органу реєстраційну заяву за формою №1-ОПП з позначкою «Зміни» з відомостями стосовно осіб, відповідальних за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку юридичної особи. Строк подання такої форми  - 10 днів з дня виникнення змін у облікових даних;

3) повідомити банк про зміну підпису у банківських документах. Якщо головний бухгалтер мав право  на підпис банківських документів, то при його зміні потрібно зробити наступне. В обслуговуючий банк слід подати нову Картку із зразками підписів і відбитка печатки. Ця картка має містити оновлені зразки підпису всіх осіб, які мають право першого чи другого підписів. Це встановлено п. 18.13 Інструкції про порядок відкриття, використання і закриття рахунків у національній та іноземних валютах, затвердженої Постановою Правління НБУ від 12.11.2003 р. №492. Картка засвідчується нотаріально чи підписом керівника підприємства (його заступника) і печаткою підприємства (за її наявності). 

4) змінити електронний цифровий підпис (ЕЦП). Так,  п. 7 р. ІІ Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку, затвердженої Наказом ДПАУ від 10.04.08 р. №233, встановлено наступне. Підставою для прийняття податкового документа в електронному вигляді зокрема є підтвердження ЕЦП платника податків та його посадових осіб, підписи яких обов’язкові для звітів в паперовій формі за умов встановлених ст. 3 Закону України «Про електронний цифровий підпис» від 22.05.2003 р. №852-IV;

Тож, до моменту подання наступної електронної податкової звітності, потрібно отримати новий посилений сертифікат відкритого ключа на нового головного бухгалтера та переукласти договір «Про визнання електронних документів». Таке переукладення потрібно провести в незалежності від форми укладання договору (письмової чи електронної).

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Русанова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Оплата праці

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Оплата праці»

  • Оподаткування МД на лікування дитини працівника
    У працівника є дитина з інвалідністю, якій необхідна операція. Підприємство надає матеріальну допомогу на лікування дитини. Чи потрібно "прив’язувати" виплату цієї допомоги до відпустки працівника? Чи можна виплачувати в інший період? Як оподатковується ця матеріальна допомога? Чи обмежується розмір цієї допомоги?
    08.10.202437
  • Облік доплат за шкідливі умови праці
    Доплата за роботу в шкідливих та важких умовах праці не входить у фонд заробітної плати та згідно з наказом по підприємству сплачуються за кошти підприємства. Які бухгалтерські проведення при нарахуванні таких доплат повинні бути?
    27.09.20242771
  • Індексація при періодичному піднятті окладів після їх зниження у 2022 році
    Останнє підвищення окладу за посадою до суми 12000 грн відбулося 01.01.2021 р. З 01.04.2022 р. оклад за посадою був зменшений до 6500 грн і надалі збільшувався разом з підвищенням мінімальної заробітної плати. З 01.04.2024 р. оклад 8000 грн, базовий місяць для нарахування індексації – грудень 2023 р. З якого періоду потрібно буде змінити базовий місяць: з дати, коли оклад перевищить 12000 грн?
    24.09.202446
  • Індексація при зниженні та (не) піднятті окладів
    Працівникові не підвищували оклад з 01.01.2015 року. Як нараховувати індексацію? У працівника до 2021 року була ставка 12 000 грн, в 2022 році зменшили оклад до 7 000 грн. В січні 2024 року було підняття зарплати і підвищили оклад до 8500 грн. Як нараховувати індексацію?
    04.09.202484
  • Які є ризики при виплаті зарплати працівника за його розпорядженням на рахунок іншої людини?
    Працівник подав роботодавцю заяву про те, щоб його зарплату перераховувати на рахунок іншої людини. Наскільки ризикованою є така практика?
    30.07.20241 105