• Посилання скопійовано

Резерв відпусток на будівельному підприємстві: що в обліку?

Чи правильно, що будівельне підприємство нараховує резерв відпусток працівників монтажного відділу на р. 23 за об'єктами? Бо в кінці року при інвентаризації коригуються витрати інших об'єктів, відбувається викривлення результатів об'єктів, оскільки одні об'єкти протягом року закриваються, а нові - створюються. Чи можна вести облік резерву відпусток виробничого персоналу на субрахунку 949?

Відповідно до п. 7 П(С)БО 26, виплати за невідпрацьований час, що підлягають накопиченню, визнаються зобов'язанням через створення забезпечення у звітному періоді. Тому підприємство зобов’язане створювати резерв за:

  • щорічною основною відпусткою;
  • додатковою відпусткою за роботу зі шкідливими та важкими умовами праці;
  • додатковою відпусткою за особливий характер праці;
  • додатковими відпустками працівникам, що мають дітей.

Виняток! Згідно з п. 7 НП(С)БО 25, не створювати забезпечення на виплату відпусток працівникам мають право мікропідприємства, підприємства – платники ЄП, а також непідприємницькі товариства (в т.ч. неприбуткові організації). Ці особи визнають витрати у періоді їх фактичного понесення, у періоді нарахування відпускних.

Резерв відпусток створюється на підставі графіка відпусток, запланованих у звітному році. Iншими словами, за рахунок резерву нараховують оплату поточних відпусток разом із нарахованим ЄСВ (або компенсацію за невикористану відпустку при звільненні).

Тож будівельне підприємство також не є винятком, якщо воно не мікропідприємство, та повинне створювати резерв відпусток.

Згідно з п. 23 П(С)БО 16, до  складу елемента "Витрати на оплату праці" включаються заробітна плата за окладами  й  тарифами,  премії  та  заохочення, матеріальна  допомога,  компенсаційні виплати, оплата відпусток та іншого  невідпрацьованого  часу,  інші  витрати  на  оплату праці.

Тож витрати, пов'язані з оплатою  відпусток  та  забезпечення  виплат відпусток включаються до складу витрат на оплату праці з відображенням у складі витрат операційної діяльності в залежності від фонду оплати праці якої групи працівників нараховуються,  зокрема й до витрат   на виробництво, що акумулюються на рахунку 23 та інших операційних витрат (субрахунок 949 «Інші витрати операційної діяльності»). Також використовуються рахунки 91, 92, 93, 94 для відображення операції по створенню забезпечень на оплату відпусток для інших категорій працівників будівельних підприємств (п. 4пп. 5.33 п. 5 та Додаток 2 до Методрекомендацій №573).

Отже, витрати на відпустку монтажного відділу можна віднести на рахунок 23. Тож, нарахування резерву відпусток відобразиться кореспонденцією за кредитом рахунку 471 «Забезпечення виплат відпусток» з дебетом рахунку 23 «Виробництво», тобто на якому відображають зарплату відповідних працівників. Також можливий варіант обліку витрат монтажного відділу на рах. 91 «Загальновиробничі витрати» з подальшим розподілом цих витрат між об’єктами, які обслуговував цей відділ протягом року.

Щодо застосування субрахунку 949 для ведення обліку резерву відпусток виробничого персоналу зазначимо, законодавством це не заборонено, оскільки роботодавець самостійно розподіляє працівників за групами.

Сам же резерв відпусток потрібно нараховувати окремо по кожній групі, за яким розділені працівники залежно від виконання ними функціональних обов’язків. Таке ж розподілення застосовується і для віднесення на рахунки за якими їм нараховується зарплата: 23, 91, 93 і субрахунку 949. Тобто нарахування резерву відпускних, як і витрат на оплату праці, показують залежно від напряму витрат: Дт 23, 91, 92, 93, 949 Кт 471. 

Для уникнення коригування витрат інших об'єктів при проведенні інвентаризації, коли одні об'єкти протягом року закриваються, а нові створюються, що призводить до викривлення результатів об'єктів на кінець року, не потрібно робити прив’язку працівників до конкретного об’єкту. Проте якщо ви це проводите, то потрібно при закритті одного об’єкта всі залишки резерву переносити на новий об’єкт разом з працівниками.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Нерезидент надав знижку на послуги: нюанси обліку та оподаткування
    Підприємство 22.02.2024 р. отримало експедиторські послуги від нерезидента - 1000 євро. ПН зареєстровано за датою першої події. Нерезидент 15.03.2024 р. надав знижку 200 євро. Окремо це було зафіксовано у додатковій угоді та складено акт коригування. Оплата ще не проводилась. Як відобразити дане коригування в обліку?
    Сьогодні 12:227
  • Як відобразити в обліку ВПА, якщо підприємство отримало податковий збиток?
    Підприємство отримало збиток за результатами звітного року в сумі 600 тис. грн. Податковий збиток складає 100 тис. грн (збільшуючі постійні різниці 300 тис. грн, тимчасові 200 тис. грн). Як в обліку та звітності відобразити ВПА? Також підприємство утримує податок при виплаті доходів нерезиденту. Як відобразити це утримання в обліку та декларації?
    Сьогодні 10:1012
  • Виконання інженерних робіт: що в бухобліку?
    Підприємство виконує інженерні роботи, результатом яких є технічна документація. Роботи можуть виконуватися протягом 6 – 9 місяців і будуть передані замовнику в кінці періоду виконання. Витрати виробничої собівартості відображаються на рахунку 23. За роботами отримуються аванси. Чи потрібно на дату балансу визнавати доходи, навіть якщо роботи не передані замовнику?
    22.04.202430
  • Нюанси списання безнадійної заборгованості
    Підприємство має на балансі прострочену дебіторську та кредиторську заборгованість, яка утворилася в період з 2012 по 2018 роки. Коли за нею спливає строк позовної давності, щоб вона стала безнадійною і списати її з балансу? Як відображати списання в бухобліку? Чи нараховувати ПДВ при списанні?
    19.04.20241 770
  • Облік ОЗ та благодійної допомоги неприбуткової організаціїосно
    Неприбуткова організація отримала 10 ноутбуків, як благодійну допомогу, за актом приймання-передачі, але без ціни. 2 ноутбуки за рішенням керівника залишилися на балансі організації для використання в діяльності. Інші 8 передаються іншій неприбутковій організації, також без ціни. Як ці операції відображати в бухгалтерському обліку?
    19.04.202422