• Посилання скопійовано

Ремонт орендованого приміщення: облік та податкові наслідки

Підприємство уклало договір на оренду офісного приміщення. Ремонт та поліпшення за договором виконуються орендарем за власні кошти. Як відображаються в бухобліку витрати на поліпшення та ремонт орендованого приміщення? Які податкові наслідки?

Ремонт чи поліпшення?

Перш за все підприємство повинно визначитися з характером проведених щодо приміщення робіт: поліпшення або поточний ремонт. Таке рішення приймається керівником організації з урахуванням результатів виконаних робіт, зокрема, зважаючи на таке: поліпшення об’єкта операційної оренди (модернізація, модифікація, добудова, дообладнання, реконструкція тощо), повинні приводити до збільшення майбутніх економічних вигід, які первісно очікувалися від його використання, незалежно від того, передбачено їхнє відшкодування договором оренди, чи ні. Ці економічні вигоди можуть полягати у збільшенні виробничої потужності об’єкта (зокрема, через збільшення його площі), у додаткових видах діяльності, які можна буде здійснювати після поліпшення, у збільшенні строку корисного використання,  у збільшенні справедливої вартості поліпшеного об’єкта тощо.

Поточний ремонт об’єкта ОЗ не приводить до вищевказаних наслідків, тобто всі виробничі параметри об’єкта (площа, потужність, строк корисного використання тощо) залишаються незмінними. Поточний ремонт направлений на підтримання об’єкта ОЗ у робочому стані. Якщо ремонт даху не призводить до збільшення строку корисного використання приміщення, не збільшує обсяг господарських операцій тощо, його можна вважати поточним ремонтом орендованого приміщення.

 

Облік та податкові наслідки проведення ремонту

Витрати, що несе підприємство для підтримання орендованого об’єкта в робочому стані, зокрема, на ремонт, з метою одержання первісно визначеної суми майбутніх економічних вигід від його використання, слід включати до поточних витрат підприємства (п. 15 П(С)БО 7 та п. 32 Методрекомендацій №561).

Таким чином, витрати на поточний ремонт, як витрати на підтримання об'єкта орендованих ОЗ у робочому стані, списують до витрат у звітному періоді понесення (капіталізацію витрат не здійснюють). При цьому, рахунок обліку таких витрат залежить від характеру використання такого приміщення (наприклад, поточний ремонт офісного приміщення доцільно відображати на рахунку 92 «Адміністративні витрати»).

 

Облік та податкові наслідки здійснення поліпшення

Приклади поліпшень наведено в п. 31 Методрекомендацій №561. Вартість поліпшень накопичується на субрахунку 153 «Придбання (виготовлення) інших необоротних матеріальних активів», а при введенні об'єкта (назвемо його «Поліпшення орендованого ОЗ») в експлуатацію відображається на субрахунку 117 «Інші необоротні матеріальні активи» й амортизується за правилами п. 27 П(С)БО 7. Тобто орендар може обрати для таких об'єктів прямолінійний або виробничий методи амортизації.

Такі затрати зараховуються до складу основних засобів як первісна вартість нового об'єкта підгрупи 2.7 класифікації основних засобів, наведеної в п. 7 Методичних рекомендацій №561.

У податковому обліку для розрахунку амортизації витрати на поліпшення (ремонт) орендованих основних засобів зараховуються як окремий об'єкт групи 9 «Інші основні засоби» з мінімально допустимим строком корисного використання - 12 років.

Тобто до витрат вартість поліпшення потрапить у вигляді нарахування амортизації на вартість такого поліпшення.

Про податкові наслідки для орендодавця у разі здійснення поліпшення та подальшого розірвання договору оренди ми писали тут. Окрім цього, додатково можна ознайомитися з матеріалами за темою тут, тут та тут>>

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Формулювання в Акті на списання та безоплатну передачу комп’ютерної техніки
    Комунальне підприємство має на балансі повністю замортизовану та морально застарілу комп’ютерну техніку. За рішенням засновника (місцевої ради) ця техніка буде або списана з балансу, або безоплатно передана іншому підприємству. Яке обґрунтування писати в актах на списання, на передачу?
    21.11.202413
  • Як привести у відповідність показники рівнемірів-лічильників з даними бухобліку пального?
    Підприємство є платником акцизного податку, має ліцензію на зберігання пального (дизпаливо) виключно для власного споживання у своїй виробничій діяльності. В результаті інвентаризації виявлені розбіжності між даними бухобліку та даними рівнемірів – лічильників на акцизних складах підприємства. Як привести у відповідність дані бухобліку з показниками витратомірів-лічильників? Якими документами оформити?
    20.11.202421
  • Виготовлення та безоплатна передача продукції ЗСУ за благодійні кошти
    Підприємство на загальній системі оподаткування отримало кошти благодійної допомоги, за які виготовило запчастини для БПЛА (що є видом діяльності підприємства), і передало безоплатно військовій частині за актом приймання-передачі. Як обліковувати благодійну допомогу та безоплатну передачу запчастин?
    19.11.202426
  • Бухоблік «держдивідендів» у комунальному підприємстві
    Комунальне підприємство виплачує частину чистого прибутку засновнику – міськраді. Який порядок відображення в бухобліку комунального підприємства?
    15.11.202413
  • Що робити з активом утримуваним для продажу, коли минув рік?
    На балансі компанії на рахунку 286 обліковується об'єкт нерухомості, який було придбано шляхом реалізації права заставоутримувача. Підприємство здійснило оцінку майна. Результат - необхідність дооцінки. В найближчий рік об'єкт реалізовувати не планується. Як відобразити дооцінку об'єкта? Які податкові наслідки?
    14.11.202442