• Посилання скопійовано

Ремонт орендованого приміщення: облік та податкові наслідки

Підприємство уклало договір на оренду офісного приміщення. Ремонт та поліпшення за договором виконуються орендарем за власні кошти. Як відображаються в бухобліку витрати на поліпшення та ремонт орендованого приміщення? Які податкові наслідки?

Ремонт чи поліпшення?

Перш за все підприємство повинно визначитися з характером проведених щодо приміщення робіт: поліпшення або поточний ремонт. Таке рішення приймається керівником організації з урахуванням результатів виконаних робіт, зокрема, зважаючи на таке: поліпшення об’єкта операційної оренди (модернізація, модифікація, добудова, дообладнання, реконструкція тощо), повинні приводити до збільшення майбутніх економічних вигід, які первісно очікувалися від його використання, незалежно від того, передбачено їхнє відшкодування договором оренди, чи ні. Ці економічні вигоди можуть полягати у збільшенні виробничої потужності об’єкта (зокрема, через збільшення його площі), у додаткових видах діяльності, які можна буде здійснювати після поліпшення, у збільшенні строку корисного використання,  у збільшенні справедливої вартості поліпшеного об’єкта тощо.

Поточний ремонт об’єкта ОЗ не приводить до вищевказаних наслідків, тобто всі виробничі параметри об’єкта (площа, потужність, строк корисного використання тощо) залишаються незмінними. Поточний ремонт направлений на підтримання об’єкта ОЗ у робочому стані. Якщо ремонт даху не призводить до збільшення строку корисного використання приміщення, не збільшує обсяг господарських операцій тощо, його можна вважати поточним ремонтом орендованого приміщення.

 

Облік та податкові наслідки проведення ремонту

Витрати, що несе підприємство для підтримання орендованого об’єкта в робочому стані, зокрема, на ремонт, з метою одержання первісно визначеної суми майбутніх економічних вигід від його використання, слід включати до поточних витрат підприємства (п. 15 П(С)БО 7 та п. 32 Методрекомендацій №561).

Таким чином, витрати на поточний ремонт, як витрати на підтримання об'єкта орендованих ОЗ у робочому стані, списують до витрат у звітному періоді понесення (капіталізацію витрат не здійснюють). При цьому, рахунок обліку таких витрат залежить від характеру використання такого приміщення (наприклад, поточний ремонт офісного приміщення доцільно відображати на рахунку 92 «Адміністративні витрати»).

 

Облік та податкові наслідки здійснення поліпшення

Приклади поліпшень наведено в п. 31 Методрекомендацій №561. Вартість поліпшень накопичується на субрахунку 153 «Придбання (виготовлення) інших необоротних матеріальних активів», а при введенні об'єкта (назвемо його «Поліпшення орендованого ОЗ») в експлуатацію відображається на субрахунку 117 «Інші необоротні матеріальні активи» й амортизується за правилами п. 27 П(С)БО 7. Тобто орендар може обрати для таких об'єктів прямолінійний або виробничий методи амортизації.

Такі затрати зараховуються до складу основних засобів як первісна вартість нового об'єкта підгрупи 2.7 класифікації основних засобів, наведеної в п. 7 Методичних рекомендацій №561.

У податковому обліку для розрахунку амортизації витрати на поліпшення (ремонт) орендованих основних засобів зараховуються як окремий об'єкт групи 9 «Інші основні засоби» з мінімально допустимим строком корисного використання - 12 років.

Тобто до витрат вартість поліпшення потрапить у вигляді нарахування амортизації на вартість такого поліпшення.

Про податкові наслідки для орендодавця у разі здійснення поліпшення та подальшого розірвання договору оренди ми писали тут. Окрім цього, додатково можна ознайомитися з матеріалами за темою тут, тут та тут>>

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Горбовцов Станіслав

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Облік рахунку 704 при розрахунку сільгоспчастки
    При розрахунку частки сільськогосподарського товаровиробництва для платника єдиного податку IV групи враховуються кредитові обороти за визначеним переліком рахунків доходів. Чи слід зменшувати дохід на суму оборотів за дебетом рахунку 704 «Вирахування з доходу» (повернення продукції власного виробництва) при заповненні Розрахунку частки сільгосптоваровиробництва?
    12.12.202514
  • Критерії ОЗ для ПДВ при ліквідації МНМА
    Які критерії (бухгалтерські чи податкові) застосовуються для визначення основних засобів при списанні МНМА (рахунок 112) з метою уникнення нарахування податкових зобов'язань з ПДВ при ліквідації? Чи враховується вартісний критерій 20 000 грн за ПКУ, якщо у бухобліку встановлено інший критерій віднесення до МНМА?
    12.12.2025229
  • Облік ремонту авто через страхову з франшизою
    Автомобіль обліковується на балансі ТОВ. Після страхового випадку ТОВ сплатило 3100 грн франшизи на рахунок СТО (неплатник ПДВ), решту вартості ремонту (загальна сума - 58 000 грн) сплатила страхова компанія. Як відобразити ці операції в бухобліку? На яку суму має бути складений акт виконаних робіт СТО: на 3100 грн чи на повну суму - 58 000 грн?
    11.12.202530
  • Облік ліквідації зруйнованого зерноскладу
    Зерносклад (1964 р. введення в експлуатацію, залишкова вартість 150 тис. грн) зруйнувався внаслідок обвалення перекриття. Керівництво прийняло рішення про ліквідацію об'єкта. Які дії має виконати бухгалтер у цій ситуації та як правильно відобразити операції в обліку?
    11.12.202517
  • Перенесення податкового кредиту при реорганізації: алгоритм дій та бухоблік
    У зв’язку з припиненням ТОВ «Б» шляхом приєднання до ТОВ «А» було складено передавальний акт від 01.02.2022 р. Рішенням про припинення передбачено перехід усіх активів та зобов’язань до правонаступника, у тому числі сальдо за дебетом субрахунку 641, що включає від’ємне значення з ПДВ. Як перенести цей податковий кредит (ПК) та відобразити операцію у звітності?
    11.12.202522