• Посилання скопійовано

Ремонт орендованого приміщення: облік та податкові наслідки

Підприємство уклало договір на оренду офісного приміщення. Ремонт та поліпшення за договором виконуються орендарем за власні кошти. Як відображаються в бухобліку витрати на поліпшення та ремонт орендованого приміщення? Які податкові наслідки?

Ремонт чи поліпшення?

Перш за все підприємство повинно визначитися з характером проведених щодо приміщення робіт: поліпшення або поточний ремонт. Таке рішення приймається керівником організації з урахуванням результатів виконаних робіт, зокрема, зважаючи на таке: поліпшення об’єкта операційної оренди (модернізація, модифікація, добудова, дообладнання, реконструкція тощо), повинні приводити до збільшення майбутніх економічних вигід, які первісно очікувалися від його використання, незалежно від того, передбачено їхнє відшкодування договором оренди, чи ні. Ці економічні вигоди можуть полягати у збільшенні виробничої потужності об’єкта (зокрема, через збільшення його площі), у додаткових видах діяльності, які можна буде здійснювати після поліпшення, у збільшенні строку корисного використання,  у збільшенні справедливої вартості поліпшеного об’єкта тощо.

Поточний ремонт об’єкта ОЗ не приводить до вищевказаних наслідків, тобто всі виробничі параметри об’єкта (площа, потужність, строк корисного використання тощо) залишаються незмінними. Поточний ремонт направлений на підтримання об’єкта ОЗ у робочому стані. Якщо ремонт даху не призводить до збільшення строку корисного використання приміщення, не збільшує обсяг господарських операцій тощо, його можна вважати поточним ремонтом орендованого приміщення.

 

Облік та податкові наслідки проведення ремонту

Витрати, що несе підприємство для підтримання орендованого об’єкта в робочому стані, зокрема, на ремонт, з метою одержання первісно визначеної суми майбутніх економічних вигід від його використання, слід включати до поточних витрат підприємства (п. 15 П(С)БО 7 та п. 32 Методрекомендацій №561).

Таким чином, витрати на поточний ремонт, як витрати на підтримання об'єкта орендованих ОЗ у робочому стані, списують до витрат у звітному періоді понесення (капіталізацію витрат не здійснюють). При цьому, рахунок обліку таких витрат залежить від характеру використання такого приміщення (наприклад, поточний ремонт офісного приміщення доцільно відображати на рахунку 92 «Адміністративні витрати»).

 

Облік та податкові наслідки здійснення поліпшення

Приклади поліпшень наведено в п. 31 Методрекомендацій №561. Вартість поліпшень накопичується на субрахунку 153 «Придбання (виготовлення) інших необоротних матеріальних активів», а при введенні об'єкта (назвемо його «Поліпшення орендованого ОЗ») в експлуатацію відображається на субрахунку 117 «Інші необоротні матеріальні активи» й амортизується за правилами п. 27 П(С)БО 7. Тобто орендар може обрати для таких об'єктів прямолінійний або виробничий методи амортизації.

Такі затрати зараховуються до складу основних засобів як первісна вартість нового об'єкта підгрупи 2.7 класифікації основних засобів, наведеної в п. 7 Методичних рекомендацій №561.

У податковому обліку для розрахунку амортизації витрати на поліпшення (ремонт) орендованих основних засобів зараховуються як окремий об'єкт групи 9 «Інші основні засоби» з мінімально допустимим строком корисного використання - 12 років.

Тобто до витрат вартість поліпшення потрапить у вигляді нарахування амортизації на вартість такого поліпшення.

Про податкові наслідки для орендодавця у разі здійснення поліпшення та подальшого розірвання договору оренди ми писали тут. Окрім цього, додатково можна ознайомитися з матеріалами за темою тут, тут та тут>>

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Відображення гарантійної заміни в обліку продавця
    Покупець повернув придбаний у підприємства двигун для гарантійного ремонту або заміни (виробництво Німеччина). Підприємство здійснило гарантійну заміну двигуна за вланий рахунок (ремонту він не підлягав). Як відобразити в обліку таку операцію? При переданні нового двигуна (гарантійній заміні) підприємство оформило ПН з типом причини «15». Чи правильно це?
    22.07.20258
  • Враховуємо первинку після перевірки: нюанси обліку
    ДПС було проведено перевірку за 2024 р. та виявлено відсутність оригіналів первинних документів щодо послуг (рахунок 63, 68). Витрати було знято і, відповідно, проведено виправлення в обліку. У поточному періоді ТОВ отримало оригінали документів за 2024 р. Як відобразити дану операцію в обліку?
    21.07.202589
  • Облік та документація при будівництві СЕС з давальницьких матеріалів
    Які документи необхідно оформити та які бухгалтерські проведення слід зробити замовнику та виконавцю під час будівництва сонячної електростанції (СЕС), якщо замовник передає виконавцю матеріали та обладнання? Як правильно обліковувати збудовану СЕС на балансі замовника?
    21.07.202529
  • Поворотна фіндопомога при оплаті третьою особою: нюанси обліку
    На рахунок фермерського господарства (платника ЄП ІІІ групи) надійшла поворотна фінопомога за договором з Хоменком Ігорем. Фактично платіж здійснила керівник ФГ Хоменко Тетяна, але у призначенні платежу вказала: «Фіндопомога від Хоменка Ігора згідно з договором». Як правильно обліковувати цю операцію: на кого оформити борг? Чи включати до доходу та чи сплачувати єдиний податок із суми 3400 грн?
    21.07.2025378
  • Продаж та монтаж сонячних панелей: облік та податки
    ТОВ на загальній системі та платник ПДВ планує займатися продажем та монтажем сонячних панелей. Як правильно відображати в бухобліку та оподатковувати операції з продажу та монтажу, в тому числі, коли покупець для оплати залучає банківський кредит і кошти надходять від банку?
    18.07.202536