• Посилання скопійовано

Ремонт даху орендованого приміщення: як відобразити в бухгалтерському обліку?

Як відобразити в бухгалтерському обліку капітальний ремонт даху орендованого приміщення в орендаря та орендодавця та врахувати витрати на ремонт в рахунок оренди приміщення?

Відповідно до п. 8 П(С)БО 14  витрати орендаря на поліпшення об’єкта операційної оренди (модернізація, модифікація, добудова, дообладнання, реконструкція тощо), що приводять до збільшення майбутніх економічних вигід, які первісно очікувалися від його використання, незалежно від того, передбачено їхнє відшкодування договором оренди чи ні, відображаються в обліку орендаря як капітальні інвестиції у створення (будівництво) інших необоротних матеріальних активів. 

У бухобліку робиться проведення відповідно до Інструкції № 291

  • Дт 153 «Придбання (виготовлення) інших необоротних матеріальних активів»; 
  • Кт 20 «Виробничі запаси» - на вартість витрачених матеріалів, що придбані орендатором;
  • Кт 631 «Розрахунки з постачальниками і підрядчиками» - на вартість робіт стороннього підприємства.

Якщо капітальний ремонт орендованого приміщення відшкодовується орендодавцем за рахунок орендної плати, то залишкова вартість такого ремонту (первісна вартість за мінусом нарахованого зносу), визначена на дату відшкодування, списуватиметься з Кт субрахунку 117 у Дт субрахунку 286 «Необоротні активи та групи вибуття, утримувані для продажу» з подальшим відображенням операцій з продажу. 

Усі інші витрати орендаря, здійснені у зв’язку з підтримкою об’єкта оренди в робочому стані (технічне обслуговування, поточний ремонт згідно з договором оренди), включаються до витрат звітного періоду орендаря.

 

Бухгалтерський облік операцій покажемо на прикладі.

Орендна плата за місяць оренди приміщення – 76200 грн, в тому числі ПДВ – 12700 грн.

Вартість ремонтних робіт стороннього підприємства – 168000 грн, в тому числі ПДВ – 28000 грн.

На ремонт приміщення використано власні матеріали на суму 55000 грн.

Зміст операції

Бухгалтерський облік

Сума

Дт

Кт

Облік у орендаря

Відображено вартість робіт стороннього підприємства з капітального ремонту даху (168000 – 28000 = 140000 грн)

153

631

140000

Податковий кредит на вартість робіт

641/ПДВ

631

28000

Списано власні матеріали на ремонт даху

153

20

55000

Оплачено роботи стороннього підприємства

631

311

168000

Віднесено до складу інших необоротних активів загальну суму витрат на капітальний ремонт даху (140000 + 55000 = 195000 грн)

117

153

195000

Включено об’єкт інших необоротних активів до групи утримуваних для продажу

286

117

195000

Відображено продаж орендодавцеві об’єкта інших необоротних активів – за собівартістю з урахуванням ПДВ (195000 + 20% ПДВ = 195000 + 39000 = 234000 грн)

361

712

234000

Нараховано податкові зобов’язання з ПДВ

712

641/ПДВ

39000

Списано собівартість капітального ремонту

943

286

195000

Нараховано орендний платіж за три місяці (нарахування здійснюється щомісячно в сумі 63500,00 грн (без ПДВ – 76200 – 12700 = 63500 грн), всього 63500,00 * 3 = 190500,00

91, 92, 93, 94

631

190500

Податковий кредит в сумі орендного платежу (190500,00 * 20% = 38100,00)

641/ПДВ

631

38100

Взаємозалік заборгованостей за три місяці оренди та продажу об’єкта інших необоротних активів (190500 + 38100 = 228600 грн)

631

361

228600

Нараховано орендний платіж за четвертий місяць

91, 92, 93, 94

631

63500

Податковий кредит в сумі орендного платежу

641/ПДВ

631

12700

Частковий взаємозалік заборгованостей за четвертий місяць оренди (234000 – 228600 = 5400 грн)

631

361

5400

Здійснена часткова оплата за четвертий місяць оренди грошовими коштами (76200 – 5400 = 70800 грн)

631

311

70800

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Поставка основного засобу резиденту за трьохстороннім договором, де платник-нерезидент: облік та оподаткування
    Підприємство уклало трьохсторонній договір на поставку автобусів дитячому садку, де платником є нерезидент. Оплата в євро. Перша частина оплати 10% - 02.01.2024 р., друга 90% - 14.02.2024 р. ПДВ у складі ціни. Поставка автобуса відбулася 15.02.2024 р. Який порядок відображення в обліку та складання ПН?
    27.03.202413
  • Як повернути ОЗ з рахунку 286 знову на рахунок 10?
    Підприємство у вересні 2021 р. прийняло рішення продати основні засоби (меблі). Активи було переведено до складу необоротних активів, утримуваних для продажу за найменшою з вартостей, зокрема, балансовою. У зв'язку з війною ці ОЗ не були продані. У 2024 р. прийнято рішення не продавати їх та продовжити використовувати у госпдіяльності. Скоригована балансова вартість (балансова вартість зменшена на суму амортизації, яка була б нарахована за період жовтень 2021 - грудень 2023 рр.) дорівнює нулю. За якою вартістю зараховувати об'єкт до складу основних засобів?
    26.03.202461
  • Облік компенсації за працевлаштування ВПО
    Які бухгалтерські проведення слід здійснити при компенсації роботодавцю за працевлаштування ВПО?
    26.03.202434
  • Чи збільшують первісну вартість ОЗ витрати на його монтаж на новому місці використання?
    Підприємство має об’єкт ОЗ, який використовувався в орендованому магазині. Після закінчення договору оренди, об'єкт ОЗ демонтований за старою адресою використання та переміщений в інший орендований магазин за іншою адресою. Для використання ОЗ за новою адресою підприємство понесло витрати на демонтаж за старою адресою та монтаж ОЗ на новому місці. Як обліковувати послуги демонтажу і монтажу старого (що уже був у використанні) об'єкту ОЗ за новою адресою? Чи можна збільшити первісну вартість ОЗ на суму витрат на його монтаж на новому місці?
    25.03.202442
  • Облік придбання ОЗ в кредит за програмою 5-7-9
    Підприємство придбаває обладнання, сплачуючи 30% коштів, а 70% сплачує банк за кредитним договором на 5 років за програмою 5-7-9. Частину відсотків за кредитом сплачує підприємство, а частину - держава. Обладнання ще не виготовлене. За договором, поставка буде на 71-й день від дати оплати, яка була 08.02.2024 р. Як відображати ці операції в бухобліку?
    21.03.202442