• Посилання скопійовано

Заблоковано податкову накладну: як діяти?

Підприємству заблокували ПН. Воно подало повідомлення про подання пояснень щодо ПН, скаргу на рішення про відмову у реєстрації ПН та Додаток 6 "Рішення про врахування/неврахування таблиці даних платника ПДВ". Додаток 6 не був прийнятий ДПС. Як оскаржити відмову та які потрібно подавати документи?

У разі заблокування ПН, перший крок, який мало зробити підприємство - це прочитати, що податківці зазначили в квитанції про зупинення реєстрації ПН, де зазначається, зокрема, пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію ПН в ЄРПН. На жаль, в квитанції податківці не відразу зазначають весь перелік документів,  які має надати платник, для підтвердження здійсненої операції, а тому в подальшому виникають проблеми.

Отож, звірте перелік підтверджуючих документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію ПН в ЄРПН, які включають в себе:

  • договори, зокрема, зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
  • довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб для здійснення операцій;
  • первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;
  • розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
  • документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Разом з копіями документів подаються  таблиця даних платника податку та повідомлення про подання пояснень. Щоб прийняли податківці таблицю даних платника вона має містити:

  • види економічної діяльності згідно з КВЕД ДК 009:2010;
  • коди товарів згідно з УКТ ЗЕД, що постачаються (виготовляються) та/або придбаваються (отримуються) платником податку;
  • коди послуг відповідно до ДКПП (ДК 016-2010), що постачаються (виготовляються) та/або придбаваються платником податку.

Але якщо разом з цим до контролюючого органу надійшла податкова інформація, що свідчить про надання платником недостовірної інформації, в таблиці даних платника податку, яка була врахована, в тому числі в автоматичному режимі, комісії контролюючих органів мають право прийняти рішення про неврахування таблиці даних платника податку.

Тобто, після прийняття рішення про неврахування таблиці, платник податку має право надіслати нову таблицю з правильними даними (підкатегорія 101.17, "ЗІР"). Але перед прийняттям наступних кардинальних дій, радимо скористатися своїм правом та подати ще раз таблицю, але перед цим зв’язатися з податковою та вияснити всі нюанси щодо неприйняття ПН.

Підтвердженням про отримання таблиці є перша квитанція (квитанція про доставку). Після обробки та розгляду Комісією ДПС таблиці платнику протягом 5-ти робочих днів направляється друга квитанція, в якій зазначається інформація про результат розгляду (врахування /неврахування інформації). 

Крім цього, ДПС у м. Києві пояснює, що інформація про результат розгляду таблиці (врахування/неврахування) на рішення Комісії про реєстрацію або відмову в реєстрації ПН в ЄРПН не впливає.

Якщо знову буде відмова, то наступним кроком платника є подання скарги. Скарга на рішення про відмову у реєстрації ПН подається в електронній формі. Платник податку у разі отримання рішення про відмову у реєстрації ПН має право протягом 10 календарних днів з дня набрання чинності Рішення подати на розгляд Комісії ДПС з питань розгляду скарг Скаргу на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію ПН або відмову в такій реєстрації. До скарги подаються документи про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН.

Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації ПН приймається Комісією після розгляду повідомлення та надсилається платнику податку протягом 5-ти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів.

Окрім того, слід перевірити в єдиному кабінету в розділі «Моніторинг» чи платника не віднесено до ризикових на основі п. 1.6 Критеріїв ризиковості. Це рішення приймають комісії центрального рівня, тобто його не можна буде оскаржити в адміністративному порядку. При цьому комісії ДПС рідко бувають задоволені документами, наданими платником, тому прийдеться йти до суду.

Якщо всі вищеперераховані дії платником здійсненні правильно, то наступним кроком є процедура адміністративного оскарження рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації ПН у ЄРПН. Адміністративне оскарження врегулюване окремим положенням Порядку №1165 та п. 56.23 ПКУ.

Для цього платнику потрібно подати копії документів, що підтверджують факт здійснення операції, що підтверджують інформацію, зазначену у ПН реєстрацію яких зупинено, але вже до контролюючого органу регіонального рівня за місцем обліку, строк для подання необхідних документів становить 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у ПН. 

Для того щоб скарга була прийнята до розгляду, платнику при її складанні потрібно внести всі дані, перелічені в п. 10 Порядку №1165.

Так, скарга повинна містити дані про:

  • найменування платника податку, який подає скаргу, його податкову адресу;
  • податковий номер;
  • номер оскаржуваного рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації ПН у ЄРПН;
  • дату оскаржуваного рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації ПН у ЄРПН;
  • інформацію про причини незгоди платника податку з рішенням комісії контролюючого органу;
  • відомості про оскарження рішення комісії контролюючого органу в судовому порядку;
  • вимоги платника податку, який подає скаргу;
  • електронну адресу, на яку надсилається рішення, прийняте за результатами розгляду скарги.

Якщо і комісія регіонального рівня прийме остаточне рішення про відмову, то платник може оскаржувати відповідне рішення в адміністративному (протягом 10 робочих днів з дня отримання рішення) або в судовому (протягом 1095 днів) порядку. Своєю чергою, рішення комісії центрального рівня оскаржується виключно в суді. 

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Повернення предмета лізингу: бухоблік та ПДВ
    Приватним нотаріусом було проведено вилучення та повернення від лізингоодержувача на користь лізингодавця товар – об'єкт фінлізингу. Лізингодавець зареєстрував податкові зобов'язання на лізингоодержувача в повному обсязі. Лізингоодержувач не складав акт на повернення товару. Які дії та проведення будуть у лізингоодержувача та лізингодавця?
    18.04.202416
  • ПН на реекспорт продукції, виготовленої з давальницької сировини
    Підприємство в митному режимі переробки ввозить на митну територію сировину нерезидента, переробляє і вивозить продукцію переробки в митному режимі реекспорту. Чи потрібно на операцію реекспорту складати податкову накладну?
    18.04.202414
  • Як скласти ПН на аванс, коли вартість робіт достовірно невідома?
    Замовником перераховано аванс за будівництво нежитлового об’єкта. Загальна вартість будівництва достовірно невідома, акти будуть закриватись щомісяця поетапно по формі КБ. На суму передплати виписано ПН на всю суму передплати з кількістю 1, одиниця виміру грн. Як має бути складена ПН за умови авансової оплати? На яку дату здійснюється РК: на дату проміжного акту чи на дату останнього акту за всіма ПН?
    17.04.20243111
  • ПДВ та облік при передачі продукції, якщо оплачує третя сторона
    Підприємство виробляє медичні меблі. За тристороннім договором покупцем (замовником) є лікарня, а оплачує благодійний фонд. Рахунок виставляється фонду, який оплачує 70% рахунку, потім меблі виробляються і передаються лікарні. Після підписання тристороннього акту прийому-передачі, фонд оплачує залишок 30%. Які особливості ПДВ? Як відображати в бухобліку?
    17.04.202419
  • Продаж БПЛА: що з ПДВ?
    Підприємство виготовляє і продає дрони іншим суб’єктам господарювання. Складові запчастини придбаваються у вітчизняних постачальників. Як скористатися пільгою щодо звільнення від оподаткування ПДВ за пп. 5 п. 32 підр. 2 розд. ХХ ПКУ?
    16.04.2024215