Відповідно до приписів ст. 776 ЦКУ поточний ремонт має бути здійснений орендарем та здійснюється за його рахунок. Якщо ж мова йде про капітальний ремонт, він здійснюється за рахунок орендодавця. Це загальні приписи чинного законодавства, проте всі питання, пов'язані з ремонтами можуть бути прописані у договорі оренди приміщення і іншим чином, зокрема, що вартість будматеріалів фінансує орендодавець, а орендар здійснює ремонтні роботи або ж що орендодавець оплачує частину капітального ремонту в рахунок майбутніх орендних платежів.
В ситуації, коли між орендодавцем та орендарем є домовленість про врахування сплаченої передоплати 700 000 грн. в рахунок майбутніх орендних платежів, скористатися п.8 П(С)БО 14 і віднести понесені витрати на поліпшення об'єкта операційної оренди із віднесенням їх на субрах. 117 «Інші необоротні матеріальні активи» не вдастся, адже ці витрати враховуються в рахунок майбутніх зобов’язань орендаря – і це є ключовий аспект для обліку. Сплачені таким чином наперед орендні платежі будуть спочатку зафіксовані на рах.39 "Витрати майбутніх періодів", а потім кожного місяця поступово і систематично списуватися на витрати орендаря (рах. 91, 92, 93, 94). Наприклад, місячний орендний платіж становить 40 000 грн., отже останнім днем місяця в обліку буде відображено проведення Дт 91, 92, 93, 94 Кт 39 на суму 40 000 грн. В розрізі податку на прибуток факт передчасної сплати орендних платежів жодних чином не відобразиться, такі суми систематично будуть списані на витрати і зменшать в загальному порядку оподатковуваний прибуток підприємства.
Якщо ж орендар оплачує вартість будівельних матеріалів напряму на рахунок продавця і документи на придбання будуть оформлені на нього, то ситуація дещо інша. Придбання будматеріалів безпосередньо на орендаря змусить їх оприбуткувати на рах.205, а при ремонті – передати орендодавцеві і зробити взаємозалік по орендним платежам. Тут існує значний ризик трактування податківцями при перевірці операції передачі будматеріалів на користь орендодавця поставкою в розрізі ПДВ і, як наслідок, із нарахуванням ПЗ з ПДВ на всю суму будматеріалів, що передаються. Тому у випадку, якщо операція ще не здійснена, радимо оформити її за першим варіантом: перерахувати 700 000 грн. напряму орендодавцю і систематично списувати ці витрати в сумі орендної плати.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити