• Посилання скопійовано

Ремонт орендованого приміщення: бухоблік та оподаткування

Підприємство орендує приміщення у юрособи. Орендодавець вирішив зробити капітальний ремонт. У 2015 році підприємство сплачує 700 000,00 грн за матеріали в рахунок оренди на майбутні періоди. В договорі вказано, що орендар має право за рахунок власних коштів проводити капітальний ремонт. Як оформити ці кошти в бухобліку? Що буде з податком на прибуток?

Відповідно до приписів ст. 776  ЦКУ поточний ремонт має бути здійснений орендарем та здійснюється за його рахунок. Якщо ж мова йде про капітальний ремонт, він здійснюється за рахунок орендодавця. Це загальні приписи чинного законодавства, проте всі питання, пов'язані з ремонтами можуть бути прописані у договорі оренди приміщення і іншим чином, зокрема, що вартість будматеріалів фінансує орендодавець, а орендар здійснює ремонтні роботи або ж що орендодавець оплачує частину капітального ремонту в рахунок майбутніх орендних платежів. 


В ситуації, коли між орендодавцем та орендарем є домовленість про врахування сплаченої передоплати 700 000 грн. в рахунок майбутніх орендних платежів, скористатися п.8 П(С)БО 14 і віднести понесені витрати  на поліпшення об'єкта операційної оренди  із віднесенням їх на субрах. 117 «Інші необоротні матеріальні активи» не вдастся, адже ці витрати враховуються в рахунок майбутніх зобов’язань орендаря – і це є ключовий аспект для обліку. Сплачені таким чином наперед орендні платежі будуть  спочатку зафіксовані на рах.39 "Витрати майбутніх періодів", а потім кожного місяця поступово і систематично списуватися на витрати орендаря (рах. 91, 92, 93, 94). Наприклад, місячний орендний платіж становить 40 000 грн., отже останнім днем місяця в обліку буде відображено проведення Дт 91, 92, 93, 94 Кт 39 на суму 40 000 грн. В розрізі податку на прибуток факт передчасної сплати орендних платежів жодних чином не відобразиться, такі суми систематично будуть списані на витрати і зменшать в загальному порядку оподатковуваний прибуток підприємства.

Якщо ж орендар оплачує вартість будівельних матеріалів напряму на рахунок продавця і документи на придбання будуть оформлені на нього, то ситуація дещо інша. Придбання будматеріалів безпосередньо на орендаря змусить їх оприбуткувати на рах.205, а при ремонті – передати орендодавцеві і зробити взаємозалік по орендним платежам. Тут існує значний ризик трактування податківцями при перевірці операції передачі будматеріалів на користь орендодавця поставкою в розрізі ПДВ і, як наслідок, із нарахуванням ПЗ з ПДВ на всю суму будматеріалів, що передаються. Тому у випадку, якщо операція ще не здійснена, радимо оформити її за першим варіантом: перерахувати 700 000 грн. напряму орендодавцю і систематично списувати ці витрати в сумі орендної плати.

 

 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Кловська Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/Податок на прибуток

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Податок на прибуток»

  • Коригування фінрезультату резидентом Дія Сіті на загальних підставах при переході на особливі умови оподаткування
    Резидент Дія Сіті – платник податку на прибуток на загальних підставах із застосуванням річного звітного періоду, який протягом року переходить на оподаткування на особливих умовах, повинен здійснювати коригування фінрезультату на всі різниці, якщо річний дохід платника складає більше 40 млн грн
    17.06.202515
  • Збитки, дивідендні аванси та МПЗ: порядок відображення у декларації з податку на прибуток
    Як у декларації з податку на прибуток відобразити сплачені авансові внески при виплаті дивідендів, якщо за звітний період отримано від'ємний об'єкт оподаткування (збиток)? Чи формують такі внески переплату в інтегрованій картці платника та чи можна ними зменшити позитивне значення мінімального податкового зобов'язання (МПЗ)?
    16.06.202530
  • Чи нараховувати дивіденди засновникові, який помер?
    Підприємство планує нарахувати дивіденди за 2025 рік, але один із засновників помер, а спадкоємці ще не переоформили спадщину. Як у такому випадку нараховувати дивіденди? Чи потрібно нараховувати дивіденди на померлого засновника? Як бути з податками? До того ж цьому засновнику не повністю виплатили дивіденди за 2024 рік (податки були сплачені у 2024 році). Як бути із невиплаченою частиною дивідендів за 2024 рік?
    13.06.202558
  • РК до ПН на аванс за ОЗ: зміна курсу євро та кількості
    Підприємство отримало аванс (45% вартості) за основний засіб з прив'язкою до курсу євро та зареєструвало податкову накладну із зазначенням кількості 0,45. На дату відвантаження ОЗ курс євро змінився. Як коректно скласти РК для зміни ціни та збільшення кількості до 1 одиниці ОЗ в ПН? Які встановлені терміни для реєстрації такого РК?
    10.06.202544
  • Оренда у засновника: облік витрат та податок на прибуток
    ТОВ орендує у свого засновника частину його приватного житлового приміщення для господарських потреб (розміщення бухгалтера). Чи має право ТОВ включати орендну плату до витрат, що формують фінрезультат до оподаткування? За яких умов такі витрати можуть бути не визнані контролюючим органом?
    09.06.20251 058