• Посилання скопійовано

Недоліки в графах 4 та 5 податкової накладної – не підстава для відмови у її прийнятті

У графі "товар" накладної від постачальника вказано "курячі яйця", одиниця виміру "короб карт" (але не вказано кількість яєць у коробці). Постачальник відмовляється перескласти накладну та вказати одиницю виміру у штуках. Чи правильно складені документи, особливо податкова накладна за якою відображено кредит з ПДВ?

Бухоблік

Ч. 2 ст. 9 Закону про бухоблік висуває вимогу щодо обов’язкових реквізитів, які повинні бути у первинних документах, зокрема накладних:

  • назва документа (форми); 
  • дата складання; 
  • назва підприємства, від імені якого складено документ; 
  • зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; 
  • посада особи, відповідальної за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; 
  • особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Назва одиниці вимірювання та одиниці обліку відповідно до Класифікатора системи позначень одиниць вимірювання та обліку ДК 011-96 (наказ Держстандарту від 09.01.1997 р. №8) містить назву одиниці вимірювання та одиниці обліку - Короб картонний, умовне позначення - короб карт, код — 2047. Відповідно стверджувати, що постачальник припустився помилки не можна, якщо облік у нього ведеться саме у таких одиницях вимірювання, відповідно вартість 1 одиниці товару вказана саме за 1  короб карт.

Записи в облікових регістрах провадяться на підставі первинних документів. У накладній від постачальника зазначено зміст та обсяг господарської операції і одиницю виміру. 

Якщо покупцем придбані активи використовуються в обліку за іншою одиницею виміру, потрібно оформити внутрішній первинний документ (акт), складений посадовою особою, відповідальною за приймання-відпуск товарно-матеріальних цінностей де вказати одиницю виміру внутрішнього обліку та перерахувати придбаний товар. У цьому випадку загальна вартість придбаного товару в обліку підприємства не зміниться (Дт 23, 26, 27 або 28).

Відповідно до п. 2.4 Методрекомендацій №2 первісна вартість одиниці придбаних запасів, за якою вони відображаються у бухобліку, визначається діленням фактичних витрат, що пов'язані з придбанням однорідних запасів, які надійшли однією партією, на загальну кількість придбаних запасів. Як наслідок, підприємство-покупець зарахує на баланс придбані запаси за первісною вартістю, яка складається із понесених витрат за п. 9 П(С)БО 9. Власне під час визнання первісної вартості запасів, покупець може зарахувати придбані запаси за одиницією виміру в штуках.

 

Податковий облік

Що стосується ПДВ то слід звернути увагу, що такий реквізит як "опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг" є обов’язковим реквізитом для ПН згідно з пп. "е" п. 201.1 ПКУ. Ігнорувати його не слід. Але згідно з абз. 11 п. 201.10 ПКУ помилки в обов’язкових реквізитах (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов'язань, не можуть бути причиною неприйняття ПН у електронному вигляді.

У листі ДФСУ від 11.07.2017 р. №1095/ІПК/10/04-36-12-01-16 сказано, що помилки у графі 2 ПН "Номенклатура товарів/послуг" не допускаються, тому що є ідентифікацією за змістом операції постачання. Вони наголошують, що ця графа заповнюється на підставі первинних документів: договорів, специфікацій, рахунків, ТТН, актів тощо. У листі від 29.06.2017 р. №873/6/99-99-15-03-02-15/ІПК також уточнюється, що інших даних у цьому реквізиті бути не може.

Але у листі від 11.07.2017 р. №1095/ІПК/10/04-36-12-01-16 податківці уточнюють, що помилки у графі 6 ПН "кількість" не перешкоджають ідентифікації операції. Ми би до такого висновку відносились обережно. Все ж таки цей реквізит повинен співпадати із вартісними показниками в інших первинних документах постачальника. 

А от що стосується такого реквізиту як "Одиниця виміру товару/послуги" графи 4,5, то відповідно до переліку обов’язкових реквізитів ПН насправді ці дані не відносяться. Тоді можна зробити висновок, що на підставі абз. 11 п. 201.10 ПКУ недоліки у цих графах не можуть бути причиною відмови прийняття ПН в електронному вигляді. У більшості випадків у графі 4 зазначається позначення одиниці вимірювання товару/послуги, яке зазначено у первинних документах згідно з КСПОВО та код відповідної одиниці вимірювання/обліку, у графі 5 зазначений у КСПОВО. Тому вважаємо важливо, щоб реквізити та позначення із ПН збігались з реквізитами із інших первинних документів. 

А от, якщо помилки є саме в обов’язкових реквізитах, тоді у покупця є право подати скаргу (додаток 8 до декларації з ПДВ) на постачальника, у випадку допущення помилок в обов’язкових реквізитах ПН. Така скарга є підставою на проведення документальної перевірки постачальника протягом 90 к.д. для з'ясування достовірності та повноти нарахування ним ПЗ з ПДВ. Якщо під час перевірки помилки в обов'язкових реквізитах підтвердяться, відповідно до пп. 120-1.3 ПКУ це загрожує штрафом у розмірі 170 грн та обов’язком виправлення.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Олена Водоп`янова

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Спілка споживчих товариств отримує від них грошові кошти: чи повинна вона реєструватись платником ПДВ?
    Спілка, яка є добровільним об'єднанням споживчих товариств, відповідно до свого статуту отримує від споживчих товариств внутрішньогосподарські відрахування. Чи є вони об'єктом оподаткування ПДВ? Чи повинна спілка реєструватися платником ПДВ при досягненні суми таких відрахувань в 1 млн грн?
    29.04.20244
  • Купуємо програмне забезпечення у нерезидента: що з ПДВ?
    Підприємство займається продажем програмного забезпечення Google (наприклад, річний програмний пакет Google Cloud G Suite Business for Work). Програмне забезпечення купується виключно у нерезидента та використовується для продажу українським покупцям та іноземним покупцям. Чи є об’єктом оподаткування ПДВ дана операція?
    29.04.202437
  • Відшкодування комунальних послуг орендарем: що з ПДВ?
    ТОВ-орендодавець, платник ПДВ, виставляє орендарю окремий рахунок на відшкодування комунальних послуг (за воду та електроенергію). Надавач комунальних послуг ОСББ, неплатник ПДВ. Як визначити базу оподаткування ПДВ даної операції?
    22.04.20241 775
  • Повернення предмета лізингу: бухоблік та ПДВ
    Приватним нотаріусом було проведено вилучення та повернення від лізингоодержувача на користь лізингодавця товар – об'єкт фінлізингу. Лізингодавець зареєстрував податкові зобов'язання на лізингоодержувача в повному обсязі. Лізингоодержувач не складав акт на повернення товару. Які дії та проведення будуть у лізингоодержувача та лізингодавця?
    18.04.202432
  • ПН на реекспорт продукції, виготовленої з давальницької сировини
    Підприємство в митному режимі переробки ввозить на митну територію сировину нерезидента, переробляє і вивозить продукцію переробки в митному режимі реекспорту. Чи потрібно на операцію реекспорту складати податкову накладну?
    18.04.202434