• Посилання скопійовано

Виправляємо помилки за 2014 рік в додатку 1 до декларації з ПДВ

У січні 2014 р. у додатку 1 до декларації з ПДВ допущено помилку в ІПН покупця. Помилку виправили шляхом подання уточнюючого розрахунку з додатком 1. Виправлення у додатку 1 проведено способом коригування. Який умовний ІПН покупця вказати як правильний: -100000000000 чи 0. У січні 2014 р. потрібно було вказувати реальну назву покупця, чи "неплатник"?

Запитання: У січні 2014 р. у додатку 1 до декларації з ПДВ допущено помилку в ІПН покупця (операція з повернення товарів): оскільки покупець не був платником ПДВ на момент виникнення ПЗ з ПДВ, у рядку ІПН слід було поставити нуль, а було вказано його діючі на момент складання РК реквізити, назву і ІПН. Помилку виправили шляхом подання уточнюючого розрахунку разом з додатком 1 з відміткою «уточнюючий». Виправлення у додатку 1 проведено способом коригування. Який умовний ІПН покупця вказати як правильний: -100000000000 (як передбачено для неплатників ПДВ в діючому на сьогоднішній день додатку 1) чи нуль (як потрібно було зробити в січні 2014 року), адже саме нуль проставлений в графі «Індивідуальний податковий номер покупця» у накладній і розрахунку коригування до неї з цієї операції у січні 2014 р.? У січні 2014 р. потрібно було вказувати реальну назву такого покупця, чи "неплатник"?

Відповідь: 

Згідно із п. 50.1 ПКУ, якщо виправляється помилка в декларації за минулий звітний період, то подається уточнюючий розрахунок (і, відповідно, за потреби і додатки до нього) за формою, яка діє на момент подання такого уточнюючого розрахунку. Але, на жаль, на сьогодні немає чіткого алгоритму складання уточнюючого розрахунку в разі, якщо форма декларації, до якої він подається, є іншою на дату його подання. 

Уточнюючу форму додатку 1 слід заповнювати так, як ви зазначили у запитанні. Тобто, сторнуванням помилкового рядка і наведенням рядка з вірними даними (при цьому при сторнуванні в додатку 1 відображаються дані про обсяг оподаткованої операції та суму ПДВ із знаком, протилежним тому, який було використано при складанні цього додатку в звітній формі).

Оскільки в поточній формі додатку 1 слід розшифровувати усі коригування ПДВ з контрагентами у розрізі їх ІПН, зокрема, і умовних ІПН, то, на нашу думку, можна вказати дані про такого контрагента із діючим умовним ІПН (особливо якщо в електронному шаблоні такого додатку неможливо буде зазначити нуль в ІПН).  

Хоча, дійсно, що такий додаток 1 за січень 2014 року слід було складати на підставі реєстру податкових накладних. А він був складений у 2014 році за власними правилами, тож, ІПН, який зазначався в попередній формі додатку 1 повністю відповідав чинним правилам його складання. Тож, правильніше поставити саме нуль, як ІПН контрагента (покупця), як зазначений у розрахунку коригування. 

Щодо назви контрагента, яка зазначається, напевне що у податковій накладній або в реєстрі податкових накладних, а вже не в додатку 1, слід діяти відповідно до порядку складання податкової накладної, який діяв станом на січень 2014 року. 

У січні 2014 року таких порядків було два. Один діяв до 14.01.2014 р. – це наказ Мінфіну від 01.11.2011 р. №1379, і саме за ним, в разі постачання неплатнику податку в реквізиті податкової накладної "Індивідуальний податковий номер покупця" проставлявся нуль.   

З 14.01.2014 року діяв порядок складання податкової накладної, затверджений наказом Міндоходів від 14.01.2014 р. №10. І вже за ним в аналогічному випадку слід було зазначати умовний ІПН «400000000000» (хоча, як і раніше, в реєстрі податкових накладних за такими податковими накладними зазначався умовний ІПН нуль). 

Стосовно того, що при цьому слід було зазначати в податковій накладній та в реєстрі як назву покупця, зазначимо таке. В реєстрі податкових накладних за січень 2015 року слід було показувати «Поставка неплатнику податку». Принаймні, саме такі консультації надавали на той час податківці: 

МІНІСТЕРСТВО ДОХОДІВ І ЗБОРІВ УКРАЇНИ

ЗАГАЛЬНОДОСТУПНИЙ ІНФОРМАЦІЙНО-ДОВІДКОВИЙ РЕСУРС "ЗІР"

Питання:

Який порядок заповнення платником податку граф розділу I Реєстру виданих та отриманих податкових накладних у разі здійснення операцій з поставки товарів/послуг неплатникам ПДВ?

Відповідь:

Порядок ведення реєстру виданих та отриманих податкових накладних (далі - Реєстр) затверджений наказом Міністерства доходів і зборів України від 25.11.2013 р. № 708, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 16.12.2013 за №2118/24650.

При занесенні до розділу I "Видані податкові накладні" Реєстру податкових накладних, що виписані при постачанні товарів/послуг покупцю, який не зареєстрований платником ПДВ: у графі 1 записується порядковий номер податкової накладної;

до граф 2, 3 переносять відповідні реквізити податкової накладної;

у графі 4 "вид документа" проставляється позначення "ПНП02" (постачання неплатнику податку);

у графі 5 "найменування (прізвище, ім'я, по батькові - для фізичної особи - підприємця) покупця" записується "Поставка неплатнику податку" або "Натуральна виплата в рахунок оплати праці фізичним особам" тощо;

у графі 6 "Індивідуальний податковий номер платника податку - покупця" проставляється нуль "0";

у графах 7 - 13 відображаються вартісні показники щодо поставки товарів/послуг.

Відповідно, в самій податковій накладній постачальники, як правило, зазначали «Неплатник податку», хоча сам порядок складання податкової накладної/розрахунку коригування, ані перший, ані другий, які діяли в січні 2014 р. цього не вимагали. Але саме такими були роз’яснення податківців на той момент. 

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Бикова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Компенсації витрат з плати за землю: що з ПДВ?
    Підприємство продало майно, яке знаходиться на частині земельної ділянки, яка перебуває у постійному користуванні. До моменту поділу цієї ділянки і передачі в оренду підприємство виставлятиме покупцеві рахунок на компенсацію витрат з плати за землю. Чи оподатковується така операція ПДВ?
    15.05.202410
  • Громадська організація отримала безкоштовний доступ до CRM-системи від нерезидента: що з ПДВ?
    Громадська організація планує укласти договір з ФОПом щодо налаштування та підтримки CRM-системи. Компанія-нерезидент (США) безкоштовно надає організації доступ до CRM-системи. Які податкові наслідки цих операцій?
    14.05.202411
  • Коли спливає строк на відображення ПК?
    Протягом березня-липня 2022 р. підприємство придбавало за готівку пальне, суми в чеках більше 240 грн, ПН не виписувалося, ПДВ зависло на субрахунку 644. Окрім того, є завислі суми ПДВ, без ПН, за період з 2019 по 2021 рр. Коли такі суми ПДВ можна списати до складу витрат (Дт 949 Кт 644)?
    13.05.202461
  • На яку дату виникає ПЗ з ПДВ при виконанні робіт?
    Підприємство уклало договір на виконання робіт з обробітку землі з 08.04.2024 по 01.12.2024 р. Роботи виконуються поетапно протягом всього договору. Але згідно з договором акт виконаних робіт на всі етапи складається один раз після виконання всіх робіт. На яку дату слід нараховувати ПЗ з ПДВ?
    13.05.2024472
  • Участь у дослідно-конструкторських роботах: умови звільнення від оподаткування ПДВ
    Державний науково-дослідний інститут замовив у підприємства розробку та виготовлення картонних ємностей в межах дослідно-конструкторської роботи. Оплата проводиться за рахунок бюджетних коштів з відповідного рахунку. Чи є ця операція звільненою від оподаткування ПДВ?
    09.05.202413