• Посилання скопійовано

ЕЦП та підпис, що скріплює податкову накладну, повинні належати одній особі

Чи має право покупець вимагати від постачальника квитанцію про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних? Чи можуть електронний цифровий підпис, що накладається на ПН при її реєстрації в ЄРПН, та підпис, що скріплює цю ПН при її видачі покупцю, належати різним особам?

Згідно з п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу платник податку зобов’язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою (за наявності) податкову накладну, складену за вибором покупця (отримувача) в один із таких способів:

у паперовому вигляді;

в електронній формі з дотриманням умови реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та умови реєстрації податкової накладної у Єдиному реєстрі податкових накладних. У такому разі складання податкової накладної у паперовому вигляді не є обов’язковим.

У податковій накладній зазначаються в окремих рядках обов’язкові реквізити, визначені п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу.


 

При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку — продавець товарів/послуг зобов’язаний надати покупцю податкову накладну та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється не пізніше 15 календарних днів, що настають за датою їх складання (п. 201.10 вищезазначеної статті).

Відповідно до п. 5 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 р. №1246 (далі — Порядок №1246), продавець складає податкову накладну та/або розрахунок коригування у форматі (відповідно до стандарту), затвердженому контролюючим органом, з використанням спеціалізованого програмного забезпечення.

Після складання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електрон-ній формі на них накладається електрон-ний цифровий підпис посадових осіб платника податку у такому порядку: першим — електронний цифровий підпис головного бухгалтера (бухгалтера) або електрон-ний цифровий підпис керівника, другим — електронний цифровий підпис, що є аналогом відбитка печатки продавця.

За відсутності у продавця посади бухгалтера електронні цифрові підписи посадових осіб платника податку накладаються у такому порядку: першим — електронний цифровий підпис керівника, другим — електронний цифровий підпис, що є аналогом відбитка печатки продавця.

Продавець, що є фізичною особою — підприємцем, накладає електронний цифровий підпис у такому порядку: першим — електронний цифровий підпис фізичної особи — підприємця, другим — електронний цифровий підпис, що є аналогом відбитка печатки продавця.

Для делегування права підпису податкової накладної та/або розрахунку коригування іншій посадовій особі продавець отримує засоби електронного цифрового підпису в акредитованих центрах сертифікації ключів для такої особи та подає конт-ролюючому органу за місцем реєстрації посилені сертифікати електронного цифрового підпису зазначеної особи. У такому разі електронні цифрові підписи посадових осіб продавця накладаються у такому порядку: першим — електронний цифровий підпис посадової особи, якій делеговано право підпису податкової накладної та/або розрахунку коригування, другим — електронний цифровий підпис, що є аналогом відбитка печатки продавця.

Враховуючи вищезазначене, електронний цифровий підпис, що накладається на податкову накладну при її реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, та підпис, що скріплює цю податкову накладну при її видачі покупцю, повинні належати одній особі (якій делеговано право підпису податкових накладних).

Виявлення розбіжностей даних податкової накладної та Єдиного реєстру податкових накладних є підставою для проведення конт-ролюючими органами документальної позапланової виїзної перевірки продавця та у відповідних випадках — покупця товарів/послуг (п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу).

З метою отримання інформації, що міститься у Єдиному реєстрі податкових накладних, покупець складає запит за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення в електронному вигляді у форматі відповідно до затвердженого стандарту і надсилає його засобами телекомунікаційного зв’язку контролюючому органу (п. 13 Порядку №1246). Надання продавцем квитанції про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних чи її копії постачальнику чинними нормативно-правовими актами не передбачено.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Джерело: Вісник. Офіційно про податки

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Постачання товарів оборонного призначення: як оподатковувати ПДВ в період військового стану?
    Звільняються від оподаткування ПДВ на умовах та за переліком, визначеними пп. 4 та 5 п. 32 підрозд. 2 розд. XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України
    20.06.202518
  • Претензія та взаємозалік на суму ПДВ з незареєстрованої ПН
    Який порядок бухгалтерського та податкового обліку операцій з отримання штрафу від постачальника за нереєстрацію податкової накладної, проведення взаємозаліку та остаточного розрахунку, якщо сума претензії перевищує заборгованість перед постачальником?
    20.06.202545
  • Право на податковий кредит за несвоєчасно зареєстрованою ПН
    Постачальник зареєстрував податкову накладну від 30.04.2024 р. лише 03.06.2025 р. через відсутність реєстраційного ліміту. Чи має покупець право на податковий кредит за такою ПН? У якому звітному періоді його відображати: у декларації за червень 2025 року чи шляхом подання уточнюючого розрахунку за квітень 2024 року?
    20.06.202548
  • Ремонт авто за рахунок страхового відшкодування: що з ПДВ?
    На початку червня підприємство отримало на свій банківський рахунок від страхової компанії страхове відшкодування. Страхове відшкодування отримано без ПДВ, відповідно до ПКУ. Кошти страхового відшкодування будуть витрачені на ремонт авто. Авто буде ремонтуватися на сторонній СТО. Чи потрібно нарахувати компенсуюче ПДВ на отримані кошти страхового відшкодування?
    20.06.2025306
  • Податкова накладна при експорті зразків продукції
    Підприємство-платник ПДВ безоплатно експортує зразки власної продукції. Чи потрібно складати та реєструвати податкову накладну на таку операцію? Яку ставку ПДВ застосовувати та як визначати базу оподаткування?
    20.06.2025732