• Посилання скопійовано

Чи є особливості адміністрування податків у Херсоні станом на листопад 2022 року?

ТОВ - платник податку на прибуток та ПДВ у м. Херсон. Здійснюються розрахунки з постачальниками послуг. ТОВ отримує дохід від оренди приміщень. ПН зареєстровані, всю звітність подано у встановлені строки. Повідомлення про неможливість виконувати податкові обов’язки не відправлялося. Чи діють для юросіб у Херсоні особливі умови адміністрування податків та подання звітності? Чи потрібно зупинити нарахування амортизації ОЗ?

З 27 травня 2022 року змінився порядок звільнення платників від податкових обов’язків. 30 вересня бувостанній день подання заяви до ДПС щодо неможливості виконання обов'язків платників податків, про що ми писали тут>>

Станом на момент підготовки консультації особливих правил справляння податків для м. Херсон не встановлено. Якщо підприємство не подавало заяву про неможливість виконання податкових обов’язків до 30 вересня 2022 року, воно вважається таким, що має можливість виконувати податкові обов’язки.

Тож наразі підприємство повинно подавати декларації (з ПДВ, з податку на прибуток тощо) та сплачувати податки в тому разі, якщо воно отримувало доходи у звітних періодах та має показники для декларування.Відповідно, діють і штрафні санкції за невиконання податкових обов’язків.

На нашу думку, якщо підприємство втратить можливість сплачувати податки після 30 вересня 2022, до нього можна буде застосувати правило, передбачене п. 6 розділу ІІ Порядку №225: до платників податків, які на дату набрання чинності та після дати набрання чинності Порядком №225 виконували податкові обов'язки, але у зв'язку із військовою агресією Російської Федерації втратили можливість їх виконувати, застосовуються такі правила.

Платники податків, які виконували податкові обов'язки, але у зв'язку із військовою агресією Російської Федерації втратили можливість виконувати податкові обов'язки, вживають заходи, передбачені пп. 3 розділу ІІ Порядку №225 (тобто заходи з подання заяви про неможливість виконувати податкові обов’язки), у термін протягом 60 календарних днів з першого дня місяця, наступного за місяцем відновленняможливостей платника податків подати до контролюючого органу заяву та документи (копії документів), інформацію про відсутність можливості виконання податкових обов'язків.

Щодо пільг з податку на нерухомість для підприємств, що розташовані на територіях бойових дій, читайте тут.

Рішення про те, чи зупиняти нарахування амортизації ОЗ, приймається підприємством тоді, коли є підстави для цього – див. п. 29 НП(С)БО 7: нарахування амортизації  припиняється,  починаючи  з  місяця, наступного за місяцем:

  • вибуття об'єкта основних засобів, 
  • переведення його на реконструкцію, модернізацію, добудову, дообладнання, консервацію.

Якщо немає цих підстав, амортизація ОЗ не припиняється.

В даному випадку можна законсервувати ті об’єкти, які не використовуються, і зупинити нарахування їх амортизації. Докладніше про консервацію ОЗ ми писали туттут та тут>>

Якщо є такі об’єкти ОЗ, які вже непридатні до використання і точно вже не будуть використовуватись, їх можна списати. Докладніше про списання ОЗ читайте тут.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Відшкодування комунальних послуг орендарем: що з ПДВ?
    ТОВ-орендодавець, платник ПДВ, виставляє орендарю окремий рахунок на відшкодування комунальних послуг (за воду та електроенергію). Надавач комунальних послуг ОСББ, неплатник ПДВ. Як визначити базу оподаткування ПДВ даної операції?
    22.04.2024936
  • Повернення предмета лізингу: бухоблік та ПДВ
    Приватним нотаріусом було проведено вилучення та повернення від лізингоодержувача на користь лізингодавця товар – об'єкт фінлізингу. Лізингодавець зареєстрував податкові зобов'язання на лізингоодержувача в повному обсязі. Лізингоодержувач не складав акт на повернення товару. Які дії та проведення будуть у лізингоодержувача та лізингодавця?
    18.04.202429
  • ПН на реекспорт продукції, виготовленої з давальницької сировини
    Підприємство в митному режимі переробки ввозить на митну територію сировину нерезидента, переробляє і вивозить продукцію переробки в митному режимі реекспорту. Чи потрібно на операцію реекспорту складати податкову накладну?
    18.04.202429
  • Як скласти ПН на аванс, коли вартість робіт достовірно невідома?
    Замовником перераховано аванс за будівництво нежитлового об’єкта. Загальна вартість будівництва достовірно невідома, акти будуть закриватись щомісяця поетапно по формі КБ. На суму передплати виписано ПН на всю суму передплати з кількістю 1, одиниця виміру грн. Як має бути складена ПН за умови авансової оплати? На яку дату здійснюється РК: на дату проміжного акту чи на дату останнього акту за всіма ПН?
    17.04.20249115
  • ПДВ та облік при передачі продукції, якщо оплачує третя сторона
    Підприємство виробляє медичні меблі. За тристороннім договором покупцем (замовником) є лікарня, а оплачує благодійний фонд. Рахунок виставляється фонду, який оплачує 70% рахунку, потім меблі виробляються і передаються лікарні. Після підписання тристороннього акту прийому-передачі, фонд оплачує залишок 30%. Які особливості ПДВ? Як відображати в бухобліку?
    17.04.202435