• Посилання скопійовано

Чи є особливості адміністрування податків у Херсоні станом на листопад 2022 року?

ТОВ - платник податку на прибуток та ПДВ у м. Херсон. Здійснюються розрахунки з постачальниками послуг. ТОВ отримує дохід від оренди приміщень. ПН зареєстровані, всю звітність подано у встановлені строки. Повідомлення про неможливість виконувати податкові обов’язки не відправлялося. Чи діють для юросіб у Херсоні особливі умови адміністрування податків та подання звітності? Чи потрібно зупинити нарахування амортизації ОЗ?

З 27 травня 2022 року змінився порядок звільнення платників від податкових обов’язків. 30 вересня бувостанній день подання заяви до ДПС щодо неможливості виконання обов'язків платників податків, про що ми писали тут>>

Станом на момент підготовки консультації особливих правил справляння податків для м. Херсон не встановлено. Якщо підприємство не подавало заяву про неможливість виконання податкових обов’язків до 30 вересня 2022 року, воно вважається таким, що має можливість виконувати податкові обов’язки.

Тож наразі підприємство повинно подавати декларації (з ПДВ, з податку на прибуток тощо) та сплачувати податки в тому разі, якщо воно отримувало доходи у звітних періодах та має показники для декларування.Відповідно, діють і штрафні санкції за невиконання податкових обов’язків.

На нашу думку, якщо підприємство втратить можливість сплачувати податки після 30 вересня 2022, до нього можна буде застосувати правило, передбачене п. 6 розділу ІІ Порядку №225: до платників податків, які на дату набрання чинності та після дати набрання чинності Порядком №225 виконували податкові обов'язки, але у зв'язку із військовою агресією Російської Федерації втратили можливість їх виконувати, застосовуються такі правила.

Платники податків, які виконували податкові обов'язки, але у зв'язку із військовою агресією Російської Федерації втратили можливість виконувати податкові обов'язки, вживають заходи, передбачені пп. 3 розділу ІІ Порядку №225 (тобто заходи з подання заяви про неможливість виконувати податкові обов’язки), у термін протягом 60 календарних днів з першого дня місяця, наступного за місяцем відновленняможливостей платника податків подати до контролюючого органу заяву та документи (копії документів), інформацію про відсутність можливості виконання податкових обов'язків.

Щодо пільг з податку на нерухомість для підприємств, що розташовані на територіях бойових дій, читайте тут.

Рішення про те, чи зупиняти нарахування амортизації ОЗ, приймається підприємством тоді, коли є підстави для цього – див. п. 29 НП(С)БО 7: нарахування амортизації  припиняється,  починаючи  з  місяця, наступного за місяцем:

  • вибуття об'єкта основних засобів, 
  • переведення його на реконструкцію, модернізацію, добудову, дообладнання, консервацію.

Якщо немає цих підстав, амортизація ОЗ не припиняється.

В даному випадку можна законсервувати ті об’єкти, які не використовуються, і зупинити нарахування їх амортизації. Докладніше про консервацію ОЗ ми писали туттут та тут>>

Якщо є такі об’єкти ОЗ, які вже непридатні до використання і точно вже не будуть використовуватись, їх можна списати. Докладніше про списання ОЗ читайте тут.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Виправлення помилки в номенклатурі зареєстрованої ПН
    На відвантажену продукцію (кілька номенклатурних позицій у видатковій накладній) було складено та зареєстровано в ЄРПН податкову накладну, в якій помилково зазначено лише одну позицію. Який алгоритм виправлення такої помилки?
    19.08.202552
  • Які штрафи за несвоєчасну реєстрацію ПН та РК?
    Який розмір штрафних санкцій передбачено ПКУ за порушення платником ПДВ граничних строків реєстрації ПН та РК в ЄРПН? Як розмір штрафу залежить від кількості календарних днів прострочення?
    19.08.202571
  • Який порядок складання ПН при здійсненні операцій з постачання вживаних транспортних засобів?
    З порушеного питання пропонується звернутися до контролюючого органу з детальним описом фактичних обставин госпоперацій та, у разі необхідності, з наданням копій відповідних документів для отримання ІПК в письмовій формі відповідно до ст. 52 ПКУ
    19.08.202527
  • Продаж майнових прав на житло забудовником: що з ПДВ?
    ТОВ - платник ЄП планує будівництво житла із залученням коштів фізосіб через договори купівлі-продажу майнових прав. У зв'язку з очікуваним перевищенням ліміту доходу та переходом на загальну систему, виникає питання щодо обов'язкової реєстрації платником ПДВ та можливості застосування пільги зі звільнення від ПДВ для операцій з першого постачання житла
    18.08.202528
  • Дата та порядок складання РК при зміні ціни після передоплати
    Постачальник отримав 100% передоплату за товар, на яку склав ПН. Згодом, до відвантаження, сторони підписали додаткову угоду про збільшення ціни товару. Коли складати РК: на дату підписання додаткової угоди чи на дату відвантаження товару? Також ставиться під сумнів коректність оформлення такого коригування постачальником
    18.08.2025546