Відповідно до п. 3 Порядку розгляду скарги (Постанова КМУ від 11.12.2019 р. №1165) скарга подається платником ПДВ у строки, визначені статтею 56 ПКУ, з наступного дня після набрання чинності рішенням комісії регіонального рівня.
Відповідно до п. 56.3 ПКУ скарга подається до контролюючого органу вищого рівня у письмовій або електронній формі засобами електронного зв’язку (за потреби - з належним чином засвідченими копіями документів, розрахунками та доказами, які платник податків вважає за потрібне надати з урахуванням вимог пункту 44.6 ПКУ) протягом 10 робочих днів, що настають за днем отримання платником податків податкового повідомлення-рішення або іншого рішення контролюючого органу, що оскаржується.
Відповідно до пп. 56.23.3 ПКУ скарга на рішення про відмову у реєстрації ПН/РК в ЄРПН розглядається протягом 10 календарних днів з дня отримання такої скарги центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику. Термін розгляду скарги не може бути продовженим.
Відповідно до пп. 56.23.4 ПКУ якщо вмотивоване рішення за скаргою платника податків на рішення про відмову у реєстрації ПН/РК в ЄРПН не надсилається платнику податків протягом 10-денного строку, така скарга вважається повністю задоволеною на користь платника податків з дня, наступного за останнім днем зазначеного строку.
Разом з тим, згідно з п. 52-8 підрозділу 10 розділу ХХ ПКУ тимчасово, на період по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого КМУ на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків, встановлених:
- статтею 56 цього Кодексу (в частині процедури адміністративного оскарження) щодо скарг платників податків (крім скарг щодо законності декларування заявленого до відшкодування з бюджету податку на додану вартість та/або з від’ємного значення з податку на додану вартість), що надійшли (надійдуть) по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), та/або які не розглянуті станом на 18 березня 2020 року. Таке зупинення не породжує будь-яких наслідків, передбачених статтею 56 цього Кодексу.
На момент написання цієї консультації карантин діє до 31.08.2022 р., згідно з п. 1 Постанови КМУ від 09.12.2020 р. №1236.
Окрім того, згідно з п. 69.9 ПКУ підрозділу 10 розділу ХХ ПКУ тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України для платників податків та контролюючих органів зупиняється перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
На момент написання цієї консультації воєнний стан діє до 21.11.2022 р. (див. Указ Президента України від 24.02.2022 р. №64/2022).
З наведеного випливає, що на період до припинення воєнного стану подовжуються строки як подання скарги, так і прийняття рішення за скаргами.
Подібним чином консультує і податкова.
Дивимося відповідь податкової на питання в підкатегорії 101.18 ЗІР: «Протягом якого терміну розглядається скарга на рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, отримана в період дії воєнного стану?».
Податкова відповідає, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України зупиняється перебіг 10-денного строку щодо розгляду скарги, яка надійшла (надійде) в період з 24 лютого 2022 року до припинення або скасування воєнного стану на території України та/або яка не розглянута станом на 24 лютого 2022 року.
Дивимося відповідь податкової на інше питання в підкатегорії 101.18 ЗІР: «Чи зупиняються строки розгляду комісією регіонального рівня пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинено, та Таблиці даних платника податку на період дії правового режиму воєнного, надзвичайного стану?».
Податкова відповідає, що на період дії правового режиму воєнного, надзвичайного стану продовжено терміни подання письмових пояснень та копій документів для платників податків по ПН/РК, реєстрація яких зупинена в ЄРПН, скарг на рішення комісій з питань зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН ГУ ДПСУ в областях, м. Києві та ОППП ДПС (комісія регіонального рівня) відповідно до норм пп. 69.9 підрозд. 10 розд. ХХ ПКУ.
Але далі податкова пише, що комісії регіонального рівня, своєю чергою, продовжують роботу та приймають рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації, врахування/неврахування таблиці даних платників податку, відповідності/невідповідності платників критеріям ризиковості з дотриманням строків встановлених нормами пп. 69.9 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ. При цьому, органами податкової служби вживаються вичерпні заходи щодо прийняття рішень у максимально стислі терміни для створення сприятливих умов ведення бізнесу.
Тобто, з відповіді податкової випливає, що навіть якщо строки подання скарги та прийняття рішення подовжені ПКУ, податкова однаково приймає скарги від платників і намагається приймати за ними рішення найскоріше.
Тому підприємство може і зараз подавати скаргу. За словами податкової, скаргу розглядатимуть у максимально стислі терміни.
Або підприємство може подати скаргу після закінчення воєнного стану.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити