• Посилання скопійовано

Послуги від нерезидента: як скласти ПН?

Отримали послуги від нерезидента. Як скласти податкову накладну?

У разі складання податкової накладної отримувачем (покупцем) послуг від нерезидента, місце постачання яких розташоване на митній території України:

  • у рядку «Індивідуальний податковий номер постачальника (продавця)» такої накладної проставляється умовний ІПН «500000000000»;
  • у рядку «Постачальник (продавець)» зазначаються найменування (П. І. Б.) нерезидента та через кому – країна, в якій зареєстрований продавець (нерезидент);
  • рядок «Податковий номер платника податку або серія (за наявності) та номер паспорта» не заповнюється;
  • у рядках, відведених для заповнення даних покупця, отримувач (покупець) зазначає власні дані.

У верхній лівій частині такої податкової накладної робиться відповідна помітка «X» та зазначається тип причини 14 – Складена отримувачем (покупцем) послуг від нерезидента.

При складанні податкової накладної за операцією з отримання послуг від нерезидента, місце постачання яких визначено на митній території України реквізит «Податковий номер платника податку або серія (за наявності) та номер паспорта» не заповнюється ні для постачальника (продавця), ні для отримувача (покупця).

Решта реквізитів заповнюються відповідно до норм Порядку складання податкової накладної, затвердженого наказом Мінфінe від 31.12.2015 р. №1307.

Відповідно до вимог п. 208.2 ПКУ отримувач послуг, що постачаються нерезидентами, місце постачання яких розташоване на митній території України, нараховує податок, зокрема, за основною ставкою податку на базу оподаткування, визначену згідно з п. 190.2 ПКУ. При цьому отримувач послуг – платник податку у порядку, визначеному ст. 201 ПКУ, складає податкову накладну із зазначенням суми нарахованого ним податку, яка є підставою для віднесення сум податку до податкового кредиту у встановленому порядку. Така податкова накладна підлягає обов’язковій реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

***

Читайте також: 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Продаж майнових прав на житло забудовником: що з ПДВ?
    ТОВ - платник ЄП планує будівництво житла із залученням коштів фізосіб через договори купівлі-продажу майнових прав. У зв'язку з очікуваним перевищенням ліміту доходу та переходом на загальну систему, виникає питання щодо обов'язкової реєстрації платником ПДВ та можливості застосування пільги зі звільнення від ПДВ для операцій з першого постачання житла
    18.08.202519
  • Дата та порядок складання РК при зміні ціни після передоплати
    Постачальник отримав 100% передоплату за товар, на яку склав ПН. Згодом, до відвантаження, сторони підписали додаткову угоду про збільшення ціни товару. Коли складати РК: на дату підписання додаткової угоди чи на дату відвантаження товару? Також ставиться під сумнів коректність оформлення такого коригування постачальником
    18.08.2025109
  • Чи звільняються від оподаткування ПДВ операції з постачання товарів підприємствам у разі, якщо кінцевим отримувачем товару є військова частина, підпорядкована Міністерству оборони?
    Підлягатимуть звільненню від оподаткування ПДВ на всіх етапах постачання, якщо такі товари класифікуються за групами, товарними позиціями та підкатегоріями УКТ ЗЕД і кінцевим їх отримувачем відповідно до сертифіката кінцевого споживача або згідно з умовами договору визначено суб’єкта, який зазначений у пп. 5 п. 32 підрозд. 2 розд. XX ПКУ, зокрема, військову частину, підпорядковану Міністерству оборони
    15.08.202555
  • РК на повернення: покупець змінив статус на платника ПДВ
    Підприємство отримало 31.07.2025 р. оплату за товар від покупця – неплатника ПДВ та зареєструвало ПН за липень. 08.08.2025 р. відбулося повернення цього товару та коштів покупцю. З 01.08.2025 р. цей покупець зареєструвався платником ПДВ. Як правильно скласти РК – на платника чи неплатника ПДВ?
    15.08.2025219
  • Визначаємо дату складання РК до ПН при зміні ціни після передоплати
    У серпні 2023 р. отримано передоплату за послуги (176 тис. грн) за договором (250 тис. грн). Згодом, 01.08.2025 р. підписано додаткову угоду про зменшення ціни договору до 120 тис. грн та акт наданих послуг на цю ж суму. Різницю передоплати (56 тис. грн) ще не повернуто. Якою датою складати РК до ПН: датою підписання додаткової угоди та акта чи датою повернення коштів?
    15.08.2025536