• Посилання скопійовано

Продавець змінив назву: чи виписувати РК?

Продавець змінив назву з 13.05.2021 р., покупцеві виписано ПН з новою назвою підприємства, а покупку здійснено - 06.05.2021 р. ПН зареєстровано 27.05.2021. Чи потрібно робити РК на ПН, якщо змінилася тільки назва, інші реквізити залишилися без змін?

Порядок реєстрації особи як платника ПДВ регулюється ст. 180 - 183 розділу V ПКУ та регламентується Положенням №1130.

У п. 4.3 розділу IV Положення №1130 зазначено, що до дати перереєстрації платник ПДВ використовує попередні реквізити податкової реєстрації.

Якщо зміни у даних платника ПДВ стосуються найменування юридичної особи і такі зміни не пов'язані з реорганізацією юридичної особи шляхом злиття, приєднання, поділу або перетворення або пов'язані з перетворенням юридичної особи у випадку, визначеному пп. 1 п. 3.15 розділу III Положення №1130 при використанні попередніх реквізитів податкової реєстрації такий платник ПДВ зазначає одночасно нове та попереднє найменування.

Таким чином, від дня внесення даних щодо нового найменування юридичної особи у Єдиний державний реєстр і до дня перереєстрації, здійсненої в порядку, встановленому Положенням №1130. У зв'язку із зміною найменування, такий платник ПДВ при складанні податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних повинен зазначати одночасно як старе, так і нове найменування. З дати перереєстрації тільки нове.

Підсумуємо: отже, якщо платник ПДВ при складанні ПН/РК до ПН повинен зазначати ту назву, яка була чинна на момент здійснення операції, тобто:

  • до дня внесення змін до ЄДР у ПН/РК зазначають стару назву;
  • у період між унесенням змін до ЄДР і датою ПДВ-перереєстрації одночасно і стару, і нову назву;
  • після перереєстрації тільки нову назву.

Аналогічний підхід Офісу ВПП ДФС  зазначає у листі від 08.02.2019 р. №453/ІПК/28-10-27-01-11.

У ситуації, що розглядається, продавець змінив назву з 13.05.2021 р., покупка була здійснена 06.05.2021 р., ПН зареєстрована 27.05.2021 р., в цьому разі в ПН повинна була бути зазначена одночасно як попередня так і нова назва.

Зазначимо, що перелік обов'язкових реквізитів податкової накладної визначено пп. "в" пп. 201.1 ПКУ, де одним із обов'язкових реквізитів, який зазначається у податковій накладній, є повна або скорочена назва підприємства.

Згідно з пп. 201.10 ПКУ, податкова накладна, складена та зареєстрована в ЄРПН платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Помилки в реквізитах, визначених абз. 11 пп. 201.1 ПКУ (крім коду товару згідно УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов'язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.

Тобто, якщо в найменуванні продавця була зазначена лише нова назва без попередньої, то така помилка згідно з абз. 11 пп. 201.1 ПКУ, не є підставою для неприйняття податкової накладної в електронному вигляді та не позбавляє покупця права на ПК, оскільки основним ідентифікатором платника визнають його ІПН, а не назву.

Про це також зазначено у листі ДФС від 05.06.2018 р. №2451/6/99-99-15-03-02-15/ІПК.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Джерела кодів товарів і послуг для таблиці платника ПДВ
    При складанні таблиці даних платника ПДВ звідки брати коди товарів і послуг для розділу придбання? Чи потрібно зазначати коди для товарів/послуг, придбаних у неплатників ПДВ?
    Сьогодні 17:2017
  • Міжнародні перевезення ФОП-"єдинника" для нерезидента: що з ПДВ?
    ФОП на єдиному податку 5% (неплатник ПДВ) здійснив міжнародне перевезення вантажу Гданськ-Київ на замовлення польської фірми-нерезидента за CMR. Чи виникають зобов'язання зі сплати ПДВ та подання звітності, враховуючи статус неплатника ПДВ? Інвойс від 16.10.2025 р., оплата надійшла 10.11.2025 р.
    10.12.202532
  • Як документально оформити продаж товару та компенсацію вартості транспортних послуг?
    Підприємство придбало в листопаді у постачальника 10 одиниць товару вартістю 220 000 грн ( у т.ч. ПДВ – 36 666,67 грн) і доставка 24 000 грн, яку здійснив ФОП на ІІІ групі ЄП від нашого постачальника до нашого покупця. Вартість продажу товару склала 271 200 грн (у т.ч. ПДВ – 45 200 грн). В грудні покупцеві був виписаний рахунок на ще 2 одиниці товару + вартість доставки (24 000 грн + ПДВ 4800). Тобто загальна сума поставки склала 83 040 грн (у т.ч. ПДВ – 13840 грн). Як оформити ПН і які потрібні видаткові документи? ТТН перевізника є
    10.12.202533
  • Чи застосовувати пп. 198.5 ПКУ при списанні дослідно-промислової партії ліків?
    Підприємство-виробник лікарських засобів виготовило дослідно-промислову партію ліків і використало її у дослідженнях. Ліки включені до Державного реєстру лікарських засобів. Яку «компенсаційну» ставку ПДВ слід застосувати при такому списанні: 20% чи 7%?
    10.12.202518
  • Оформлення ПН на передоплату одним платежем
    Якщо за договором отримано передплату одним платіжним дорученням, чи можна оформити кілька податкових накладних на цю передоплату з різними сумами, чи необхідно виписувати одну податкову накладну на всю суму передоплати?
    10.12.202562