• Посилання скопійовано

Продавець змінив назву: чи виписувати РК?

Продавець змінив назву з 13.05.2021 р., покупцеві виписано ПН з новою назвою підприємства, а покупку здійснено - 06.05.2021 р. ПН зареєстровано 27.05.2021. Чи потрібно робити РК на ПН, якщо змінилася тільки назва, інші реквізити залишилися без змін?

Порядок реєстрації особи як платника ПДВ регулюється ст. 180 - 183 розділу V ПКУ та регламентується Положенням №1130.

У п. 4.3 розділу IV Положення №1130 зазначено, що до дати перереєстрації платник ПДВ використовує попередні реквізити податкової реєстрації.

Якщо зміни у даних платника ПДВ стосуються найменування юридичної особи і такі зміни не пов'язані з реорганізацією юридичної особи шляхом злиття, приєднання, поділу або перетворення або пов'язані з перетворенням юридичної особи у випадку, визначеному пп. 1 п. 3.15 розділу III Положення №1130 при використанні попередніх реквізитів податкової реєстрації такий платник ПДВ зазначає одночасно нове та попереднє найменування.

Таким чином, від дня внесення даних щодо нового найменування юридичної особи у Єдиний державний реєстр і до дня перереєстрації, здійсненої в порядку, встановленому Положенням №1130. У зв'язку із зміною найменування, такий платник ПДВ при складанні податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних повинен зазначати одночасно як старе, так і нове найменування. З дати перереєстрації тільки нове.

Підсумуємо: отже, якщо платник ПДВ при складанні ПН/РК до ПН повинен зазначати ту назву, яка була чинна на момент здійснення операції, тобто:

  • до дня внесення змін до ЄДР у ПН/РК зазначають стару назву;
  • у період між унесенням змін до ЄДР і датою ПДВ-перереєстрації одночасно і стару, і нову назву;
  • після перереєстрації тільки нову назву.

Аналогічний підхід Офісу ВПП ДФС  зазначає у листі від 08.02.2019 р. №453/ІПК/28-10-27-01-11.

У ситуації, що розглядається, продавець змінив назву з 13.05.2021 р., покупка була здійснена 06.05.2021 р., ПН зареєстрована 27.05.2021 р., в цьому разі в ПН повинна була бути зазначена одночасно як попередня так і нова назва.

Зазначимо, що перелік обов'язкових реквізитів податкової накладної визначено пп. "в" пп. 201.1 ПКУ, де одним із обов'язкових реквізитів, який зазначається у податковій накладній, є повна або скорочена назва підприємства.

Згідно з пп. 201.10 ПКУ, податкова накладна, складена та зареєстрована в ЄРПН платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Помилки в реквізитах, визначених абз. 11 пп. 201.1 ПКУ (крім коду товару згідно УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов'язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.

Тобто, якщо в найменуванні продавця була зазначена лише нова назва без попередньої, то така помилка згідно з абз. 11 пп. 201.1 ПКУ, не є підставою для неприйняття податкової накладної в електронному вигляді та не позбавляє покупця права на ПК, оскільки основним ідентифікатором платника визнають його ІПН, а не назву.

Про це також зазначено у листі ДФС від 05.06.2018 р. №2451/6/99-99-15-03-02-15/ІПК.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • ПДВ-пільга за проєктом МТД: внесення змін до договору та оподаткування перехідних операцій
    Компанія уклала договір з нерезидентом на надання послуг у валюті в лютому. У березні було отримано передоплату з ПДВ. У квітні нерезидент зареєстрував проєкт міжнародної технічної допомоги (МТД), до якого включено ці послуги. Акт наданих послуг за передоплатою оформлено 30 квітня. Чи можливо внести зміни до договору для застосування пільги з ПДВ до майбутніх послуг та як бути з уже проведеними операціями?
    23.06.20256
  • Постачання товарів оборонного призначення: як оподатковувати ПДВ в період військового стану?
    Звільняються від оподаткування ПДВ на умовах та за переліком, визначеними пп. 4 та 5 п. 32 підрозд. 2 розд. XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України
    20.06.202529
  • Претензія та взаємозалік на суму ПДВ з незареєстрованої ПН
    Який порядок бухгалтерського та податкового обліку операцій з отримання штрафу від постачальника за нереєстрацію податкової накладної, проведення взаємозаліку та остаточного розрахунку, якщо сума претензії перевищує заборгованість перед постачальником?
    20.06.202550
  • Право на податковий кредит за несвоєчасно зареєстрованою ПН
    Постачальник зареєстрував податкову накладну від 30.04.2024 р. лише 03.06.2025 р. через відсутність реєстраційного ліміту. Чи має покупець право на податковий кредит за такою ПН? У якому звітному періоді його відображати: у декларації за червень 2025 року чи шляхом подання уточнюючого розрахунку за квітень 2024 року?
    20.06.202555
  • Ремонт авто за рахунок страхового відшкодування: що з ПДВ?
    На початку червня підприємство отримало на свій банківський рахунок від страхової компанії страхове відшкодування. Страхове відшкодування отримано без ПДВ, відповідно до ПКУ. Кошти страхового відшкодування будуть витрачені на ремонт авто. Авто буде ремонтуватися на сторонній СТО. Чи потрібно нарахувати компенсуюче ПДВ на отримані кошти страхового відшкодування?
    20.06.2025790