• Посилання скопійовано

Як складати ПН, якщо протягом дня оформлено декілька видаткових накладних?

Чи можна на декілька видаткових накладних, реалізація за якими відбулася за один день в розрізі одного договору, скласти одну податкову накладну?

Пунктом 201.7 ПКУ передбачено, що податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Однак у випадку здійснення декількох відвантажень протягом одного дня одному клієнту платник ПДВ може складати як одну податкову накладну на сукупну суму всіх постачань протягом дня (при цьому така податкова накладна не є зведеною), так і окремі накладні на кожне відвантаження.

У інформаційно-довідковому ресурсі ЗІР (категорія 101.16, питання: «Скільки податкових накладних (одна чи декілька) складається постачальником у випадку відвантаження товарів/надання послуг покупцю декілька разів протягом одного дня в межах однієї цивільно-правової угоди?») податківці зазначають: «Продавець при відвантаженні товарів/наданні послуг покупцю декілька разів протягом одного дня в межах однієї цивільно-правової угоди складає податкові накладні з урахуванням умов угоди».

Тобто в даному випадку необхідно керуватися домовленостями з клієнтом якими і визначається, чи постачальник складає одну податкову накладну на всі відвантаження протягом дня, чи складає окрему податкову накладну на кожне відвантаження.

Є альтернативний варіант – складання зведеної ПН. Порядок складання зведених податкових накладних прописаний у п. 201.4 ПКУ.

Платники ПДВ  в разі здійснення постачання товарів/послуг протягом періоду, за який складається така податкова накладна, постачання яких має безперервний або ритмічний характер:

  • покупцям - платникам податку - можуть складати не пізніше останнього дня місяця, в якому здійснено такі постачання, зведені податкові накладні на кожного платника податку, з яким постачання мають такий характер протягом періоду, за який складається така податкова накладна, з урахуванням усього обсягу постачання товарів/послуг відповідному платнику протягом такого місяця;
  • покупцям - особам, не зареєстрованим платниками податку, - можуть складати не пізніше останнього дня місяця, в якому здійснено такі постачання, зведену податкову накладну з урахуванням всього обсягу постачання товарів/послуг таким покупцям, з якими постачання мають такий характер, протягом такого місяця.

Для цілей цього пункту ритмічним характером постачання вважається постачання товарів/послуг одному покупцю два та більше разів на місяць.

Отже, питання щодо складання зведеної податкової накладної виникає лише тоді, коли здійснюються ритмічні постачання у різні дні місяця, тобто два або більше постачань на місяць.

Якщо здійснюється декілька постачань в один день, зведену податкову накладну можна не складати, такі поставки можуть бути включені в одну звичайну податкову накладну за цей день. При цьому слід враховувати суми авансів, якщо такі аванси були здійснені раніше.

Щодо ПН на суми авансів додатково див. тут.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»