• Посилання скопійовано

Який порядок розблокування податкової накладної на послуги перевезення?

Підприємство надає послуги з перевезення (код за ДКПП 49.41). Послуги надаються на умовах передплати. Реєстрацію ПН було зупинено в зв’язку з тим, що обсяг постачання за цим кодом перевищує обсяг придбання. Які подальші дії платника для розблокування ПН та які документи в такому випадку надавати, окрім договору?

За Державним класифікатором продукції та послуг ДК 016-2010 код 49.41 є така послуга, як «Перевезення вантажів дорожніми транспортними засобами». Тож код послуги у ПН вказано правильно. Нагадуємо, що код послуги слід зазначати у графі 3.3 податкової накладної.

У графі 2 ПН потрібно вказати номенклатуру послуг згідно з договором, слова «аванс» чи «передплата» зазначати не потрібно.

Причина зупинення реєстрації  податкової накладної не відповідає дійсності, адже підприємство не зобов’язане придбавати такі ж послуги в будь-яких обсягах.

Але звертаємо увагу, що послуги перевезення з кодом 49.41 віднесені до ризикових: Перелік кодів товарів та послуг для моніторингу ризиковості здійснення операцій.

Процес розблокування податкової накладної завжди індивідуальний та залежить від специфіки операцій та самого платника ПДВ.

Наші матеріали про розблокування ПН дивіться у нашому тематичному розділі>>

Також пропонуємо наші новини на тему розблокування зокрема, туттут та тут.

Відповідно до п. 14 та п. 15 Порядку №117 перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе:

  • договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
  • договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
  • первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;
  • розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
  • документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у п. 14 Порядку №117, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 к.д., що настають за датою виникнення податкового зобов’язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування.

Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні/розрахунки коригування складені на одного отримувача - платника податку за одним і тим ж договором або якщо в таких податкових накладних/розрахунках коригування відображені однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з УКТ ЗЕД або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг).

У даному випадку слід подати копію договору на надання послуг з перевезення, у якому повинні бути умови щодо попередньої оплати послуг, а також копію оплаченого рахунка та копії виписок банку, які свідчать про отримання попередньої оплати за послуги.

Якщо після подання цих документів податківці відмовлять у реєстрації ПН, на це рішення можна подавати скаргу. Більш докладно про оскарження читайте тут, тут, туттут та тут.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Вхідні ПН зареєстровано на більшу суму, ніж потрібно: що робити?
    Підприємство купило на електронних торгах СЕТАМ майно на суму 15 000 000 грн, яке було примусово виставлене Виконавцем по арештованому майну боржника. Спочатку був перерахований гарантійний платіж 750 000 грн ДП "СЕТАМ". 11 750 000 грн було сплачено виконавцю, а 2 500 000 грн безпосередньо на рахунок боржника. Боржник зареєстрував на підприємство ПН на всю вартість майна – 15 000 000 грн. Але потім організатор торгів ДП «СЕТАМ» також зареєстрував на підприємство ПН на суму 750 000 як на свою винагороду. Чи повинно підприємство тепер зареєструвати компенсуючу ПН на 750 000 грн?
    17.10.202538
  • Дата складання РК при поверненні товару через пошту
    Яка дата є правильною для складання РК до податкової накладної у разі повернення товару: дата відправлення товару покупцем (30.09) чи дата фактичного отримання товару постачальником на склад (01.10) згідно з нормами ПКУ?
    16.10.202517
  • Облік ПДВ та податку на прибуток при прощенні безнадійної заборгованості
    Які податкові наслідки (ПДВ, податок на прибуток) виникають у постачальника при прощенні безнадійної дебіторської заборгованості за відвантажений, але не оплачений рік тому товар, що був знищений у покупця внаслідок воєнних дій? Якими бухгалтерськими записами (проведеннями) оформити прощення боргу? Чи є обов'язковим зазначення причини прощення та наявність документів про знищення товару покупцем у договорі прощення боргу?
    16.10.202531
  • Право правонаступника на ПДВ, якщо реєстрація ПН відбулася після реорганізації особи шляхом приєднання
    Якщо ПН/РК була зареєстрована постачальником в ЄРПН після реорганізації платника податку - покупця шляхом приєднання, правонаступник такого платника податку не має права на включення такої ПН/РК до податкового кредиту
    16.10.202513
  • Облік ПДВ без ПН при смерті директора постачальника
    Постачальник не зареєстрував податкову накладну через смерть директора. Чи має право покупець включити суму "вхідного" ПДВ за цією операцією до первісної вартості придбаних послуг, якщо право на податковий кредит втрачено?
    15.10.2025272