• Посилання скопійовано

Номенклатура у податковій накладній: що має зазначати ресторан?

Як ресторану заповнити графу «Номенклатура» у податковій накладній на кінцевого споживача: на замовника банкету чи ділової вечері як фізичної, так і юрособи?

Запитання:

Платник ПДВ здійснює господарську діяльність за КВЕД 56.10 – діяльність ресторанів, що передбачає обслуговування гостей стравами та напоями, включаючи алкогольні. Як заповнити графу «Номенклатура» у податковій накладній на кінцевого споживача: на замовника банкету чи ділової вечері як фізичної, так і юридичної особи? Чи можна вказувати номенклатуру не товару, а послуги за кодом 56.10.11? Якщо так, то як визначати кількість за кількістю реалізації страв/напоїв чи кількості заказів? Якщо треба вказувати товар за кодом УКТ ЗЕД, то дуже важко його визначити, а й іноді неможливо через те, що у страві присутні декілька товарів з різними кодами, наприклад, м'ясо та соус, за напоями: фруктовий сік та вермут чи настоянка. Яка відповідальність за помилки у податковій накладній (неправильно визначений код УКТ ЗЕД)?

 

Відповідь:

Відповідно до абз. 7 пп. 201.4 ПКУ податкова накладна може бути складена за щоденними підсумками операцій (якщо податкова накладна не була складена на ці операції) у разі:

  • постачання товарів/послуг за готівку кінцевому споживачеві (який не є платником ПДВ), розрахунки за які проводяться через касу/РРО або через банківську установу чи платіжний пристрій (безпосередньо на поточний рахунок постачальника);
  • виписки транспортних квитків, готельних рахунків або рахунків, які виставляються платнику податку за послуги зв'язку, інші послуги, вартість яких визначається за показниками приладів обліку, що містять загальну суму платежу, суму податку та податковий номер постачальника (продавця), крім тих, форма яких встановлена міжнародними стандартами;
  • надання платнику податку касових чеків, що містять суму поставлених товарів/послуг, загальну суму нарахованого податку (з визначенням фіскального та податкового номерів постачальника).

Згідно з пп. 8 та 12 Порядку №1307 у верхній лівій частині ПН, що складається за щоденними підсумками операцій, робиться відповідна помітка «X» та зазначається тип причини «11», у рядку «Особа (платник податку) – покупець» зазначається «Неплатник», а у рядку «Індивідуальний податковий номер покупця» відображається умовний Індивідуальний податковий номер «100000000000».

ДФС в ІПК від 11.06.2018 р. №2572/6/99-95-42-03-15/ІПК повідомляє, що відповідно до постанови Кабміну №199 фіскальний звітний чек (Z-звіт) містить підсумки розрахункових операцій за реалізовані товари (надані послуги) за кожним запрограмованим кодом товару (послуги) із зазначенням його найменування, реалізованої кількості.

Тому платник ПДВ згруповує в ПН в графі «Опис (номенклатура) товарів/послуг продавця» товари/послуги за групами, що відповідають певному коду товару згідно з УКТ ЗЕД / коду послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (далі – ДКПП), та графи 4, 5, 6 та 7 не заповнює.

В ІПК від 27.11.2017 р. №2715/6/99-99-15-03-02-15/ІПК ДФС також повідомляє, що платник податку може прийняти рішення щодо складання ПН за щоденними підсумками операцій з постачання товарів/послуг, оплата за які здійснена протягом дня через касу/РРО або через банківську установу чи платіжний пристрій (безпосередньо на поточний рахунок постачальника), якщо на ці операції не була складена окрема податкова накладна, а саме:

  • складати окремі ПН за щоденними підсумками операцій за показниками кожного РРО чи платіжного пристрою;
  • складати одну ПН за щоденними підсумками операцій за показниками усіх РРО чи платіжних пристроїв.

ДФС у Дніпропетровський обл. в роз’ясненні від 04.04.2017 р. повідомляє, що у ПН зазначаються в окремих рядках визначені пп. «а - і» пп. 201.1 ПКУ обов’язкові реквізити, зокрема, код товару згідно з УКТ ЗЕД, для послуг – код послуги згідно з ДКПП.

У разі реалізації готових харчових страв та алкогольних напоїв, отриманих в процесі виробництва, населенню (неплатникам ПДВ), ресторан має згруповувати в ПН в графі «Номенклатура постачання товарів/послуг продавця» товари/послуги за групами, що відповідають певному коду товару згідно з УКТ ЗЕД/коду послуги згідно з ДКПП.

При цьому, крім випадків постачання підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України, платник має право зазначати код товару згідно з УКТ ЗЕД або код послуги згідно з ДКПП неповністю, але не менше ніж чотири перших цифри відповідного коду.

Щодо питання відповідальності за порушення порядку заповнення ПН в частині невірного визначення коду товару в підсумкових податкових накладних (з типом причини «11»), виписаних на неплатника ПДВ, ГУ ДФС у Дніпропетровський обл. повідомляє таке.

Відповідно до абз. 11 п. 201.10 ПКУ помилки в реквізитах, визначених п. 201.1 ПКУ (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов’язань, не можуть бути причиною неприйняття ПН у електронному вигляді.

Враховуючи вищенаведене, якщо обов’язковий реквізит «код товару згідно з УКТ ЗЕД» ПН, складеної на неплатника ПДВ, визначено неправильно (з урахуванням особливостей його визначення), це може бути причиною неприйняття такої ПН в електронному вигляді.

 ***

Також читайте: Податкова накладна на роздрібний продаж алкоголю та тютюну: нюанси заповнення 

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Бондаренко Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • ПДВ при вивезенні з митного складу за межі митної території України нерозмитнених товарів
    Підприємство помістило імпортовані товари в режим «митного складу», ПДВ не сплачувалося, ПК не відображалося, та планує їх реекспортувати, що звільнено від ПДВ згідно пп. 206.5 ПКУ. При цьому отримано податковий кредит з ПДВ на послуги зберігання та транспортування цих товарів. Чи потрібно нараховувати компенсуючий ПДВ за п. 198.5 ПКУ на ці послуги? Чи потрібно нараховувати компенсуючі ПДВ за ст. 199 ПКУ?
    21.11.202410
  • Як скласти РК при заміні товару та поверненні коштів постачальнику?
    Покупець повернув товар. Було відвантажено інший товар, а різницю коштів повернено. Як скласти ПН та РК за даною операцією?
    19.11.20246163
  • Як відобразити в декларації з ПДВ відмову у бюджетному відшкодуванні?
    Підприємство отримало акт позапланової документальної невиїзної перевірки, в якому відмовлено у відшкодуванні ПДВ на 170 000 грн і визначено заниження значення рядку 21 декларації з ПДВ за серпень 2024 р. на 170 000 грн. Чи має право підприємство подати УР за серпень 2024 р., в якому буде прибрано вищезазначену суму із заяви на відшкодування і включено до рядка 21? Чи можливо уникнути андміністративної відповідальності посадовим особам підприємства за ст. 163.1КУпАП (помилки в податковому обліку)?
    15.11.202427
  • Надання рекламних послуг нерезиденту: що з ПДВ?
    ТОВ на загальній системі, платник ПДВ, надає нерезиденту рекламні послуги, які не є об’єктом ПДВ за пп. «б» пп.186.3 ПКУ. Чи є рекламними послуги: організація онлайн-виступу представників нерезидента на конференції; медіа-підтримка — розміщення новин про співпрацю; розміщення логотипу нерезидента на рекламних носіях конференції як партнера; розміщення стаціонарного банера в зоні конференції. Чи буде онлайн-участь нерезидента електронною послугою з місцем надання — реєстрацією отримувача?
    14.11.202426
  • Формування податкового кредиту за касовим методом після спливу 365 днів
    Податковий кредит формуємо з сум ПДВ, визначених згідно з коефіцієнтом розподілу, тобто частково за касовим методом та частково за загальними правилами. У липні 2023 р. від постачальника отримані послуги, які були оплачені не в повній сумі. У декларації з ПДВ за липень 2023 року до ПК включено ПДВ за ПН за цей же період відповідно до коефіцієнту розподілу. У серпні 2024 р. оплачується заборгованість за отримані в липні 2023 р. послуги і, відповідно, в декларації за серпень 2024 р. до ПН включається пропорційна до оплати сума ПДВ ПН за липень 2023 року. Тобто включається сума ПДВ ПН, дата складання якої більше 365 днів. Чи правомірне таке формування ПК?
    14.11.2024255