• Посилання скопійовано

Як визначити період і суму для складання актів та ПН при орендних операціях?

Згідно з договором оренди від 31.12.2016 р. та акту прийому-передачі ТОВ «Б» надає ТОВ «А» в оренду обладнання з 01.07.2018 р. протяжністю 1000 км. Нарахування орендної плати відбувається щоквартально. 31.07.2018 р. ТОВ «А» повертає ТОВ «Б» частину обладнання протяжністю 200 км. Якою датою ТОВ «Б» складає акт оренди та ПН?

Періодичність складання актів та нарахування податкових зобов’язань з ПДВ 

Відповідно до п. 187.1 ПКУ датою виникнення податкових зобов'язань з постачання послуг (до яких відносяться орендні операції  - див. пп. 14.1.185 ПКУ) вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

  • дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню;
  • дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Тобто у випадку оренди, якщо оплата не є першою подією,  необхідно нарахувати зобов’язання з ПДВ на дату документа, що засвідчує факт надання послуг, а саме - факт оренди обладнання у звітному періоді. Зверніть увагу! ПКУ не вимагає, щоб таким документом був саме акт, проте це найпоширеніший документ, який оформлюється в даному випадку.

Але навряд чи податківці не будуть мати зауважень до таких актів, якщо вони складаються щоквартально, якщо сторони договору застосовують місячний звітний період при справлянні  ПДВ. Ймовірно, що вони стануть наполягати на нарахуванні ПДВ щомісячно – відповідно до звітних періодів сторін, враховуючи те, що оренда є безперервною «послугою». Далі можливе посилання на п. 201.4 ПКУ, згідно з яким вони можуть вимагати нарахування ПДВ хоча б раз на місяць (зокрема, не пізніше останнього дня місяця).

І якщо сторони цього договору не мають бажання сперечатися з податківцями, потрібно нараховувати ПДВ щомісячно. Відповідно, для підтвердження щомісячних постачань (події для ПДВ) доведеться щомісячно оформляти і відповідний первинний документ (зокрема, акт). У даному випадку вважаємо, що нараховувати податкові зобов’язання з оренди слід щомісячно. 

Разом з цим, для отримання однозначної позиції з даного питання, будь-яке з ТОВ може скористатися правом, наданим п. 52.1 ПКУ, та звернутися (з детальним описом своєї ситуації) до контролюючих органів за наданням йому безоплатної ІПК щодо цього питання.

При цьому, згідно з п. 52.4 ПКУ індивідуальні податкові консультації надаються:

  • в усній формі – контролюючими органами та державними податковими інспекціями;
  • у письмовій формі – контролюючими органами в АР Крим, містах Києві та Севастополі, областях, міжрегіональними територіальними органами, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Проте надалі надамо рекомендації щодо поквартального та помісячного нарахування податкових зобов’язань.

 

Складання акту оренди та нарахування ПЗ з ПДВ щомісячно

У цьому разі останнім днем кожного місяця, включаючи липень 2018 р., складається акт на суму 5000 грн, в т.ч. ПДВ – 833,33 грн. Починаючи з серпня 2018 р. слід пропорційно зменшити орендну плату з урахуванням повернутої частини обладнання: 5000 грн/1000 км * (1000 – 200 ) км = 5000 грн/1000 км * 800 км = 4000 грн/міс. Подальші акти за вересень, жовтень 2018 р. і т.д. складатимуться вже на суму 4000 грн, в т.ч. ПДВ – 666,67 грн.

 

Складання акту оренди та нарахування ПЗ з ПДВ щоквартально

У цьому разі складається один акт за ІІІ квартал 2018 р., до якого включається орендна плата за липень, серпень, вересень 2018 р.: 5000 грн за липень, 4000 грн за серпень, 4000 грн за вересень, усього на суму 13 000 грн, в т.ч. ПДВ – 2166,67 грн.

Податкові накладні в обох випадках складаються на такі ж суми та на такі ж дати, що й акти.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Відшкодування комунальних послуг орендарем: що з ПДВ?
    ТОВ-орендодавець, платник ПДВ, виставляє орендарю окремий рахунок на відшкодування комунальних послуг (за воду та електроенергію). Надавач комунальних послуг ОСББ, неплатник ПДВ. Як визначити базу оподаткування ПДВ даної операції?
    22.04.20241 149
  • Повернення предмета лізингу: бухоблік та ПДВ
    Приватним нотаріусом було проведено вилучення та повернення від лізингоодержувача на користь лізингодавця товар – об'єкт фінлізингу. Лізингодавець зареєстрував податкові зобов'язання на лізингоодержувача в повному обсязі. Лізингоодержувач не складав акт на повернення товару. Які дії та проведення будуть у лізингоодержувача та лізингодавця?
    18.04.202429
  • ПН на реекспорт продукції, виготовленої з давальницької сировини
    Підприємство в митному режимі переробки ввозить на митну територію сировину нерезидента, переробляє і вивозить продукцію переробки в митному режимі реекспорту. Чи потрібно на операцію реекспорту складати податкову накладну?
    18.04.202429
  • Як скласти ПН на аванс, коли вартість робіт достовірно невідома?
    Замовником перераховано аванс за будівництво нежитлового об’єкта. Загальна вартість будівництва достовірно невідома, акти будуть закриватись щомісяця поетапно по формі КБ. На суму передплати виписано ПН на всю суму передплати з кількістю 1, одиниця виміру грн. Як має бути складена ПН за умови авансової оплати? На яку дату здійснюється РК: на дату проміжного акту чи на дату останнього акту за всіма ПН?
    17.04.20249335
  • ПДВ та облік при передачі продукції, якщо оплачує третя сторона
    Підприємство виробляє медичні меблі. За тристороннім договором покупцем (замовником) є лікарня, а оплачує благодійний фонд. Рахунок виставляється фонду, який оплачує 70% рахунку, потім меблі виробляються і передаються лікарні. Після підписання тристороннього акту прийому-передачі, фонд оплачує залишок 30%. Які особливості ПДВ? Як відображати в бухобліку?
    17.04.202435